Ikonografia
Re: Ikonografia
Ikonografia na sesjach ma swoje plusy i minusy (według mnie ). Bo z jednej strony fajne jest gdy każdy gracz może sobie wszystko wyobrazić na swój sposób. Z drugiej strony gdy gracz ma sobie wyobrazić, np. rozmieszczenie pokoi w pałacu hrabiny to jest gorzej . Według mnie ikonografia jest dobra, ale tylko w trudnych przypadkach.
"Jasność tysiąca słońc, rozbłysłych na niebie, oddaje moc Jego potęgi. Teraz stałem się Śmiercią, niszczycielem światów"
Bhagawadgita/ J. Robert Oppenheimer
Bhagawadgita/ J. Robert Oppenheimer
Re: Ikonografia
Zgodze się z Drwicielem co do wagi opisu.powinien być on priorytetem a w szczególności jeżeli dokładnie wiemy co mamy powiedzieć graczom.
Z drugiej strony ilkonografia to rewelacyjna oszczędność czasu pod warunkiem, że wcześniej MG przemyśli sprawę i sam dokładnie poprzegląda to co ma do pokazania.Znając swoich graczy powinien wiedzieć czego mogą szukać i na co zwrócą uwagę.
Zdecydowanie ikony powinny być dodatkiem stosowanym od czsu do czasu aby sesja nie zmieniła się w SLIDE SHOW.
A co do klimatu z takiego czy owego systemu to w ilustracjach zawsze dopatruję się tego co jest interesujące nawet jeżeli w dany RPG jeszcze nie grałem.
Z drugiej strony ilkonografia to rewelacyjna oszczędność czasu pod warunkiem, że wcześniej MG przemyśli sprawę i sam dokładnie poprzegląda to co ma do pokazania.Znając swoich graczy powinien wiedzieć czego mogą szukać i na co zwrócą uwagę.
Zdecydowanie ikony powinny być dodatkiem stosowanym od czsu do czasu aby sesja nie zmieniła się w SLIDE SHOW.
A co do klimatu z takiego czy owego systemu to w ilustracjach zawsze dopatruję się tego co jest interesujące nawet jeżeli w dany RPG jeszcze nie grałem.
(...)gdyż erpegi drogi Graczu są jak śilnik w odkurzaczu
wciągną ciebie i twych ziomali lecz wyjdziecie z tego cali
bo cóż może być lepszego niż SESYJA na CAŁEGO?!
wciągną ciebie i twych ziomali lecz wyjdziecie z tego cali
bo cóż może być lepszego niż SESYJA na CAŁEGO?!