265
Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty
Strona główna
Multisesja: Wojna o Barsawię na Toporiadzie
Środa, 17 Lipca 2013

Na początek, gwoli wyjaśnienia, czym jest multisesja? Termin, który ukuliśmy sobie aby określać przedsięwzięcie, gdzie kilka różnych grup graczy współdziała w ramach jednej historii, a czyny jednej grupy mają wpływ na losy pozostałych.


W roku 2006 na Toporiadzie zrealizowaliśmy multisesję po raz pierwszy. Mimo jej niewątpliwego sukcesu zarzuciliśmy pomysł na kilka lat, ze względu na jego czasochłonność. Teraz do niego powracamy.
Przed wami mini-kampania do Earthdawna, Wojna o Barsawię, przeznaczona dla czterech drużyn adeptów składających się z od czterech do sześciu graczy i oparta jest na wydarzeniach zawartych w podręcznikach Prelude to War i Barasive at War. Poniżej krótki zarys całego wydarzenia.


LARP: Deklaracja Separacji i Wojny (czwartek dwie godziny przed rozpoczęciem sesji)


Lądowanie teherańskiego behemota Triumf na żywogłazie Ayodhya, świętym miejscu Obsydian i T’skrangów, nie pozostawiło nikogo w Barsawii obojętnym. Ta demonstracja siły Therańskiego Imperium rozwiała wszelkie wątpliwości co do jego intencji. Od tamtej chwili wojna o Barsawię stała się tylko kwestią czasu…
LARP przeznaczony jest dla wszystkich uczestników multisesji niezależnie od tego czy biorą oni udział w czwartkowej czy piątkowej rozgrywce, oczywiście obecność nie jest wymagana do wzięcia udziału w późniejszych wydarzeniach, ale z pewnością da on dużą wiedzę na temat ich tła. Uczestnicy LARPA będą mogli zdobyć bonusy dla swoich drużyn w dalszej rozgrywce.
Prowadzący: Hubert :Jankoś" Jankowski, Maciej"Ślimak" Winnicki


Sesja: Wojna o Barsawię – Połowy Diamentów (czwartek)
    Nastały ciężkie czasy dla dopiero co odrodzonego Domu T'skambras. Sojusz Imperium Therańskiego i Domu K'tenshin oraz świeżo ustanowiona dominacja tego drugiego na całym południowym odcinku Wężowej Rzeki praktycznie odcięła Dom Rwących Wód od reszty Barsawii. Ten fakt, oraz zadawniona wrogość między Domem T'skambras a Domem Dziewięciu Diamentów sprawiła, że to właśnie jego członkom powierzono kluczową dla frontu rzecznego misję. Od powodzenia maleńkiej floty wojennej Domu Rwących Wód pod dowództwem Jedaiyena Westhralla kapitana słynnej Żądzy Astendar zależeć ma inna, znacznie większa operacja...
Prowadzący: Hubert "Jankoś" Jankowski


Sesja: Wojna o Barsawię – Skawiański Przemyt (czwartek)
    Sześć tygodni po przekazaniu gubernatorowi Kyprosowi i generałowi Nikarowi Deklaracji Separacji i Wojny rusza ofensywa sprzymierzonych sił Barsawii. Plan strategów Throalu przewiduje całkowitą izolację twierdzy Triumf od zapasów i posiłków transportowanych Wężową Rzeką z Vivane. Dom Syrtis ze swoimi jedenastoma jednostkami pływającymi stanowi największą siłę sprzymierzonych w wojnie rzecznej. Niestety, najpotężniejszy okręt Domu Smoczego Księżyca – Syrtyjski Pancernik, nie jest w pełni sprawny. Na szczęście Skawianie – nowi sojusznicy Domu Syrtis, są  w posiadaniu środków mogących przywrócić najgroźniejszy statek na Wężowej Rzece do pełnej funkcjonalności. Jedynym problemem pozostaje przeszmuglowanie cennego ładunku tuż pod czujnym okiem Theran i floty Domu K'tenshin...Prowadzący: Maciej"Ślimak" Winnicki


Sesja: Wojna o Barsawię – Maszyny Wojenne (piątek)
    Nad Mglistymi Bagnami znikają therańskie statki powietrzne. Pogłoski łączą te tajemnicze zniknięcia ze smoczycą Aban, której leże znajduje się w okolicy. Czego jednak nikt się nie domyśla, a bardzo niewielu wie, statki zostały przechwycone niemalże bez szkód i strat, i teraz, są w posiadaniu Floty Powietrznej Throalu. Niestety problemem pozostaje... zasilanie. Wysysanie energii z niewolników za pomocą therańskiej magii krwi byłoby nie do pomyślenia dla throalskiego dowództwa. Na szczęście i tu z pomocą przychodzą Wielkie Smoki, które opracowały magiczne silniki pozwalające użyć imperialnych maszyn przeciw ich twórcom. Jedyny szkopuł w tym, aby znalazły się one w odpowiednim miejscu, o odpowiednim czasie...
    Prowadzący: Hubert"Jankoś" Jankowski


Sesja: Wojna o Barsawię – Wiec Przy Kryształowym Łuku (piątek)
    Tylko trzy z dziewięciu największych trollowych klanów podpisały Deklarację Separacji i Wojny. Bez poparcia wszystkich klanów górskich Trolli sprzymierzeni nie będą w tanie przeciwstawić się militarnej potędze Thery w powietrzu.  Właśnie dlatego, sam generał Ilmorian, wódz naczelny Throalskiej Floty Powietrznej, wyruszył z misją dyplomatyczną do Kryształowych Szczytów. Niestety, jak się okazuje, samo zwołanie wiecu klanów to już nie lada wyzwanie...
    Prowadzący: Maciej"Ślimak" Winnicki


Sesja Finałowa: Wojna o Barsawię – Oblężenie Twierdzy Triumf (sobota 4 godziny przed finałem Złotych Toporów).


    Przygotowania poczyniono najlepiej jak się dało. Strategia została sporządzona, rozkazy wydane. Nie pozostało nic innego jak ruszyć w bój. Za wolność! Za równość! Za Barsawię!
    W sesji finałowej uczestniczyć będą najlepsi gracze wybrani przez nas z sesji czwartkowych i piątkowych. To właśnie oni będą mieli zaszczyt poprowadzić atak na therańskiego behemota i na stałe zapisać się w barsawiańskich legendach.
Prowadzący: Hubert"Jankoś" Jankowski, Maciej"Slimak" Winnicki


Uczestnictwo w Wojnie o Barsawię oraz garść kwestii organizacyjnych
    Ze względu na rozmiary przedsięwzięcia oraz ilość materiałów potrzebnych do przygotowania zapisy do multisesji będą odbywały się tylko przed konwentem (najpóźniej do środy, 31 lipca 2013 do godziny 24.00). Każda drużyna będzie miała przygotowane po cztery postaci męskie i dwie żeńskie. „Minimum logistyczne” drużyny to czterech graczy. Celem zgłoszenia się należy napisać jakieś swoje podstawowe dane personalne (wystarczy imię, nazwisko i telefon kontaktowy) na adresy: slimak@topory.org oraz jankos@topory.org, prosimy też napisać w której z czterech sesji chcecie wziąć udział. Rezerwujemy sobie możliwość przesunięcia kogoś z jednej sesji na drugą w obrębie tego samego dnia.
    Uczestnictwo w czwartkowym LARPie nie będzie wymagało strojów, ani żadnych innych rekwizytów.
    Bardzo prosimy uczestników multisesji o zaznajomienie się z realiami i mechaniką Earthdawna przynajmniej w stopniu minimalnym. Jest jeszcze na to czas.
Do zobaczenia w Barsawii!

Polecamy

Kino RomaMETALOPLASTYKA

Współpraca

Dziki BezGwardia NavisArmia GoblinówRolando CyrilMuzyczne rejsy po MazurachRawa w to mi graj!Ancient ScrollWOPR
Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl