Jak by tu zmienić mechanikę?

Orki, Orki to potęga! Niech Katany żyją!
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Bananidło »

Każdy wie że mechanika w KC jest straszna i zupełnie nie grywalna. To moży by ją tak zmienić? Uratować system przed całkowitym zapomnieniem uproszczając mechanikę i skracając czas losowania postaci?

Pozmniejszać większość wartości bo zanim człowiek policzy obrażenia to trochę schodzi (np. na k100 wypada 21, czyli od naszych obrażeń -284 odejmujemy 29 mnożymy przez 125% bo mamy podwójną biegłość czy inne cóś i to wszystko należy odliczyć od żywotności której jest 472). Z taką walką nie da się nic zrobić a jest to tylko oblicznie obr. nie mówiąc potem o odliczaniu jakiś obron i wyparowań.

Nie mówiąc losowaniu postaci co zajmuje z godzinę.

Coś trza z tym zrobić bo pierwszy polski system pójdzie w zapomnienie.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Bananidło »

Znawcą KC nie jestem tym bardziej D&D i AD&D ale o podobieństwie obu systemów wiem dopiero z forum, wcześniej nie zauważyłem jakiś wielkich podobieństw które by mogły sugerować że KC są oparte na D&D może oprócz faktu że oba systemy z założenia są nastawione na siekanie potworów i zdobywanie magicznych artefaktów ale światy są dla mnie zupełnie inne.

Wracając jednak do tematu mechaniki.
Nie chce do KC tworzyć nowej rewolucyjnej mechniki ajedynie uprościć starą. Nie ma sensu dodawanie, dejmowanie, mnożenie i dzielenie jakiś astronomicznych liczb jeśli można to samo zrobić na mniejszych liczbach i po połowie tychwszystkich działań.

A jeśli chodzi o zmienienie mechniki na już istniejącą.
Zauważ ile uroku starciłby ED gdyby zamienić w nim mechanike na naprzykład d20. Mechanika mimo że nie widać tego na pierwszy rzyt oka nadaje charakterystyczny smak systemowi. Tylko czy musi być tak skąplikowana??

Mnie na przykład skręca gdy muszę wylosować postać albo podnieść poziom.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Sąsiad
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 731
Rejestracja: 06 wrz 2008, 12:58
Lokalizacja: Tatar-a-Karak

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Sąsiad »

Banan pisze:Tylko czy musi być tak skąplikowana??
Wszystko jest "skąplikowane". Język ojczysty też :lol:

Earthdawn, pomimo skomplikowanej :wink: mechaniki, zdobył moje uznanie i szacunek. To spójny świat, a część techniczna jest świetnie dopracowana (talenty, umiejętności + tam jakieś dyscyplinarne). Z jednej strony traci się mało czasu na skalkulowanie, jakich kości użyć, z drugiej zaś turlanie np. czterech kostek jednocześnie jest miłym doznaniem. Nawet ja bym mógł opanować zasady, gdybym wczytał się w podstawkę. A to już dużo.

A KC - bez komentarza. Kumaci znają moją opinię 8)
"Kiedyś obudzicie się ze zdziwieniem, że dymają was z każdej strony na zmiany. Raz dobre, raz lepsze".
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Bananidło »

Prince of Darkness pisze: skoro wyrzucenie mechaniki z KC = amputacji tych "99%" systemu to czy KC zostanie KC?
Chyba zostały nam przedstwaione dwa zupełnie inne obrazy KC. Ja tam w KC dostrzegam wiele charakterystycznych cech. Czy ja chcę wyrzucać mechanikę??? ja myślałem nad jej uproszczeniem. I uważam że KC to nie mechanika a świat.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Ślimak »

O naprawianiu mechaniki do systemów wszelakich a do KC w szczególności:

"TO JEST KURWA DAREMNE!", że tak zacytuję imć Miglanca czy tam kogoś z jego bandy.

Moim zdaniem mechanika KC jest tak spieprzona, że się jej nie da naprawić, z drugiej strony jednak ponoć nie da się tylko otworzyć parasola w dupie. Załóżmy jednak, że ktoś się upiera i to robi. Ja się nie podejmuję bo mnie osobiście naprawa mechaniki w KC przerasta i przeraża zarazem. Starczy, że przerobiłem mechanikę do Wiedźmina. Teraz ku przestrodze dla tych, którzy przerabiają mechaniki do systemów. Najważniejsze pytanie brzmi nie "jak" tylko "po co". Przerabiasz mechanike, robisz nowe zasady i co? I nic? Narobiłeś się a tu co następuje:

a) MG nie korzysta z twoich przeróbek bo nie chce mu się przrabiać każdej przygody, która nie jest jego autorstwa na twój system.

b) koledzy nie znają twojej mechaniki i jej nie stosują, względnie nie chce im się przerabiać swoich postaci (i liczą czy na zmianie zyskają czy stracą współczynniki, jak stracą to zapomnij)

c) obce osoby, z którymi grasz na konwencie nie kumają co chcesz od ich ulubionego systemu

d) twoja mechanika to kilka (a w przypadku KC conajmniej kilkadziesiąt) straconych godzin życia które wylądowały w lamusie.

Moja mechanika do wiedźmaka leży na oficjalnej stonie od jakichś 2-3 lat stawiam dolary przeciw orzechom, że nikt z niej nie skorzystał - nawet ja, a prowadziłem dwie czy trzy sesje od tamtego czasu.

Offtopic 1: Zgadzam się z Tomkiem KC to po pierwsze trup, którego nie ma po co ratować, po drugie zaś jest generalnie kalką AD&D (czyli dokładnie D&D 2 ed.) Nie widzisz podobieństw robaczku? Mechanika d20 zamieniona na d100 z tym samym systemem rozwoju cech ponad maksymalną dla kostki co doprowadziło do absurdalnie wysokich współczynników oraz idiotycznego rzutu +/-k50. Zerżnięty żywcem system charakterów. Prawie identyczne rasy i profesje, z zerżniętym żywcem systemem kastowym. Zerżnięty system bóstw - jeden charakter - jeden bóg. Niemal żywcem zerżnięty bestiariusz - smoki i martwiaki niemal identyczne! Większość czarów z KC ma swoje odpowiedniki w AD&D. Mało? Mogę poszukać więcej.

Offtopic 2: Przebogaty opis świata w KC: 2 mapki legenda o kryształach czasu, Katany rządzą, Orki pany, 10 miast na kontynencie z czego każde opisane na 3 linijki (Tagara szara - rządzą ludzie, mieszkają orki, ludzie, elfy). Za to wiemy jak się nazywa szef każdej gildi w stolicy, jaki ma poziom doświadczenia itd. itp.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Bananidło »

Nigdy nie zagłębiałem się w księge do KC ale to co zostało mi przedstawione na sesji u Jankosia było znacznie bardziej rozbudowane i tworzyło śwait orginalny i nie podobny od D&D.

Dodatkowo gramy u Jankosia dość regularnie właśnie w KC i mam dosyć atrybutów o wartości 200 czy jakiś setek dziwnych tabel.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Ślimak »

Sesja ma się zazwyczaj tak do systemu jak kapeć do gęby, a miarą oceniania systemu jest to co ci dają do ręki a nie to co z tym zrobisz. To co z tym z robisz to miara tego jakim jesteś MG/Graczem.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Kraszan
Postrach tajgi
Postrach tajgi
Posty: 391
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Kraszan »

Hmm. postaram sie w niedługim czasie zacząć bronic KC. na starym forumku było alternatywne liczenie wsiego w KC. idzie sie przyzwyczaic. Ja mechanike starą kcetową pojąłem i nie miałem z nią problemów, a natomiast w ED ciągle wylaza nam jakieś wałki z kalibankiem ( a to czegoś nie dodamy i jest bida hhehehe).
Obrazek
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Ślimak »

kraszan pisze:Hmm. postaram sie w niedługim czasie zacząć bronic KC. na starym forumku było alternatywne liczenie wsiego w KC.
Ale po co? Stoisz na straconej pozycji bo chcesz bronić czegoś czego obronić się nie da. To tak jakbyś próbowł bronić trabanta na nowoczesnym forum motoryzacyjnym. A w KC i tak będziemy grać bo nasi ulubieni MG mają do nich sentyment i "o zgrozo" chcą je prowadzić. :P
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Jak by tu zmienić mechanikę?

Post autor: Bananidło »

Więc jeśli nasi ulubieni mistrzowie gry mają i tak będą nam prowadzić KC to czemu nie umilić sobie trochę rozgrywki ułatwiając mechnikę?
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
ODPOWIEDZ