Monastyr
: 09 wrz 2008, 18:09
Ze względu na coraz większą ilość sesji w ten system myślę ,że zasługuje on na choćy oddzielny temat ,a może nawet dział.
Najpierw dosłownie kilka słów o samym systemie.
Jest to Polski system w konwencji Dark Fantasy. Nie można wcielić się tu jednak w Elfa czy Krasnoluda ,gra się wyłącznie ludźmi. Świat odpowiada mniej więcej pod względem kultury, techniki,ubioru XVII wiecznej Europie.
Z jeszcze potężniejszymi wpływami kościoła i inkwizycji niż było to w rzezywistości. Magia i wszelkie istoty magiczne jak elfy ,orki ,krasnoludy są bezlitośnie zwalczane jako zło i obraza Jedynego ,boga ,który do złudzenia przypomina boga chrześcijan ,choć raczej w wersji starotestamentowej.
Sednem Momastyru są dość oryginalne cech łączące wszystkie postacie:
1.Każda postać posiada tzw. tajemnicę czyli jakieś zdarzeie ,które w pewnym momeńcie doprowadziło go do klęski ,załamania kariery ,upadku moralnego itp. Wszystkie z postaci były świetnie zapowiadajćymi się w swojej profesji czy była to kariera w armii czy na dworze czy też kariera duchowna. Po wcześniej wspomnianym załamaniu , które mogło mieć rózne przyczyny choć najczęściej z winy postaci dostają od losu ,drugą zapewne też ostatnią szanse.
2.Są co wynika z punktu pierwszego postaciami doświadczonyi przez życie ,a więc najczęściej w wieku dojrzałym ,conajniej 40 letnie.
3.Wszyscy bez wyjątku są szlachcicami.
4.Są także postaciami anachronicznymi ,które urodziły się conajmniej o wiek za późno.Dla nich nadal liczy się honor ,zasady ,odwaga podczas gdy światem rządzi teraz pieniądz, spryt i fałsz.
To w ogromnym skrócie. Może ktoś się zainteresuje systemem dzięki temu opisowi.
P.S.Może inni MG przedstawili by mniej znane systemy ,które prowadzą.Np.Poza Czasem, Gasnące Słonca?
Można się oburzać ,że takie porównania są zawsze ułomne i naciągane jednak bardzo pomagają wyobrazić sobie postać ,dobrać do niej choćy nazwisko, strój , jakąś ciekawostkę.Mam na myśli szukanie w realnym świecie odpowiedników dla krajów z Monastyru.
Po wczorajszej sesji w Łodzi zauważyłem ,że zupełnie inaczej niż my to robiliśmy przypisują państwom Dominium(kraje w których mieszkańców wcielają się gracze w Monastyrze).
Dla mnie wygląda to następująco
Bardania - Szkocja
Ragada- Irlandia
Cynazja- Anglia
Kord- Hiszpania
Agaria-Słowiańszczyzna
Kartina-Państwo Kościelne
Co do pozostałych tzn.Nordii, Kary, Godu i Dorii i na razie mam wątpliwości.
Najpierw dosłownie kilka słów o samym systemie.
Jest to Polski system w konwencji Dark Fantasy. Nie można wcielić się tu jednak w Elfa czy Krasnoluda ,gra się wyłącznie ludźmi. Świat odpowiada mniej więcej pod względem kultury, techniki,ubioru XVII wiecznej Europie.
Z jeszcze potężniejszymi wpływami kościoła i inkwizycji niż było to w rzezywistości. Magia i wszelkie istoty magiczne jak elfy ,orki ,krasnoludy są bezlitośnie zwalczane jako zło i obraza Jedynego ,boga ,który do złudzenia przypomina boga chrześcijan ,choć raczej w wersji starotestamentowej.
Sednem Momastyru są dość oryginalne cech łączące wszystkie postacie:
1.Każda postać posiada tzw. tajemnicę czyli jakieś zdarzeie ,które w pewnym momeńcie doprowadziło go do klęski ,załamania kariery ,upadku moralnego itp. Wszystkie z postaci były świetnie zapowiadajćymi się w swojej profesji czy była to kariera w armii czy na dworze czy też kariera duchowna. Po wcześniej wspomnianym załamaniu , które mogło mieć rózne przyczyny choć najczęściej z winy postaci dostają od losu ,drugą zapewne też ostatnią szanse.
2.Są co wynika z punktu pierwszego postaciami doświadczonyi przez życie ,a więc najczęściej w wieku dojrzałym ,conajniej 40 letnie.
3.Wszyscy bez wyjątku są szlachcicami.
4.Są także postaciami anachronicznymi ,które urodziły się conajmniej o wiek za późno.Dla nich nadal liczy się honor ,zasady ,odwaga podczas gdy światem rządzi teraz pieniądz, spryt i fałsz.
To w ogromnym skrócie. Może ktoś się zainteresuje systemem dzięki temu opisowi.
P.S.Może inni MG przedstawili by mniej znane systemy ,które prowadzą.Np.Poza Czasem, Gasnące Słonca?
Można się oburzać ,że takie porównania są zawsze ułomne i naciągane jednak bardzo pomagają wyobrazić sobie postać ,dobrać do niej choćy nazwisko, strój , jakąś ciekawostkę.Mam na myśli szukanie w realnym świecie odpowiedników dla krajów z Monastyru.
Po wczorajszej sesji w Łodzi zauważyłem ,że zupełnie inaczej niż my to robiliśmy przypisują państwom Dominium(kraje w których mieszkańców wcielają się gracze w Monastyrze).
Dla mnie wygląda to następująco
Bardania - Szkocja
Ragada- Irlandia
Cynazja- Anglia
Kord- Hiszpania
Agaria-Słowiańszczyzna
Kartina-Państwo Kościelne
Co do pozostałych tzn.Nordii, Kary, Godu i Dorii i na razie mam wątpliwości.