Re: DZIKI LAS czyli Goblińskie ZŁO - LARP na Toporiadzie 201
: 29 lip 2012, 17:07
Mechanika LARPA.
Każdemu szefowi Chaty przysługuje 1 kryształek czerwony – który będzie można wykorzystać w dowolnej chwili na teście własnym lub innego członka grupy i tylko grupy.
Pomiędzy resztą graczy będą rozlosowane kolejne 3 czerwone kryształki i 1 specjalny. Specjalny będzie umożliwiał sukces testu bez losowania kryształków z woreczków, ale musi być zadeklarowany przed testem.
Testy proste typu wykonanie czynności, którą dana osoba potrafi, wykonuje się na poziomie Chaty, informując o chęci wykonania szefa. On decyduje o sposobie, metodzie, składnikach i skutku próby – bez testów woreczkowych.
Wieśmosiostra chce ugotować wywar z pokrzywkbólu – deklaruje Wiedźmie ta decyduje o składnikach i powodzeniu pracy.
Do testów prostych nie zalicza się wymagań z celów chat i własnych.
Przy testach wymagających sytuacji poza chatą i działaniach wrogich, testy wykonuje się losując kryształki czerwone z 3 woreczków
Woreczek łatwy 5/5 łącznie 10 kryształków
Woreczek trudny 3/5 łącznie 8 kryształków
Woreczek Bardzo trudny 2/5 łącznie 7 kryształków
Woreczki posiadają tylko smocze głowy.
Test wymagający umiejętności np. kradzież skarpety śpiącego Wodza - trudność 1 kryształek czerwony. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – to jest test przy szansie, 5/5 czyli tak jak każdy może spróbować. Losowanie z woreczka łatwego jednego kryształka
Test wymagający umiejętności kradzieży skarpety nieśpiącego Wodza, ale lekko podpitego- trudność 2 kryształki. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – jest to test z woreczkiem łatwym i trudny, losowanie po jednym kryształku.
Test wymagający umiejętności kradzieży skarpety Wodza nieśpiącego i stojącego na niej – trudność 3 kryształki. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – jest to test z trzech woreczków po jednym kryształku.
Wszystkie testy wynikające z celów, czyli zadania celowe chat/własne i ich deklaracje wymagają testu o poziomie 3 kryształków, a czasami podwójnego testu, o czym ostatecznie decyduje przed testem Ja.
Np.: ktoś ma za cel kradzież beczki piwa z Szaman Chaty test 3 kryształków przeszedł pomyślnie i jest to łatwe w miarę zadanie. Od smoka idzie informacja przez Frupocztę, że właśnie zginęła w Szaman chacie beczka piwa.
Jeżeli test nie wyjdzie kolejne podejście do niego będzie za 30 minut Czasu Larpa z, ułatwieniem odejmującym 1 kryształek od wymaganej puli – ot jakieś doświadczenie się zdobywa. Ale test nie może spaść do poziomu 0 czyli musi wymagać przynajmniej 1 kryształka.
Zadanie może być też wykonane bez testu w sposób fabularny, ale gdy dojdzie do przyłapania na czynności wrogiej,następuje test konfontacji na poziomie ustalonym przez Mua
Np. kot został przyłapany na wyjadaniu śmietany, następuje konfontacja, musi wykonać test na poziomie 2 aby mu uniemożliwić spałaszowanie śmietany łapiący też dokonuje testu na poziomie 2. Wynik równy lub wyższy powoduje zblokowanie działań kota.
Każdemu szefowi Chaty przysługuje 1 kryształek czerwony – który będzie można wykorzystać w dowolnej chwili na teście własnym lub innego członka grupy i tylko grupy.
Pomiędzy resztą graczy będą rozlosowane kolejne 3 czerwone kryształki i 1 specjalny. Specjalny będzie umożliwiał sukces testu bez losowania kryształków z woreczków, ale musi być zadeklarowany przed testem.
Testy proste typu wykonanie czynności, którą dana osoba potrafi, wykonuje się na poziomie Chaty, informując o chęci wykonania szefa. On decyduje o sposobie, metodzie, składnikach i skutku próby – bez testów woreczkowych.
Wieśmosiostra chce ugotować wywar z pokrzywkbólu – deklaruje Wiedźmie ta decyduje o składnikach i powodzeniu pracy.
Do testów prostych nie zalicza się wymagań z celów chat i własnych.
Przy testach wymagających sytuacji poza chatą i działaniach wrogich, testy wykonuje się losując kryształki czerwone z 3 woreczków
Woreczek łatwy 5/5 łącznie 10 kryształków
Woreczek trudny 3/5 łącznie 8 kryształków
Woreczek Bardzo trudny 2/5 łącznie 7 kryształków
Woreczki posiadają tylko smocze głowy.
Test wymagający umiejętności np. kradzież skarpety śpiącego Wodza - trudność 1 kryształek czerwony. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – to jest test przy szansie, 5/5 czyli tak jak każdy może spróbować. Losowanie z woreczka łatwego jednego kryształka
Test wymagający umiejętności kradzieży skarpety nieśpiącego Wodza, ale lekko podpitego- trudność 2 kryształki. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – jest to test z woreczkiem łatwym i trudny, losowanie po jednym kryształku.
Test wymagający umiejętności kradzieży skarpety Wodza nieśpiącego i stojącego na niej – trudność 3 kryształki. Deklaruje się czynność do jednej ze smoczych głów – jest to test z trzech woreczków po jednym kryształku.
Wszystkie testy wynikające z celów, czyli zadania celowe chat/własne i ich deklaracje wymagają testu o poziomie 3 kryształków, a czasami podwójnego testu, o czym ostatecznie decyduje przed testem Ja.
Np.: ktoś ma za cel kradzież beczki piwa z Szaman Chaty test 3 kryształków przeszedł pomyślnie i jest to łatwe w miarę zadanie. Od smoka idzie informacja przez Frupocztę, że właśnie zginęła w Szaman chacie beczka piwa.
Jeżeli test nie wyjdzie kolejne podejście do niego będzie za 30 minut Czasu Larpa z, ułatwieniem odejmującym 1 kryształek od wymaganej puli – ot jakieś doświadczenie się zdobywa. Ale test nie może spaść do poziomu 0 czyli musi wymagać przynajmniej 1 kryształka.
Zadanie może być też wykonane bez testu w sposób fabularny, ale gdy dojdzie do przyłapania na czynności wrogiej,następuje test konfontacji na poziomie ustalonym przez Mua
Np. kot został przyłapany na wyjadaniu śmietany, następuje konfontacja, musi wykonać test na poziomie 2 aby mu uniemożliwić spałaszowanie śmietany łapiący też dokonuje testu na poziomie 2. Wynik równy lub wyższy powoduje zblokowanie działań kota.