O Earthdawn'ie rozważania ogólne

Imperium Therańskiego upadku początki.
Awatar użytkownika
Wiś
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 679
Rejestracja: 06 wrz 2008, 13:03
Lokalizacja: Tatar

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Wiś »

Nie powiedzialbym, że mechanika w WH jest kompletnie nierealistyczna. Moze faktycznie nie jest to pelny realizm, ale umowmy sie, że stworzenie mechaniki w pelni realistycznej jest niemozliwe. A moim zdaniem rozwiazanie procentwowe (patrz WFRP) jest jak najbardziej na miejscu i dość realistycznie. Potkreślam słowo dość. :)
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Ślimak »

Jankoś pisze:Zgadzam się ,że mechanika WFRP jest grywalna natomiast właśnie przez to jest kompletnie nieralistyczna.
Niestety póki mechaniki RPG są albo grywalne alb realistyczne,dobrze jeśli wogól mają którąś z tych cech :twisted:
W najlepszym wypadku może to być jakiś kompromis pomiędzy tymi dwoma cechami.
Uważam, że jest możliwe stworzenie mechaniki w pełni realistycznej i jednocześnie grywalnej w dodatku uważam, że jest to jedyna możliwa opcja stworzenia takiej mechaniki - musi być ona maksymalnie "odszczegółowiona" a realizm musi w niej zależeć od interpretacji MG. Mimo to postuluję nie kontynuować tego tematu tutaj jeno w jakimś odrębnym miejscu.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Jankoś
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 5229
Rejestracja: 16 maja 2008, 12:31
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Jankoś »

Załóz taki temat Adminie wobec tego bo jest ciekawy.
Zważ tyko na jedno , że taka mechanika o jakiej piszesz jest dobra tylko dla doświadczonych MG oraz graczy.
"Rava urbs mea,societas "Secures" vita mea"

Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!
Awatar użytkownika
Kraszan
Postrach tajgi
Postrach tajgi
Posty: 391
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Kraszan »

Heroizm - tak tak to jest to coś co ma zawsze druzyna Margara - czytaj zdolność wpakowywania się w duze kłopoty i umiejętność wyłażenia z nich zawsze niekonwencjonalnymi metodami i tak szalonymi że aż włosy MG stają deba. to właśnie jest heroizm. albo głupota. zresztą to chyba to samo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mardock
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 515
Rejestracja: 06 wrz 2008, 15:49

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Mardock »

Z niegrywalnością młotka chodzilo mi tylko o to,ze schody zaczynają się przy rozwinietych postaciach i tym,ze w końcu nie ma jak i czego rozwijać.Tez podobnie pojmuje grywalnosc,tylko chodzilo mi niesprecyzowalem o ten jej aspekt.

K8:Odnosnie 8 kostek,fakt nie bylem na wiecej niz 3 kregu,ale wydaje mi sie,ze z tych tabelek mozna miec chyba max.3 rozne kostki+karma+ew.z żywołu coś.Nie wiem jak to zrobileś oszuściku :wink: :twisted:

Odnosnie liczenia ślimaku,trzeba zastosowac twoją metode nauczania ktora chciales wpajac nasz ojczysty języczek,rówież do matematyczki :twisted:

Slimaku nie mówiłem,ze uważasz adeptowosci za nierealną :shock: chodzilo mi o to,ze brak realizmu moze byc spowodowany tym,ze postacie to adepci.
Odnośnie obrony i tego z wspolczynnikami,musze :cry: przyznac :cry: Ci :? racje :twisted:

Odnośnie tego co zauwazyl banan to tez to zauwazylem,naprawde Hubusiu przesadziłes :wink:
O o!
Awatar użytkownika
Jankoś
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 5229
Rejestracja: 16 maja 2008, 12:31
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Jankoś »

Mardock pisze: Odnośnie tego co zauwazyl banan to tez to zauwazylem,naprawde Hubusiu przesadziłes :wink:
Czytajcie proszę uważnie posty do których się odnosicie.Mimo to powtórzę jeszcze raz:Bananie ja w tym poście. wypowiadałem się na temat pojęcia Heroizm ,a nie pojęia system w konwencji Heroic Fantasy. To nie są tożsame terminy.

Chyba ,że nie zgadzacie się z takądefinicją słowa heroizm, a nie konwencja heroic fantasy?Wtedy chętnie podyskutuję.Tylko żebyśmy pisali o tym samym, a nie dwóch całkiem róznych kwestiach.
"Rava urbs mea,societas "Secures" vita mea"

Dajcie żyć po swojemu - grzesznemu,
A i świętym żyć będzie przyjemniej!
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Bananidło »

Mi to nie pasuje ani do konwencji Heroic Fantasy ani do definicj heroizmu.
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
Awatar użytkownika
Mardock
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 515
Rejestracja: 06 wrz 2008, 15:49

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Mardock »

Ja pije do przykładu chłopa,ktory jest poprostu conajmniej nagięty :twisted:
O o!
Awatar użytkownika
Rijel
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 1611
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:02
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Rijel »

Szlachcicie sie kur** mac znalezli, nagietych chlopow wszedzie widza, za porzadna robote bysta sie wzieli lepiej nieuki a nie sie czepiata tylko i siedzita w tych swych, no... syferkach. :twisted:
Gdy nadejdzie dzień sądu najładniejszy z najładniejszych przyzwie zapomnianych. W lewą dłoń weźmie on magiczne figury, w prawicy będzie dzierżył księgę złą i słowami swymi sprawi że klan bez nazwy z popiołów powstanie.
Awatar użytkownika
Wiś
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 679
Rejestracja: 06 wrz 2008, 13:03
Lokalizacja: Tatar

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Wiś »

Panowie (pań nie stwierdzono) - NIE ROZMYWAMY :D
ODPOWIEDZ