Z cyklu "Co Sąsiad robi wieczorami"
poniżej treść mojego pisma do operatora sieci Plus. Sprawa dotyczy kwoty 40 pln
Pisownia zaimków dzierżawczych typu "wasz" celowo z małej litery. Przynajmniej tyle mam satysfakcji
standardowy nagłówek z datą, danymi itd.
REKLAMACJA
Z dużym, nienotowanym u mnie od dawna rozbawieniem zareagowałem na waszą odpowiedź w sprawie mojej reklamacji z dnia 03.11.2010 r. Niebywałą wesołość wzbudziło we mnie uzasadnienie odmowy rozpatrzenia zgłoszenia z powodu rzekomych rozbieżności pomiędzy danymi personalnymi osoby zarejestrowanej w komputerowym systemie obsługi Użytkowników, a tymi w zgłoszeniu reklamacyjnym. Moje dobre samopoczucie szybko ustąpiło jednak miejsca zaniepokojeniu, gdy w pełni dotarła do mnie doniosłość otrzymanej informacji: otóż znajduję się w jakimś „systemie obsługi”! Są tam moje dane osobowe! Telefon w usłudze Simplus (przypominam, że jest to telefon NA KARTĘ) posiadam od ponad ośmiu lat i nigdy nie otrzymałem od was żadnego pisma z prośbą o udostępnienie wam i możliwość przetwarzania przez was moich danych osobowych. Nie pamiętam też, bym udzielał takiego pozwolenia drogą telefoniczną lub elektroniczną. Jestem niezwykle ciekaw, w jaki sposób moje dane zawędrowały do w/w systemu i co dokładnie na mój temat tam się znajduje. Dotąd myślałem, że posiadanie telefonu NA KARTĘ jest gwarancją względnej anonimowości i braku lęku o moje dane prywatne szwendające się nie wiadomo gdzie. Niecierpliwie wyczekuję wyjaśnienia tej zastanawiającej sytuacji.
Sprawa samej reklamacji wzbudza we mnie coraz większe zdziwienie. Podkreślam, że jestem w posiadaniu całej korespondencji, jaką odbyłem z waszym działem reklamacji, gdyż przezornie postanowiłem nie usuwać jej ze skrzynki pocztowej. Po pierwszym zgłoszeniu reklamacji na adres
bok@plus.pl (taki adres e-mail podał mi wasz konsultant telefoniczny) otrzymałem odpowiedź od Pana Pawła Dąbrowskiego, że w moim zgłoszeniu brakuje dokładnego adresu zamieszkania. Żadnych innych uwag nie było! Uzupełniłem moje podanie o dane adresowe i wysłałem jeszcze raz, otrzymując niecałe dwie godziny później informację, że „przesłana korespondencja została przekazana do Polkomtel S.A. - Reklamacje. Proszę o cierpliwość w oczekiwaniu na odpowiedź.”. Proszę mnie poprawić, jeśli interpretuję powyższą informację błędnie, ale sądzę, iż fakt przekazania zgłoszenia do następnego etapu weryfikacji jest dowodem aprobaty jego treści pod względem formalnym. Jeżeli tak, jeszcze raz usilnie wnoszę o poinformowanie mnie, jaki adres zamieszkania macie wpisany przy nazwisku Piotr Witczak i numerze telefonu 697590065. Rad bym był dowiedzieć się, gdzie według was mieszkam i jakimż to fascynującym zbiegiem okoliczności weszliście w posiadanie tej informacji!
Uprzejmie informuję, że wasza korespondencja posiada spore uchybienia formalne, które wskazują na brak należytego przygotowania zatrudnianych przez was pracowników lub lekceważenie klienta. Jeśli prawdziwa jest ta pierwsza przyczyna, wasz problem. Jeżeli druga, to też wasz problem, tyle że większy, bo ja się lekceważyć nie pozwolę! W waszym piśmie brak jest wskazówek dotyczących sposobu poprawienia rzekomych błędów w zgłoszeniu oraz brak jakiejkolwiek informacji o tym, gdzie powinienem wysłać wyjaśnienie i w jakim terminie! To zakrawa na kpinę! To ma być oficjalne pismo?!
Już ponad dwa tygodnie czekam na zwrot niesłusznie pobranych z mojego konta środków, które zostały naliczone z powodu problemu technicznego zaistniałego z WASZEJ WINY! Jeżeli ta sytuacja nie zostanie bezzwłocznie wyjaśniona, poważnie zastanowię się nad rezygnacją z usług firmy, którą skądinąd nawet cenię. Być może po ośmiu latach nadszedł czas, by przetestować innego operatora. Jeżeli do takiej decyzji mnie zachęcacie, niezgorzej wam idzie.
Nie będę tu zamieszczał tekstu mojej pierwotnej reklamacji. Odszukajcie ją sobie
w archiwum.
Poniżej podaję moje pełne i jedynie wiążące dla was dane!:
(w oryginalnym liście dane są podane)
Imiona, nazwisko: XXX
Data i miejsce urodzenia: XXX
PESEL: XXX
NIP: XXX
Rodzaj i numer dowodu tożsamości: XXX
Adres zamieszkania: XXX
Na wskazany powyżej adres zamieszkania oczekuję dostarczenia pisma z wyjaśnieniami! Jednocześnie informuję, że nie wyrażam zgody oraz cofam (jeżeli kiedykolwiek została udzielona) zgodę na przetwarzanie przez was moich danych osobowych. Po zakończeniu sprawy mają zostać usunięte z systemu!
Lojalnie też uprzedzam, że w przypadku otrzymania kolejnego pisma o treści tak lakonicznej jak to miało miejsce uprzednio poinformuję o waszych praktykach Rzecznika Praw Konsumenta, gdyż potraktuję to jako celowe i świadome utrudnianie mi dochodzenia swoich praw.
W wyniku braku informacji o procedurze odwoławczej pismo to wysyłam na adres
bok@plus.pl oraz adres podany w waszym piśmie z dnia 09.11.2010 r., tj. POLKOMTEL S.A. – Reklamacje, ul. Postępu 3, 02-676 Warszawa.