
Poniżej podaje link do karty postaci zapisanej w PDFie i jest to wstęp do opisania mechaniki.
Od razu przyznaje się że grafika nie jest mojego autorstwa tylko skradłem ją bezprawnie z karty do ED.
A oto karta
--------------
W świecie pomidora istnieją siły, które kierują wszystkimi aspektami świata, nadają mu pewne cechy i prawa. Oprócz bóstw i magii takimi siłami są na przykład przeznaczenie czy żywioły.
Przeznaczenie jest siłą, która pcha wszystko w kierunku z góry ustalonym przez los. Przed przeznaczeniem nie da się uciec i wpływa ono na życie każdego stworzenia. Choć jest ono ukryte przed śmiertelnymi (nieśmiertelnymi zresztą również) istnieją wyrocznie i istoty obdarzone darem wróżenia, które mogą odkryć jakiś element przeznaczenia.
Każdy człowiek, który się rodzi wstępuje na jedną z ścieżek przeznaczenia. Ścieżek jest 8 i są one przeznaczeniem każdej osoby. W mechanice zastępują one szeroko pojęte klasy. Poniżej podaje ich nazwy w gnomim języku a w nawiasach profesje, w jakich się najlepiej sprawdzają:
-Agree – osoby stąpające tą ścieżką są powiązani przez przeznaczenie z walką. Do pokonywania wrogów służy im siła i zręczność (najemnicy, żołnierze).
- Quawe – są to osoby, których przeznaczenie obdarowało niezwykłymi zdolnościami pozwalającymi na zrozumienie sił natury i życia zwierząt i roślin (myśliwi, przewodnicy).
-Ferti – osoby podążające tą ścieżką doskonale potrafią zachowywać się w sposób dyskretny i obdarzeni są zręcznością zarówno ciała jak i dłoni (złodzieje, zabójcy).
- Krea – to osoby, które zrodziły się by tworzyć. By zapanować nad materią i przekształcać ją i łączyć (rzemieślnicy, artyści).
-Meru – każdy, kto urodził się nim ma talent do przekonywania innych, a orężem, którym radzi sobie najlepiej jest słowo (kupcy, szarlatani).
- Salis – to osoby obdarzone przez los zdolnością magazynowania w sobie magii i jej pełniejszego rozumienia (czarnoksiężnicy, druidzi).
-Oere – to osoby, które urodziły się do pracy fizycznej, i w pracy odnajdują swoje przeznaczenie (rolnicy, robotnicy).
-Reso – wszyscy przedstawiciele tej ścieżki są osobami, które mają dar rządzenia, czują więź z osobami, które zamieszkują ten sam obszar (królowie, szlachcice).
Z przyczyn wiadomych odradza się grać przedstawicielami dwóch ostatnich ścieżek.
Mało, kto zdaje sobie sprawę z swej ścieżki. Większość osób nie ma pojęcia co jest im przeznaczone i do czego mają najlepsze predyspozycje lecz chłop który urodził się jako Agree nie będzie się dobrze czuł siejąc zboże, będzie natomiast czerpać jakąś dziwną przyjemność z pokonywania swoich wrogów w walce (choćby w zwykłej karczemnej burdzie) i w końcu przeznaczenie spowoduje że będzie mógł skorzystać z swych talentów (na przykład wykaże się podczas obrony wioski przed goblinami).
Mówi się również że każdą osobę los obdarzył jakąś nadzwyczajną zdolnością. Na Kontynencie żyją setki osób które zostały przez los obdarzone jakimś darem. Czasami jest to niezwykle czuły słuch a czasami zdolność telekinezy. Czasami niektórzy umierają nie poznając swego talentu. Inni nie potrafią z niego korzystać a niektórzy mają ich kilka. W mechanice gry nazywane są Premiami i są pewnymi bonusami jakie posiada bohater do cech, niektórych testów lub zdolnościami nadnaturalnymi.