Praca nad KC

Orki, Orki to potęga! Niech Katany żyją!
Awatar użytkownika
Hunter
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 1670
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:18
Kontakt:

Praca nad KC

Post autor: Hunter »

Wyniki ankiety z poprzedniego forum pisze:Jak należy poprawić mechanikę KC?

Poprawiać już istniejącą 78% [ 11 ]
Stworzyć ją całkiem od nowa 21% [ 3 ]

Wszystkich Głosów : 14
Awatar użytkownika
Jankoś
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 5228
Rejestracja: 16 maja 2008, 12:31
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Jankoś »

Ponieważ dyskurs w temacie o mechanice zupełnie odszedł od pierwotnego tematu proponuje nowy temat w którym skupimy się na poprawie mechaniki. Proszę tylko tych , którzy uważają to za bezsensowne o nie przeszkadzanie.Szczególnie liczę tu na Banana , który ma talent do tworzenia mechaniki.
"Rava urbs mea,societas "Secures" vita mea"

Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Ślimak »

Spalić KC na stosie i ekskomunikować autorów!

Moim zdaniem zmodyfikować w stopniu jak najmniejszym usuwając tylko największe nonsensy. Najłatwiej wtedy przystosować do tego graczy.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Jankoś
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 5228
Rejestracja: 16 maja 2008, 12:31
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Jankoś »

Zacznę od najbardziej rażących dla mnie nonsensów:
1.Irracjonalne założenie , że zbroja wpływa na to jak trudno trafić przeciwnika, wogóle system wyliczania tak zwanej obrony.Mimo kilku prób nie udało mi się go zmienić w sposób satysfakcjonujący.Może ktoś ma jakiś pomysł.
2.Fakt , że siła fizycna wpływa na umiejętność trafiania postaci, na ostatniej sesji Ślimak jednak stwierdził, że ma to sens chciałbym go prosić o argumentację.
U mnie bowiem trafienie wylicza się Dodając do biegłości 1/5 Zr zamiast 1/10 SF i 1/10 ZR.
3.Losowanie postaci.Nie da się ukryć, że jest zbyt długie i skomplikowane.Warto by je choć troche uprościć.
To tak na początek dyskusji.
"Rava urbs mea,societas "Secures" vita mea"

Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Bananidło »

To od czego ja bym zaczął to zmiana wartości atrybutów.
Za duży rozrzut jest między najniższą możliwą wartością a wartością maksymalną. Ogólnie za duże są wartości atrybutów. Jak testować cechę 300??? Dać modyfikator -200 czy może podzielic na 4???
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Jankoś
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 5228
Rejestracja: 16 maja 2008, 12:31
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Jankoś »

Do PofD: muszę przyznać , to logiczne wytłumaczenie istniejących zasad.
Ja osobiście wolę wprowadzić możliwość parowania np.jako test na połową biegłosći.

Bananie te współczynniki rzeczywiście nie są najwygodniejsze szczególnie dla MG, ale nie wydaje Ci się że zmiana współczynników to będie de facto pisanie mechaniki od nowa?
Nie , mówię ,że to źle ,ale czy masz na to jakiś pomysł?
"Rava urbs mea,societas "Secures" vita mea"

Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Bananidło »

Obniżenie wartości atrybutów nie zmieni całej mechaniki.

Tatary grają w WFRP na obniżonych statystykach i jakoś nie musieli przerabiać całej mechaniki.

Ten tydzień mam przesrany, uczyć się muszę ale obiecje że zagłębie się w mechanikę KC i przedstawie kilka propozycji zmian.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Przemas
Polucja drwala
Polucja drwala
Posty: 211
Rejestracja: 16 maja 2008, 14:22
Lokalizacja: Miasto kwarciane Rawa

Re: Praca nad KC

Post autor: Przemas »

Z czego co się orientuje to chyba trzeba zmienić rzucanie kośćmi ustalenie wszystkich wyników (podobno to jest okropne). Niestety w KC nigdy nie grałem, ale sporo na ich temat słysałem
Niemiec Moskal Nie Osiędzie,
Gdy Jąwszy Pałasza,
Hasłem Wszystkich Zgoda Będzie
I Ojczyzna Nasza.
Awatar użytkownika
Kraszan
Postrach tajgi
Postrach tajgi
Posty: 391
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Praca nad KC

Post autor: Kraszan »

ja nie miałem nie mam i mieć nie bedę problemów z turlaniem kości w KC. modernizować co?? poprawiać - CO?? przecież to co już dawno wprowadzilismy to jest dopracowane wyjaśnione i wałkowane z 1000 razy juz. Jak Banan stworzy nowa mechanike to już nie bedą kryształy czasu tylko bananownia. tyle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mardock
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 515
Rejestracja: 06 wrz 2008, 15:49

Re: Praca nad KC

Post autor: Mardock »

Poperam Kraszana,w KC kacetowa jest mechanika bo swiat wydaje mi bezbarwny(nie o tym temat to to sentymentalisci :twisted: sie nie czepiac bo to moje subiektywne zdanie a w ogole to:
"niechce mi sie o tym gadac" i wogole i ten tego)

I w Ankiecie brakuje mi:
-Nic nie zmieniac
-Nic nie zmieniac,wyrzycic wszystko o KC,wyprać pamięć grającym w nie,autora spalić na stosiku i poszczuć kamieniami :twisted:
O o!
ODPOWIEDZ