Strona 1 z 1

Moda na spisek

: 10 mar 2012, 00:31
autor: Bananidło
Zainspirowany sagą Pieśń lodu i ognia wpadłem na pomysł LARPa. Pomyślałem, że można by go poprowadzić na Topo, lecz najpierw należałoby go przetestować. Na Siekieriadę się on nie nadaje, lecz oto zbliżają się święta wielkanocne, a wraz z nimi powinniśmy wszyscy zjechać do Rawy. A ponieważ Topory ostatnio sporo organizują dla innych, to w takim razie wydarzenie, które jest tylko dla nas powinno być miłą odmianą. Tak więc proponuję aby w czasie świąt wielkanocnych rozegrać LARP, o roboczej nazwie Moda na spisek.

Moglibyśmy to zrobić w bunkrze, lub, za pozwoleniem prezesa, na RPGowej :) LARP przeznaczony jest dla 15-19 osób. Może nawet udałoby się znaleźć jakąś nagrodę dla zwycięzcy, a po LARPie zorganizować jakąś imprezę? ;) Przewidywany czas gry to jakieś 2-4h.

Do rzeczy:
Zbliża się święto Korony. Pięciu książąt-elektów zjeżdża do stolicy królestwa by wybrać spośród siebie nowego władcę, który zajmie miejsce obecnie panującego regenta. Wybory także dla pozostałych mieszkańców są okresem gdy można wiele zyskać. Lub stracić wszystko, nawet życie.
Gracze wcielają się w najważniejsze postacie w państwie – książęta, kapłanów, magów, a także przywódców gildii i szpiegów. Ich celem jest jak najlepsze wykorzystanie zbliżającego się święta, gdy najważniejsze osoby w królestwie będą w jednym miejscu.

Celem LARPa jest zakończenie gry z jak największą liczbą Punktów, które gracze otrzymują za zakończenie gry ze złotem, przedmiotami, zebraną armią i za spełnienie indywidualnych celów. Aby to osiągnąć mogą korzystać z swoich umiejętności i możliwych "działań", a także spiskując, rozpuszczając plotki, zawierając pakty, zdradzając, a nawet atakując zbrojnie pozostałych graczy. Krótko mówiąc: Jeśli masz stracić na intrygach to dopilnuj by inni stracili znacznie więcej. Jeśli inni zyskali coś dzięki spiskom, ty musisz dopilnować by zyskać stokroć bardziej :)

Jeżeli jesteście zainteresowani pomysłem to piszcie. Jeżeli będzie odzew to zamieszczę kolejne informacje - szczegóły dotyczące fabuły, postaci, mechaniki i zasad.

Re: Moda na spisek

: 10 mar 2012, 08:42
autor: Ślimak
Jestem zainteresowany więc piszę... Założeniem tegorocznej Toporiady ma być jak największa ilość LARPów, więc każda taka inicjatywa to duży plus.

Re: Moda na spisek

: 10 mar 2012, 12:07
autor: Jankoś
Jestem zdecydowanie za ,jeśli uważasz ,że to potrzebne oczywiście udostępnię RPG-ową ,ale czy nie jest trochę za mała? Bunkier wydaje się być bardziej odpowiedni.

Impreza wielkanocna po LARP to też dobry pomysł i w sumie tradycja już :)

Re: Moda na spisek

: 11 mar 2012, 17:32
autor: Bananidło
Kilka uwag odnośnie formy LARPa.

Już z samego założenia Moda na spisek różni się od standardowego LARPa, gdzie każdy gest gracza przekłada się na gest odgrywanego bohatera. Dlatego można by mówić w tym wypadku raczej o grze fabularyzowanej.

Bunkier, czy RPGowa, nie będzie odpowiadać jednemu miejscu, lecz całej stolicy królestwa; rzeczywisty czas gry, czyli wspomniane kilka godzin, odpowiadać będzie w świecie gry kilku dniom podczas których odbywa się święto Korony; a spotkania między graczami odpowiadać będą audiencjom, kolacjom i uroczystościom, na których bohaterowie się spotykają - są przecież najważniejszymi osobami w państwie, więc jeśli chcą z kimś porozmawiać, to nie będą tego tego robić na ulicy, czy w przypadkowym miejscu :) Z tego też względu warto zabrać ze sobą piwo, chipsy i orzeszki - każdy przecież wie, że aby dobić interesu warto zrobić dobry "podkład" - poczęstować rozmówcę południowym winem i pieczenią przyrządzoną specjalnie na jego cześć ;)

Relacje między graczami mogą zachodzić właściwie tylko na trzy sposoby:
1) Jak wyżej było powiedziane, spotykają się oni z sobą, by na przykład wymieniać się informacjami, dobijać interesów czy grozić sobie :) Mogą wtedy wymieniać się Majątkiem, czyli przedmiotami, złotem, armią, czy nawet członkami rodu (co odpowiada wzięciu zakładnika, lub ślubowi)
2) Mogą używać, zgodnie z ich opisem, Kart Działań. Każda z grup postaci ma inne Karty Działania takie jak rzucenie zaklęcia czy otrucie kogoś.
3) W końcu mogą toczyć bitwy. Większa część postaci zaczyna grę posiadając swoją armię, którą w ostateczności może użyć przeciwko innemu graczowi. Bitwy rozgrywane będą na szachownicy i będą bardzo, bardzo uproszczonym bitewniakiem.

Do wyboru graczy będą następujące postaci: regent, książe-elekt (x5), kapłan(x3), mag(x3), kapitan najemników(x3), szpieg, przywódca gildii złodziei, mistrz gildii kupieckiej (x3).

Tak jak wspomniałem w poprzednim poście, każda z tych postaci będzie mieć indywidualne cele i przedmioty. Cała gra będzie tak wyważona by gracz mógł wygrać niezależnie od odgrywanej postaci.

W następnym odcinku: nieco informacji o świecie :)

Re: Moda na spisek

: 12 mar 2012, 11:05
autor: Sekret
Również jestem zainteresowany, więc piszę. Proszę mnie wpisać już na listę :D

Re: Moda na spisek

: 12 mar 2012, 13:12
autor: Rijel
Chętny!