Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty
Strona główna
Niedziela, 29 Kwietnia 2018

Człowiek – Najbardziej standardowa rasa. Żyją w społecznościach. Są wszechstronni i najbardziej zróżnicowani. Oczywiście istnieje wiele ciekawych plemion ludzi różniących się między sobą. W dżungli Sewros zamieszkują Katani, bardzo przyjacielske plemię, które uważa się za opiekunów dżungli zaś na zachodzie Barsawii koczowniczo żyją Dingani. Cecha rasowa: wszechstronność (ludzie jako jedyna rasa mogą się uczyć talentów innych dyscyplin niż własna).

Elf – 190 cm wzrostu, ok 60 kg wagi, smukłe i delikatne, ich twarze są idealnie symetryczne przez co wydają się posągowo piękne. Najważniejsze dla nich są więzy krwi. Najlepiej czują się na łonie przyrody. Prócz zwykłych elfów są w Barsawii Krwawe Elfy. Rzadko opuszczają Krwawą Puszczę gdyż nie są zbyt lubiani. Cecha rasowa: widzenie w słabym świetle.

Krasnolud – 120 cm, 55 kg, mocno zbudowane. Stanowią większość mieszkańców Barsawii. Najlepiej czują się pod ziemią więc świetni z nich górnicy. Są uparte i porywcze. Najważniejszą wartością jest rodzina. Krasnolud zapytany „co u szanownej małżonki” opowie ci całą historie swojego rodu do 10-go pokolenia wstecz. Cecha rasowa: termowizja.

Ork -190 wzrostu, ok 100 kg wagi, włosy sztywne, szorstkie, czarne lub szare, kły lub jeden wystające na górną wargę. Żyją krótko ale bardzo intensywnie, są porywcze, każdy ork ma jedną rzecz, która wprowadza go w gahad czyli nieopisaną furię, której ujście może dać tylko walka. Cecha rasowa: widzenie w słabym świetle.

Troll – 2,5 metra wzrostu, 230 kg wagi, wielkie rogi o różnych kształtach, gęste włosy na głowie, niemal grzywa i kły wystające na górną warge. Nieokiełznane, często agresywne. Najlepiej czują się w górach a najważniejsza wartością dla nich jest rodzina i klan. Cecha rasowa: podczerwień.

Dodatkowo mamy trzy rasy wyjątkowe.

T’skrang – 1,5 wzrostu, pysk jaszczura, łuski i długi ogon dodający drugie tyle długości. To niekwestionowani władcy rzek, istoty przyjazne, ciekawskie, kochające sztuke. Są wesołe i pierwsze do przygody. Mają lek wysokości i muszą regularnie zażywać kapieli inaczej humor im sie psuje. Cecha rasowa: walka ogonem.

Obsydianin – 2,2 wzrostu, 400 kg wagi, istoty bez płci przypominające kamienie, mają szorstką skórę, którą trudno przebić, wydłużoną czaszkę. To istoty które są niemal nieśmiertelne więc na wszystko mają czas. Mówią powoli, rozważnie a ich spokoju nic nie jest w stanie zmącić. Cecha rasowa: próg ran +3, pancerz fizyczny +3

Wietrzniak – 45 cm wzrostu, delikatne skrzydełka (coś pomiedzy motylem a ważką) i niesamowita ciekawość świata to najkrótszy i najtrafniejszy opis tej rasy.
Wietrzniaki stanowią zaledwie garstkę mieszkańców Barsawii i najlepiej czuja się na łonie przyrody. Kochają życie ponad wszystko dlatego nie zostają Ksenomantami. Jako najbardziej magiczne ze wszystkich ras posiadają zdolność rasową spojrzenie astralne. Cecha rasowa: spojrzenie astralne, Obrona Fizyczna +2, lot.

Niedziela, 29 Kwietnia 2018

Przypominamy ;) że żeby wziąć udział w konwencie trzeba się zapisać :D

Oto link:

Niedziela, 29 Kwietnia 2018

Dzisiaj zerkniemy sobie na Dyscypliny w ED, którą wybieracie?

Oto co mamy do wyboru w podstawce czyli podręczniku Player’s Guide:

Powietrzny Żeglarz – Zawadiaccy bracia nieba. Nigdy nie zostawiają w tyle swoich towarzyszy. Chronią i krzewią cywilizację. Ich naturalne środowisko to statki powietrzne.

Łucznik – Uczy się jedności z bronią dystansową. Ta dyscyplina podkreśla dokładność i, w mniejszym stopniu, prędkość. Łucznicy odznaczają się wyjątkową percepcją i często dostrzegają to, czego inni nie widzą. Potrafią też sprawić, że cel, który wyznaczą zamiera ze strachu przed trafieniem.

Władca Zwierząt – Cechuje się znajomością zwierząt oraz bestii, potrafi nimi władać, przejmować ich zmysły, tresować a nawet przerażać. Najlepiej czuje się z dala od cywilizacji ale potrafi też postawić się na miejscu łącznika pomiędzy światem zwierząt a światem Dawców Imion

Kawalerzysta – Ta dyscyplina ukazuje jedność pomiędzy jeźdźcem i wierzchowcem. Kawalerzyści to doskonali jeźdźcy i wierzchowiec jest dla nich zawsze na pierwszym miejscu.

Zwiadowca – Zwiadowcy to tropiciele i odważni strażnicy którzy pójdą wszędzie tam, gdzie inni nie dadzą rady. Są specjalistami w stawaniu się jednością ze środowiskiem, w którym przebywają.

Powietrzny Łupieżca – Podniebni piraci. Latają na drakkarach i w większości to trolle gdyż od nich właśnie wywodzi się ta dyscyplina. Są honorowi i słowni a ich dewizą jest: „Weź to czego pragniesz – jeśli właściciel nie jest w stanie tego obronić nie jest godny posiadać.”

Fechmistrz – Mistrz miecza. Fechmistrz uważa że walka to sztuka, traktuje ją jak taniec z przeciwnikiem, bawi się nią i delektuje. Będzie się starał przedłużać starcie jak najbardziej żeby się nim nasycić ale ma też talenty pozwalające skończyć walkę błyskawicznie.

Złodziej – Adepci tej dyscypliny uczą się przede wszystkim, że mogą polegać wyłącznie na sobie a to czego pragną wystarczy po prostu wziąć najlepiej tak, by poprzedni właściciel nie zorientował się, że mu to odebrano. Jeżeli gdzieś nie da się wejść to Złodziej na pewno się tam dostanie.

Trubadur – Najbardziej społeczna z dyscyplin. Trubadur to artysta, aktor, opowiadacz historii i mistrz pieśni. Jeśli chcesz wyciągnąć z kogoś informacje Trubadur zrobi to zdecydowanie najlepiej.

Wojownik – Wojownicy i żołnierze trenowani by magią wspomagać techniki walki. Wojownik walczy po to by wygrać albo osiągnąć wyznaczony cel a nie dla samej przyjemności walki. To dyscyplina honoru. Słowo dane przez Wojownika jest traktowane niemal na równi z przysięgą krwi.

Zbrojmistrz – Twórcy broni, zbroi i tarcz, znawcy wszelkich metali. Zbrojmistrz cechuje się prawdomównością i solidnością. Może badać przedmioty magiczne i blokować klątwy a na wyższych kręgach także umagiczniać bronie i pancerze grudkami żywiołów.

Mistrz Żywiołów – Mag. Włada wszystkimi pięcioma żywiołami (woda, powietrze, ogień, ziemia i drewno). Najważniejszą rzeczą dla Mistrzów Żywiołów jest równowaga w świecie. Zawsze mówią i pokazują prawdę.

Iluzjonista – Mag. Posługuje się magią iluzji. Ich filozofią jest pokazywanie prawdy poprzez mamienie zmysłów. Część zaklęć ma jednak efekty fizyczne, umożliwiając tym samym magowi obronę przed atakami.

Ksenomanta – Mag. Specjalista od magii „zaświatów”. Skupiają się na planach astralnych, duchach i horrorach. Uważają że śmierć to tylko kolejna z dróg. Najpotężniejsi z nich potrafią podróżować po przestrzeni astralnej i przyzywać horrory dlatego inni Dawcy Imion często traktują Ksenomantów z rezerwą i nieufnością.

Czarodziej – Mag. Mistrzowie teorii magii. Studiują księgi i cechują się wielką mądrością. Czarodziej nigdy nie postąpi pochopnie. Najpierw analiza później działanie. Jako jedyna dyscyplina magiczna ma możliwość rozpraszania magii wszystkich czterech dyscyplin a nie tylko własnej.

Niedziela, 29 Kwietnia 2018

Z dekretu króla Nedena, władcy Throalu:
“Niniejszym prosi się przywódców wszelkich miast, osad, Domów i wsi o natychmiastowe przekazanie każdemu Adeptowi, że ma on obowiązek zaprzestania używania magii, zaś każdy Dawca Imion posiadający w swoich rękach jakikolwiek artefakt, broń, czy zbroję zużywające magię do działania ma zostać przekazany do wyznaczonych skarbców i zamknięty.
W obliczu tak potężnego zagrożenia, jakim jest kolejny Pogrom, nie możemy pozwolić na ciągłe podnoszenie poziomu magii i narazić, tym samym, Barsawii na kolejną katastrofę.
Król Neden powołał radę najznamienitszych mędrców w królestwie, aby znaleźli jak najlepsze wyjście z zaistniałej sytuacji. Do tego czasu używanie magii zostanie całkowicie zakazane zaś złamanie owego zakazu będzie skutkowało natychmiastowym aresztowaniem.”

Barsawianki i Barsawianie, Dawcy Imion wszelakich ras i dyscyplin, Adepci. Niniejszym, w zgodzie z wolą miłościwie nam panującego Króla Nedena, pragniemy zaprosić Was na niezwykłe wydarzenie. Oto, w niewielkiej wiosce, spotkają się wszyscy Ci, którzy noszą w sercu Barsawię. Kraina nasza znów stoi przed wielkim zagrożeniem. Apelujemy więc - przybądźcie tłumnie, albowiem każdy Dawca Imion, nawet ten najmniejszy, może się przyczynić do jej chwały!

EDko-maniacy ze Stowarzyszenia Topory zapraszają miłośników Przebudzenia Ziemi na konwent poświęcony naszemu ulubionemu systemowi. Konwent odbędzie się na terenie leśniczówki w Głuchowie, nieopodal Rawy Mazowieckiej.

W programie:
- MULTISESJA!
- prelekcje
- konkursy
- sesje
Wiele wspaniałych nagród!

Na zakończenie konwentu, jak to u nas w tradycji, organizujemy ognisko integracyjne. Nie zapomnij o musztardzie ;)

Bądźcie czujni - będziemy uzupełniać informacje na bieżąco.

UWAGA!
Udział w konwencie tylko po wcześniejszym zapisaniu się poprzez formularz:
http://topory.org/pl,wstep-na-orichalcum,302

-english-

From decree of king Neden, ruler of Throal:
“The leaders of all cities, settlements, Houses and villages are hereby requested to immediately inform each Adept, that he has the obligation to stop using magic, and any Name Giver possessing in his hands any artifact, weapon or armor that uses magic to work, should be transferred to designated vaults and closed.
In the face of such a huge threat which is the next scourge, we can not allow to constantly raise the level of magic and expose Barsaive to next disaster. King Neden appointed the council of the greatest sages in the kingdom to find the best way out of the situation. Until then, the use of magic will be completely forbidden and violation of this prohibition will result in immediate arrest. "

WARNING!
Participation in the convention only after signing up through the form:
http://topory.org/pl,wstep-na-orichalcum,302

Woman and Men of Barsaive, Name Giver of all races and disciplines, Adepts. Hereby, in accordance with the will of our reigning King Neden we would like to invite you to an unusual event. Here, in a small village, all those who wear Barsawia in their hearts will meet again. Our land is facing a great threat. We are appealing therefore, to come in crowds for every name-giver, even the smallest one, can contribute to her glory! 
The ED-maniac from the Association Topory invite enthusiasts of Awakening Earth to a convention devoted to our favorite system. The convent will be held at the forester's lodge in Głuchów, near Rawa Mazowiecka.

In program:
- MULTI-SESSION!
- presentations
- competitions
- sessions
Many great prizes!

At the end of the event, as it is in our tradition, we organize an integration camp. Do not forget about the mustard ;)

Be alert- we will complete the information on a regular basis.

Sobota, 28 Kwietnia 2018

Stowarzyszenie "Topory" wraz z Urzędem Miasta serdecznie zaprasza na grę miejską, w której to uczestnicy będą mieli możliwość wykazania się znajomością historii Rzeczypospolitej na przestrzeni dziejów, a przede wszystkim - historii Rawy Mazowieckiej. 

Gra odbędzie się na terenie Rawy Mazowieckiej. Rozpoczęcie gry przewidziane jest na godz. 11:30, na dziedzińcu Zamku Książąt Mazowieckich, przy namiocie Stowarzyszenia "Topory".

Udział w grze mogą wziąć drużyny, liczące maksimum 3 osoby.

Dla zwycięzców atrakcyjne nagrody

Zapraszamy!

Sobota, 28 Kwietnia 2018

Podczas Walnego Zebrania Stowarzyszenia we wrześniu 2017 roku podjęliśmy decyzję o możliwości tworzenia oddziałów Stowarzyszenia w innych miastach. Z radością informujemy,że udało nam się utworzyć dwa pierwsze oddziały:
-Oddział Stowarzyszenia "Topory" w Tomaszowie Mazowieckim, którego prezesem został Sebastian "Basti" Wawrzyńczyk
-Oddział Stowarzyszenia "Topory" w Łodzi, którego prezesem został Marcin "Nemron" Łopusiewicz

Sobota, 28 Kwietnia 2018

Opadły już emocje po imprezie z okazji dziesięciolecia Stowarzyszenia "Topory". Jest więc okazja do podsumowań i podziękowań. Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować zaproszonym gościom za przybycie, życzenia, prezenty, a przede wszystkim za lata niezwykle udanej współpracy. Zaszczycili Nas swoją obecnością: 
Pan Senator RP Rafał Amrozik
Burmistrz Rawy Mazowieckiej Pan Dariusz Misztal
Zastępca Burmistrza Rawy Mazowieckiej Pan Janusz Marek Pastusiak 
Przewodniczący Rady Miasta Rawa Mazowiecka Pan Zbigniew Sienkiewicz
Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta Rawa Mazowiecka Pan Jacek Malczewski
Radny Miasta Rawa Mazowiecka Pan Bartłomiej Kosiacki
Zarządca Muzeum Ziemi Rawskiej Pan dr Marcin Broniarczyk
Dyrektor ZGO Aqarium w Rawie Mazowieckiej i prezes oddziału WOPR w SkierniewicaCH Pan Bernard Motylewski 
Wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 im. Kornela Makuszyńskiego w Rawie Mazowieckiej Pani Irena Wiśniewska 
przedstawiciele Fundaci im. dr Edwarda Otto Państwo Ewa i Marek Rogalscy                                        przedstawiciele Nieformalnego Stowarzyszenia Artystów i Twórców Rawskich Pani Beata Bednarska i Pan Dariusz Ludwicki
Prezes Fundacji "Skrzydła Chwały" Pan Artur Wolski
Bardzo też dziękujemy rawskim mediom, z którymi doskonale nam się współpracuje:
portal erawa.pl
Głos Rawy Mazowieckiej i Okolicy
Radio Victoria
Rawa News
Ta impreza nie odbyłaby się bez artystów, którzy zapewnili nam moc wrażeń artystycznych i wspaniałą zabawę, byli to:
EwaCieślak i Pior Kołsut
Tomasz "Gr0m" Paciorek
DJ Włodzimierz Kwatek
Raz jeszcze dziękujemy i liczymy na kolejne dziesięć lat równie udanej współpracy!
P.S. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność przebywać w gościnnych progach Obiekt Tatar - usługi hotelarskie za co również dziękujemy.

Strona 3 z 92 [1] [2] [3] [4] [5] ... [46] [47] [48] ... [90] [91] [92]

Polecamy

Kino RomaMETALOPLASTYKA

Współpraca

Dziki BezGwardia NavisArmia GoblinówRolando CyrilMuzyczne rejsy po MazurachRawa w to mi graj!Ancient ScrollWOPR
Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl