Najlepsi z najlepszych - epizod 2
: 06 wrz 2008, 17:54
Ten temat z kolei będzie rankingiem MG.
Jest mi znacznie trudniej wybrać najlepszego MG zwłaszcza ,że wielu bardzo cenionych przeze mnie MG przeszło na emeryturę(Kraszan, Picek).
Tak więc z jeszcze większym bólem niż poprzednio:
1.Prozac - Jak wszyscy wiemy prowadzi delikatnie mówiąc rzadko,ale...
jak już poprowadzi to: dobre opisy, plastyczne ,ale nie przydługie, odgrywanie BN też na dobrym poziomie. Cała sesja jest przemyślana i kontrolowana przez MG ,ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Nie oznacza to prowadzenia graczy na siłę. Największym atutem Prozaca jest umiejętność zmiany tempa sesji, prowadzenie gwałtownego podniesienie emocji. kontroli nad nimi.Poprowadzenie np. szybkiej strzelaniny w bardzo dużym tempie tak ,że aż czuć chaos wokoło, że gracze czują emocje , a jednoczesne nie pogubienie się w tym.Jest otwart na nowe sposoby prowadzenia, nowe systemy. Po Wojtku widać ,że jednak zagłębianie się w teorii RPG, rozmaitych forach, stronach, bycie na bieżąco przynosi efekty. To samo zresztą tyczy się Ślimaka.
2.Savarian - Przede wszystkim BN, umiejętność modulacji głosu, mimiki po prostu świetna. Jego BN bywają ciekawsi niż niejeden BG. Opis dobre chociaż nie genialne. Też dobrze panuje nad sesją , na których zresztą się dużo dzieje ,nie ma przestojów nudy. Co jest tym cenniejsze ,źe zwykle sm pisze scenariusze.
3.Ślimak pomysły na scenariusze ,na BN, na motywy ubarwiające sesje ma najlepsze ze wszystkich znanych mi MG. Niestety nie zawsze potrafi przełożyć to na praktykę choć często bywa tak ,że gracze po prostu za nimi nie nadążają. BN doskonali ,Ślimak to po prostu doby aktor. Jego sesje są doskonale przygotowane ,wręcz perfekcyjnie,ale brak mu zdolności improwizacji. Zbyt rzadko prowadzi ,a inaczej nie da się jej nabyć jak przez częste prowadzenie. Dobre opisy ,coraz lepsze zresztą.
Czuje grę i to czego oczekują gracze ,nie przeszkadza im ,a raczej pomaga w przeżywaniu tego.
4.Sąsiad - Stały dobry poziom. Dobre opisy ,widać ,że łatwo operuje słowem. Oryginalne i ciekawe scenariusze. Śmiałe(czasem zbyt śmiałe) eksperymenty z systemami ,konwencjami.Dopracowani a ,a czasem przerysowani BN. Czasem brakuje w tym wszystkim charyzmy ,i ni można oprzeć się wrażeniu ,że patrzy na sesję i graczy z pewnym przymrużeniem oka, co często udziela się graczom. To chyba taki Tatarski styl bo na Toporiadzie tak nie było.
5.Gary(pewnie zaskoczę wszystkich) - MG ,który mógłby byćjednym z najlepszych. Potrafi poproadzić na najwyższym poziomie jak i wprost tragicznym. Charyzma ,mnóstwo wysiłku w przygotowanie scenariusza i sesji,umiejętność sterowania emocjami graczy, dobre odgrywanie BN to jego atuty. Wadą są zbyt hmm egzaltowane pomysły ,ale przede wszystkim Gary aby poprowadzić świetną sesje musi okiełznać swoją wyobraźnię,nie wypić zbyt wiele, nie zasnąć, i opanować ataki zbyt dobrego humoru rozbijające sesje. Czasem mu się to udaje ,niestety rzadko bardzo.
Pretendenci
6.Drwiciel - materiał na świetnego MG,od razu widać ,że ma pomysł na sesje i scenariusz,że wie co chce "sprzedać' graczom. Opisy ,BN wszystko na dobrym poziomie. Na razie brak panowania nad graczami ,trochę zbyt mało charyzmy ,ale to przyjdzie z wiekiem.
7.Banan - Z Bananem jako MG mam problem. Niby wszystko jest co potrzebne,na dobrym ,a nawet bardzo dobrym poziomie. Czegoś mi jednak brakuje.Charyzmy?Błysku?
8.Sekret - pewnie u wielu będzie znacznie wyżej. Ja też doceniam jego warsztatowe umiejętności jako MG ,które są bardzo wysokie. prowadzi jednak w stylu ,który po prostu mi nie odpowiada. Zbyt dużo tam MG, zbyt mało graczy, zbyt ważny jest scenariusz,a za mało postacie.
9.Loniu - Przeciwieństwo Sekreta w drugą stronę. Zbyt mało tam MG o wiele zbyt mało. Brak panowanie nad sesją. Z drugiej strony potencjał ogromny. jeśli chodzi o BN, pomysły na scenariusz Loniu już jest świetny choć prowadzi niezmiernie rzadko.Trzeba też przyznać ,że gracze się na jego sesjach dobrze bawią.
10.Urbam Ninja - prowadzić ,jak najwięcej prowadzić. Będą z niego ludzie tylko wiara w swoje umiejętności i doświadczenie jest potrzebne.
Jest mi znacznie trudniej wybrać najlepszego MG zwłaszcza ,że wielu bardzo cenionych przeze mnie MG przeszło na emeryturę(Kraszan, Picek).
Tak więc z jeszcze większym bólem niż poprzednio:
1.Prozac - Jak wszyscy wiemy prowadzi delikatnie mówiąc rzadko,ale...
jak już poprowadzi to: dobre opisy, plastyczne ,ale nie przydługie, odgrywanie BN też na dobrym poziomie. Cała sesja jest przemyślana i kontrolowana przez MG ,ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Nie oznacza to prowadzenia graczy na siłę. Największym atutem Prozaca jest umiejętność zmiany tempa sesji, prowadzenie gwałtownego podniesienie emocji. kontroli nad nimi.Poprowadzenie np. szybkiej strzelaniny w bardzo dużym tempie tak ,że aż czuć chaos wokoło, że gracze czują emocje , a jednoczesne nie pogubienie się w tym.Jest otwart na nowe sposoby prowadzenia, nowe systemy. Po Wojtku widać ,że jednak zagłębianie się w teorii RPG, rozmaitych forach, stronach, bycie na bieżąco przynosi efekty. To samo zresztą tyczy się Ślimaka.
2.Savarian - Przede wszystkim BN, umiejętność modulacji głosu, mimiki po prostu świetna. Jego BN bywają ciekawsi niż niejeden BG. Opis dobre chociaż nie genialne. Też dobrze panuje nad sesją , na których zresztą się dużo dzieje ,nie ma przestojów nudy. Co jest tym cenniejsze ,źe zwykle sm pisze scenariusze.
3.Ślimak pomysły na scenariusze ,na BN, na motywy ubarwiające sesje ma najlepsze ze wszystkich znanych mi MG. Niestety nie zawsze potrafi przełożyć to na praktykę choć często bywa tak ,że gracze po prostu za nimi nie nadążają. BN doskonali ,Ślimak to po prostu doby aktor. Jego sesje są doskonale przygotowane ,wręcz perfekcyjnie,ale brak mu zdolności improwizacji. Zbyt rzadko prowadzi ,a inaczej nie da się jej nabyć jak przez częste prowadzenie. Dobre opisy ,coraz lepsze zresztą.
Czuje grę i to czego oczekują gracze ,nie przeszkadza im ,a raczej pomaga w przeżywaniu tego.
4.Sąsiad - Stały dobry poziom. Dobre opisy ,widać ,że łatwo operuje słowem. Oryginalne i ciekawe scenariusze. Śmiałe(czasem zbyt śmiałe) eksperymenty z systemami ,konwencjami.Dopracowani a ,a czasem przerysowani BN. Czasem brakuje w tym wszystkim charyzmy ,i ni można oprzeć się wrażeniu ,że patrzy na sesję i graczy z pewnym przymrużeniem oka, co często udziela się graczom. To chyba taki Tatarski styl bo na Toporiadzie tak nie było.
5.Gary(pewnie zaskoczę wszystkich) - MG ,który mógłby byćjednym z najlepszych. Potrafi poproadzić na najwyższym poziomie jak i wprost tragicznym. Charyzma ,mnóstwo wysiłku w przygotowanie scenariusza i sesji,umiejętność sterowania emocjami graczy, dobre odgrywanie BN to jego atuty. Wadą są zbyt hmm egzaltowane pomysły ,ale przede wszystkim Gary aby poprowadzić świetną sesje musi okiełznać swoją wyobraźnię,nie wypić zbyt wiele, nie zasnąć, i opanować ataki zbyt dobrego humoru rozbijające sesje. Czasem mu się to udaje ,niestety rzadko bardzo.
Pretendenci
6.Drwiciel - materiał na świetnego MG,od razu widać ,że ma pomysł na sesje i scenariusz,że wie co chce "sprzedać' graczom. Opisy ,BN wszystko na dobrym poziomie. Na razie brak panowania nad graczami ,trochę zbyt mało charyzmy ,ale to przyjdzie z wiekiem.
7.Banan - Z Bananem jako MG mam problem. Niby wszystko jest co potrzebne,na dobrym ,a nawet bardzo dobrym poziomie. Czegoś mi jednak brakuje.Charyzmy?Błysku?
8.Sekret - pewnie u wielu będzie znacznie wyżej. Ja też doceniam jego warsztatowe umiejętności jako MG ,które są bardzo wysokie. prowadzi jednak w stylu ,który po prostu mi nie odpowiada. Zbyt dużo tam MG, zbyt mało graczy, zbyt ważny jest scenariusz,a za mało postacie.
9.Loniu - Przeciwieństwo Sekreta w drugą stronę. Zbyt mało tam MG o wiele zbyt mało. Brak panowanie nad sesją. Z drugiej strony potencjał ogromny. jeśli chodzi o BN, pomysły na scenariusz Loniu już jest świetny choć prowadzi niezmiernie rzadko.Trzeba też przyznać ,że gracze się na jego sesjach dobrze bawią.
10.Urbam Ninja - prowadzić ,jak najwięcej prowadzić. Będą z niego ludzie tylko wiara w swoje umiejętności i doświadczenie jest potrzebne.