
"Klanarchia to narracyjna zabawa towarzyska z nurtu Role Playing Games. Celem rozrywki jest tworzenie opowieści w konwencji baśni dla dorosłych (fantasy horror), której akcja toczy się w wyimaginowanym świecie, kulturowej i historycznej wariacji
naszej rzeczywistości.
Klanarchia ukaże się na rynku w 2009 roku, wydana przez Copernicus Corporation (polski wydawca m. in. Cyberpunka i Warhammera). "
(...)
" Klanarchia opowiada o zmaganiach wolnych ludzi z Ciemnością w dekoracjach świata, który wieki temu został zniszczony przez demony. Obecnie na jego ruinach rodzi się nowa cywilizacja: setki porozrzucanych klanów przynależących do jednej z wielkich czterech Wolnych Rodzin jednoczą się, aby przeciwstawić się potędze upiorów i ich sług.
Gracze wcielają się w charakterystyczne dla wolnych klanów archetypy, mając możliwość kreacji ponad 50 różnorodnych i grywalnych profesji. Przykładowo mogą wcielić się w podejrzliwego hanzyckiego inkwizytora o ogromnej władzy i wpływach; wytatuowanego soldackiego żercę, malującego twarz krwią zabitych wilkołaków; szabrownika z Technoklanów, który przemierza cmentarze maszyn w poszukiwaniu eksponatów dawnych dni; egzorcystę z Zakonu Rytualistów, który samotnie da opór potężnemu demonowi. Razem tworzą grupę profesjonalistów powołaną, aby zrealizować konkretne zadanie, tym samym rolą uczestników zabawy jest współtworzenie dramatycznej i barwnej opowieści o tym, jak postaci realizują postawiony przed nimi cel."
Mnie chyba nie porwie zabawa w Fantasy Horror

Za system odpowiedzialny jest Michał 'Furiath' Markowski, który z niejednego RPGowego pieca chleb jadł więc mimo, że to nie mój klimat wróżę systemowi całkiem niezłą przyszłość.