O Earthdawn'ie rozważania ogólne

Imperium Therańskiego upadku początki.
Awatar użytkownika
Hunter
Boski Arcyrozjebca +k1200
Boski Arcyrozjebca +k1200
Posty: 1670
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:18
Kontakt:

O Earthdawn'ie rozważania ogólne

Post autor: Hunter »

Wyniki ankiety z poprzedniego forum pisze:Co sądzisz o mechanice w ED?

dopracowana i klarowna 30% [ 7 ]
spójna ale zbyt zagmatwana 30% [ 7 ]
głowa mnie od niej boli 8% [ 2 ]
jest najlepsza - realna i da się ją pojąć 30% [ 7 ]

Wszystkich Głosów : 23
Sąsiad
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 731
Rejestracja: 06 wrz 2008, 12:58
Lokalizacja: Tatar-a-Karak

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Sąsiad »

Ślimak, jak poprawisz nazwę w tytule działu to i z ED ruszymy :)

Forum zaczyna się bujać 8)
"Kiedyś obudzicie się ze zdziwieniem, że dymają was z każdej strony na zmiany. Raz dobre, raz lepsze".
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Ślimak »

Patrz nawet nie zauważyłem. Zrobione.

Tylko na litość niech to nie będzie kolejny temat o mechanice :P
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Przemas
Polucja drwala
Polucja drwala
Posty: 211
Rejestracja: 16 maja 2008, 14:22
Lokalizacja: Miasto kwarciane Rawa

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Przemas »

A co myślicie o mechanice w tym systemie. Dla mnie jest dobra, a słyszałem głosy żeby ją zmienić. Jak tak to co tu zmieniać ?? :wink:
Niemiec Moskal Nie Osiędzie,
Gdy Jąwszy Pałasza,
Hasłem Wszystkich Zgoda Będzie
I Ojczyzna Nasza.
Awatar użytkownika
Wiś
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 679
Rejestracja: 06 wrz 2008, 13:03
Lokalizacja: Tatar

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Wiś »

Moim zdaniem mechanika w Earthdawnie jest jedną z najlepszych jakich próbowałem. Szczególnie walka jest tu wręcz idealna. Problem pojawia się na 3-4 kręgu u wojownika kiedy potrzebna jest ci już powoli szufelka na kości :) . Ale ogólnie rzecz ujmując oceniam mechanikę ED na bardzo dobrą i nie zmieniał bym w niej nic.
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Ślimak »

Moim zdaniem mechanika w ED jest do dupy pod wzgledem realizmu i grywalności, ale jako że ED jest z złożenia RPG "lekkim, łatwym i przyjemnym" a nie ambitną grą narracyjną to mechanika, w której można się pobawić w taktykę (vide słynne "sram karmą") jak najbardziej pasuje do tego systemu. Generalnie ED to system dla ludzi, którzy zdają sobie sprawę, że RPG to generalnie zabawa, gra i relaks a nie odmiana egzaltowanej sztuki, godzą się z tym i mają z tego niezłą radochę. Ludzie z FASA wzięli wszystkie niedorzeczności RPGa przemyśleli je i zamiast je eliminować kosztem radości z gry postanowili je zaakceptować, logicznie zinterpretować i wbudować w system jako integralną całość. Za to właśnie cenię ED bo to jedyny system, który poszedł tą drogą.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Przemas
Polucja drwala
Polucja drwala
Posty: 211
Rejestracja: 16 maja 2008, 14:22
Lokalizacja: Miasto kwarciane Rawa

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Przemas »

Nie mechanika w ED jest bardzo dobra nie zgadzam się z tobą ślimak.
Niemiec Moskal Nie Osiędzie,
Gdy Jąwszy Pałasza,
Hasłem Wszystkich Zgoda Będzie
I Ojczyzna Nasza.
Awatar użytkownika
Ślimak
Conan™ Seria Limitowana
Conan™ Seria Limitowana
Posty: 1341
Rejestracja: 16 maja 2008, 20:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Ślimak »

To wymień jej dobre cechy i wtedy pogadamy.
Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.
Awatar użytkownika
Wiś
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 679
Rejestracja: 06 wrz 2008, 13:03
Lokalizacja: Tatar

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Wiś »

Powiem tak machanika w ED sprawdza się na kręgach od 1-3 potem, np. dla wojownika tworzy się pewna patologia, gdy musi brać garść kości, nie daj Boże ma jeszcze jakiś magiczny przedmiot, sra karmą i pierdzi magią. Ale ogólnie dla ED mechanika jest raczej plusem niż minusem...
Awatar użytkownika
Bananidło
Wikingowski überaxe
Wikingowski überaxe
Posty: 702
Rejestracja: 16 maja 2008, 15:38
Kontakt:

Re: Rasy w Earthdawnie

Post autor: Bananidło »

Moim zdaniem mechanika ED wspaniale oddaje koncepcje tego systemu, pasuje do niego jak ulał. Całą mechanikę uważam za klarowną, nigdy nie miałem problemów z zrozumieniem jej (albo do tej pory nie poznałem jej w całości).
Kto gra w RPG, żyje podwójnie
ODPOWIEDZ