Co tworzy "klimat" Podręcznika?
: 23 sty 2009, 13:04
Tym razem nie temat do wielostronicowych filozofiznych dysput, a raczej ukierunkowane pytanie
Co waszym zdaniem wpływa na klimat podręcznika do danego systemu (nie chodzi mi tu o stricte klimat gry czy świata). Wiadomo, że jak bierzemy do ręki podstawkę to pierwsze na co pada nasz wzrok to okładka i tytuł który jest niezmiernie ważny (zgadzam sie w tej kwestii ze zdaniem Sleema wyrażonym w "Koncentracie pomidorowym"). To jest nasze pierwsze wrażenie. A jak wiemy, pierwsze wrażenie jest tylko jedno. Potem rysunki wewnątrz, oprawa (wszak jesteśmy wzrokowcami) wygląd karty postaci (zazwyczaj są szablonowe i mało klimatyczne :/ ) ale toma przecież każdy podręcznik. jakie detale czynią jeden bardziej "fajnym" od pozostałych?
Pytanie kieruję przede wszystkim do klimatofobicznych Darków, którym mhroczny WFRP, Monastyr czy WoD w duszy gra. Przede wszystkim ale oczywiście nie "tylko" do nich. Gdy byście chcieli otrzymać podręcznik, który "sam wchodzi w ręce" jaki miał by wyglądać. jak chcieli byście mieć opisany świat, jak przedstawioną narrację. Czy w postaci opowieści, wstawek fabularnych, listów, zapisków itp czy jeszcze w jakiś inny sposób? Słowem jaki klimat i czym wyrażony? Wiadomo, że nie zawsze narysowanie wielkiego potwora sprawi, ze będziemy sie go bać Bardzo mile widziane były by przykłady, elementy, pomysły na podręcznik, które wam zapadły w pamięć z istniejących systemów. Takie, które zanim jeszcze wczytaliście sie w słowa spowodowały, że już "czuliście", iż to wam sie spodoba. Każda socjotechnika jaką przywołacie z pamięci, która użyta była gdzieś, kiedyś, w jakimś podręczniku będzie mi pomocna.
Metodami analogicznymi można czerpać też z innych konwencji RPG niż dark. Jeśli nie lubicie nawet takiego klimatu napiszcie co urzekło was w GS, ED czy DP itd. Jak tam autorzy zbudowali nastrój i klimat podstawki?
Co waszym zdaniem wpływa na klimat podręcznika do danego systemu (nie chodzi mi tu o stricte klimat gry czy świata). Wiadomo, że jak bierzemy do ręki podstawkę to pierwsze na co pada nasz wzrok to okładka i tytuł który jest niezmiernie ważny (zgadzam sie w tej kwestii ze zdaniem Sleema wyrażonym w "Koncentracie pomidorowym"). To jest nasze pierwsze wrażenie. A jak wiemy, pierwsze wrażenie jest tylko jedno. Potem rysunki wewnątrz, oprawa (wszak jesteśmy wzrokowcami) wygląd karty postaci (zazwyczaj są szablonowe i mało klimatyczne :/ ) ale toma przecież każdy podręcznik. jakie detale czynią jeden bardziej "fajnym" od pozostałych?
Pytanie kieruję przede wszystkim do klimatofobicznych Darków, którym mhroczny WFRP, Monastyr czy WoD w duszy gra. Przede wszystkim ale oczywiście nie "tylko" do nich. Gdy byście chcieli otrzymać podręcznik, który "sam wchodzi w ręce" jaki miał by wyglądać. jak chcieli byście mieć opisany świat, jak przedstawioną narrację. Czy w postaci opowieści, wstawek fabularnych, listów, zapisków itp czy jeszcze w jakiś inny sposób? Słowem jaki klimat i czym wyrażony? Wiadomo, że nie zawsze narysowanie wielkiego potwora sprawi, ze będziemy sie go bać Bardzo mile widziane były by przykłady, elementy, pomysły na podręcznik, które wam zapadły w pamięć z istniejących systemów. Takie, które zanim jeszcze wczytaliście sie w słowa spowodowały, że już "czuliście", iż to wam sie spodoba. Każda socjotechnika jaką przywołacie z pamięci, która użyta była gdzieś, kiedyś, w jakimś podręczniku będzie mi pomocna.
Metodami analogicznymi można czerpać też z innych konwencji RPG niż dark. Jeśli nie lubicie nawet takiego klimatu napiszcie co urzekło was w GS, ED czy DP itd. Jak tam autorzy zbudowali nastrój i klimat podstawki?