Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Program konwentu

Program - Opisy

Czwartek - Sesje

Jakub "Silyz" Węgrzynowicz - Koszmar na jawie
Sesja dla nowicjuszy i nie tylko. Szczątkowa mechanika, i przygoda w żartobliwym klimacie z demonem w tle.

Krzysztof KubickiWoD Tamam Shud - Człowiek z Somerton
1 Grudnia 1948 roku stał się początkiem śledztwa w sprawie śmierci które trwa do dziś. Ciało nieznanego człowieka znalezione na plaży w Australii, wydarty fragment książki i kod którego nie można rozwiązać to tylko część zagadki która zaprowadzi ekipę śledczych w rejony w które nie wolno się zapuszczać. Czy to intryga szpiegowska, zwykłe morderstwo a może coś bardziej niepokojącego? Przekonaj się sam. Sesja prowadzona będzie na uproszczonej mechanice WOD.

Adrian "Wódz" AndryśkiewiczTwierdza: Pieśń Bohaterów Przebudzenie
Świat Twierdzy czeka na bohaterów! Są bowiem jeszcze pieśni, których nie wyśpiewał nikt i czyny, na które nikt się nie zdobył! Aggra...Besyr...Ermont...Ratea...Sto Zamków...Kaah...mieszkańcy tych krain, a w szczególności ci, którzy związani są ze światem mistycznym, niosą między sobą opowieści. Traktują one o dziwnym zachowaniu duchów i zawirowaniach energii duchowej, które ostatnimi czasy przybierają na sile. Lud szepcze, że Czas Końca zbliża się wielkimi krokami... Błądząc wśród ścieżek losu usłyszeliście eteryczny zew, który powołał was za sobą na południe. Nie jesteście w stanie zrozumieć jego znaczenia, lecz z każdym krokiem wydaje wam się, że źródłem dźwięku, który nasila się, przyprawiając was o mdłości, jest serce Dogarii. Czasu ucieka. Czy odkryjecie tajemnicę skrywaną przez piaski tej krainy, czy polegniecie próbując? Jedno jest pewne - bardowie będą snuli tę balladę do końca swoich dni...

Anna "drBlonde" Czapnik - Neuroshima To będzie piękny koniec świata
I can't see heaven but I credit hell — I live in New York so I know it well. John Brunner Neuroshima, max 5 graczy, uproszczona mechanika, gotowe postaci, wskazana ogólna znajomość realiów. UWAGA: planowane łamanie kanonu, sesja niepolecana ortodoksyjnym Neuroshimowcom Przeznaczenie ludzi jest zapisane w gwiazdach. Przeznaczenie maszyn zapisane jest kodem binarnym. Zero i Jeden. Czarne i Białe. Nie ma miejsca na wahanie, gdy północ cię potrzebuje - Dzieci Molocha zawsze odpowiadają na wołanie swojej matki. Nawet jeśli prosi cię o przedarcie się do najlepiej bronionego budynku w najmocniej ufortyfikowanym mieście Zasranych Stanów i zniszczenie najpilniej strzeżonego superkomputera. Na szczęście Matka (Boże broń nie matka natura) wyposażyła swoje potomstwo na każdą okazję... TLDR: jesteś po stronie Molocha.

Bartosz "Nurgling" CzapnikL5K Córki i Skorpion
"Gdy interes pieczętowany jest małżeństwem w sercu samuraja nie ma miejsca na wątpliwości. Rodzina ma służyć Klanowi - dzieci są towarem, ceremonia jest kontraktem. Jedyne co może zaszkodzić dobrobytowi to uczucia. I honor." Przygoda Wojtka "Przypadka" Rzadka rozegrana w finale tegorocznego konkursu "Gramy" dla 5 graczy pięciu zaawansowanych graczy - bardzo mile widziane są osoby znające L5K.

Sebastian "Basti" Wawrzyńczyk7th Sea 2ed Lepiej być dobrze powieszonym niż źle ożenionym
Wasz dawny znajomy, kawaler de Renarde zaprasza Was na uroczystość swojego ślubu. Ale znacie go, z własnej woli nigdy by się nie ożenił. I czemu w liście wspomina wasze stare czasy gdy w ukryciu infiltrowaliście półświatek Wische.

Jakub StasiakDread Metalowe niebo
(...) - To coś dużego, dajcie chwilę, zaraz będzie sygnatura - powiedział nawigator nerwowo zerkając w monitor - Mam! To ISS Steinbach, w systemie widnieje jako statek kolonizacyjny. Ciekawe co robią właśnie tutaj... - Wezwij ich radio - rozkazała kapitan, wstając ze swojego wysłużonego siedziska - kod to kod, musimy sprawdzić czy wszystko gra, szczególnie w tym systemie - Tak jest - w głosie nawigatora słychać było zrezygnowanie. Tak jakby do tej pory podróż sprawiała im zbyt mało problemów - los dołożył kolejny. Nie wiedział jeszcze czemu przeczuwał komplikacje ale instynkt nigdy go nie zawiódł. Wysłał ping i czekał na odpowiedź. Odpowiedź jak na złość spóźniała się... (...) Weź udział w kosmicznej przygodzie grozy! Przygoda będzie rozegrana przy użyciu systemu Dread (lekka mechanika oparta na wieży Jenga, system nastawiony na klimat), jest adaptacją przygody "Beneath a Metal Sky" dołączonej do podręcznika. Przygoda dla 3-6 graczy, ze strony graczy nie ma żadnych przygotowań przed sesją, wcześniejsza znajomość systemu nie jest wymagana.

Konrad "Wawrowing" WawrowskiNeuroshima Warsaw, Indiana, USA
Zbrodnia i kara w postapokaliptycznym świecie. Jeśli myślisz, że przeżyłeś koniec świata - możesz się bardzo zdziwić. Zapraszam na sesję odbywają się w mieście Warsaw, Kosciusko County, Indiana, United States. Co czeka cię w "Orthopedic Capital of the World"? Sesja dla 3 graczy.

Grzegorz "Weiss" BiałyWitamy w Maroku
Rok 1938. W północnej Afryce panoszą się wesoło faszyści, Hitler poszukuje Arki Przymieża, beduini zza Atlasu walczą o niepodległość Berberów od dyktatu Paryża, a Casablanca tętni życiem (handlem starociami, ludźmi i hazardem), jak nigdy. W samym środku zaciętej walki okultystów, szpiegów i dyplomatów ktoś próbuje wzywać nieeuklidiańskie potwory. Witamy w Maroku!

Jerzy "Greg" NowakBestie i Barbarzyńcy Bezksiężycowa noc nad Posępną Doliną
Po zakończonej sukcesem kampanii wojennej w Nordhaimie, wojska Barona Grotho wracają go jego rodowej twierdzy w Posępnej Dolinie. Niestety pod nieobecność Barona sytuacja w dolinie przyjęła nieoczekiwany obrót i jest on zmuszony rozpocząć oblężenie swojego własnego domu. Czas ucieka, a każda godzina zdaje się być na wagę złota, gdyż stawką w grze jest coś więcej niż siedziba przodków i władza nad okolicą. Pozostawiony bez wyboru, Baron decyduje się na ryzykowne posunięcie i powierza swój los grupie awanturników, którzy dopiero niedawno zaciągnęli się do jego oddziałów.

Maciej "Reiver" KłosWarhammer ed I
Odziedziczona posiadłość jest na wyciągnięcie ręki... Lecz zawsze znajdzie się jakieś "Ale".

Marcin "Andrzej" JędrzejewskiStar Wars Pamiętajcie o Alderaan!
Imperium jest ogromne, skala intryg tak wielka, że już dawno wymknęła się spod kontroli Imperatora. Na Tatooine krzyżują się losy dwóch oddziałów żołnierzy Imperium, każdy ze swoimi własnymi celami. Jeden poszukuje zaginionego droida,a drugi tropi ostatniego Jedi. Na Coruscant komórka Rebelii szykuje się do zadania mocnego propagandowego ciosu w samo serce Imperium. Niekanoniczna, ostra przygoda dla max 4 graczy oparta na mechanice z SW: EotE.

Michał "Raterus" HejmowskiWoW RPG Kazali odejść od kompa...
Odejdź od kompa mówili... Będzie fajnie mówili... Jesteś fanem świata Warcraft'a? Chciałbyś rozpocząć kolejną, niepowtarzalną przygodę w Azeroth? A może nigdy nie poznałeś tego świata, a chciałbyś wykazać się heroizmem i ratować świat od demonów i innego plugawstwa? A może po prostu chcesz spróbować zagrać w zupełnie innym systemie? To jest właśnie Twoja szansa! "Podwędzili nam ubrania..."

Artur "Thorsten" PolańskiSystem autorski Szczęście to dwulicowa dziwka
Luck City, zwane również Miastem Szczęścia lub Złotym Miastem to wyrwane pustyni tytanicznym wysiłkiem gniazdo rozpusty i hazardu. Z ostatniego piętra swojego kryształowego pałacu - wieżowca Luck Tower - rządzi nim niepodzielnie Lady Luck, tajemnicza femme fatale. Co roku ciągną tu setki, jak nie tysiące, desperatów gotowych postawić wszystko, by odmienić swój los. Część z nich żyje tu jak królowie, cześć gnije w bezimiennych dołach na pustyni. By opowiedzieć co tu zobaczyli wraca niewielu. Ty jesteś właśnie jednym z nich. Luck City to Twoja ostatnia szansa. W kieszeni nie masz nawet dość gotówki na trumnę, w której można by Cię pochować. Czy będziesz żył jak pan czy żywcem pochowają Cię na pustyni? Wszystko czy nic? Rzuć monetą, aby dowiedzieć się jaką przyszłość zgotował Ci los. Nim jednak to zrobisz dobrze się zastanów, bo, jak tu mawiają: Szczęście to dwulicowa dziwka. Gra dla 4 osób płci obojga. Zarys postaci przygotowany wcześniej. Szczegóły do ustalenia. "System" autorski, w większości story-telling. Za całą mechanikę robi rzut monetą. (Polecam wziąć własną – może przyniesie szczęście).

Adrian "Puszek" Korab-SokołowskiSystem autorski W poszukiwaniu Złotej Szyszki!
Raz na dwa lata w środku głuszy organizowany jest Wielki Zjazd. Przedstawiciele trzech wielkich ras zbierają się by dyskutować o losach świata. Tego roku organizatorem Zjazdu są elfy. W geście pojednania i pomyślnych negocjacji zabierają nań swój święty artefakt Złotą Szyszkę. W trakcie biesiady Szyszka zostaje skradziona. Na domiar złego spokój zakłóca atak trzech wrogich nacji, magów z krainy Sebix, inkwizytorów spod wezwania Obrońcy Młodego Ludu i knechtów z zakonu Czerwonego Kutasa. Czy młody książę Dorsten zdoła odnaleźć artefakt jego przodków? Czy dzielny Pagórek pokona swojego odwiecznego wroga Dęba? Czy Hrabiemu Janosikowi uda się w końcu upić?

Jakub "Lemek" Leman - 7th Sea Morskie Opowieści
Kiedyś były kury na okręcie i jedwabne żagle.... oraz najdziwniejsza wyprawa do Nowego Świata jaką widziano. Ciekawi co tym razem powita Was w Świecie Siedmiu Mórz? Zapraszam na sesję pełną śpiewu, wody, abordaży i najdziwniejszych postaci jakie pływały po Siedmiu Morzach - czyli 7th Sea nie do końca poważnie.

Piątek - Program

Blok I

11:00 - 12:00 Przemek "Oglaf" Wajda - Egzamin ze Świata Dysku
Ciemne chmury po raz kolejny zebrały się nad Niewidocznym Uniwersytecie. Studenci właśnie sobie uświadomili, że nie mogą powiedzieć już "Od jutra się uczę"*. To dzisiaj właśnie rozpoczyna się sesja po której wiadomo czy zostaniesz magiem czy zostaniesz wydalony lub okaże się, że dostaniesz kolejny rok życia studenckiego. *Okazało się, że motto od jutra się uczę nigdy się nie sprawdziły. Tak samo jak od jutra ćwiczę jak nie piję.

12:00 - 13:00 Jan "Dżuls" Walendzik - Pyty w ruch!
Chcesz rozładować trochę swoich negatywnych emocji w sposób fizyczny, a przy okazji doznać zastrzyku adrenaliny w postaci drużynowej gry CTF? No to w takim razie miecz w dłoń i do boju, jurny koczowniku! :)

13:00 - 15:00 Daniel "Coren" Niewieczerzał  i Łukasz "Azur" Sadkowski - Flanki
Flanki - Prosta gra. Dwie drużyny, dwie strony. Wygrywa ten kto szybciej skończy pić swój napój!

16:00 - 18:00 Katarzyna "Kabiś" Jabłońska i Kamil "Obi" Michalski - Konkurs Wiedzy z Gry Wiedźmin (1, 2, 3)
Trylogia Wiedźmina jest obowiązkowa jak trylogia Tolkiena. Jeśli grałeś w Wiedźmina przyjdź i sprawdź swoją wiedzę a jeśli nie to BYWAJ ;)

18:00 - 19:00 Adam Howaniec - Konkurs wiedzy tolkienowskiej
Krótka podróż w krainę stworzoną przez Tolkiena. Pytania będą dotyczyć całokształtu jego twórczości. Dotyczyć będą wszystkiego, co w niej możemy znaleźć: miejsc, postaci, wydarzeń.

Blok II

11:00 - 13:00 Bartosz "Nurgling" Czapnik - Co wyróżnia najlepszych graczy?
Żaden Mistrz Gry nie jest w stanie samodzielnie pociągnąć sesji. Potrzebuje pomocy, by wszyscy dobrze się bawili. Ja mam WIELKIE szczęście: grałem z najlepszymi. Mistrzami i Graczami. Zapraszam na prelekcję, która odsłoni rąbka tajemnicy warsztatu "Świetnych Graczy" - dowiesz się, jakie sztuczki stosują, jak reagują na BN, świat gry i postacie innych graczy. Kto wie... może następnym razem to Ty wygrasz konkurs "Gramy"! Mi się to już powoli nudzi... :P Serdecznie zapraszam!

13:00 - 15:00 Jakub "Lemek" Leman i Anna Leman - Rdzawy Widelec
Bardziej elitarny od Złotych Toporów i PMM konkurs wraca po dwuletniej przerwie! Sprawdzimy umiejętności, które każdy Mistrz Gry powinien mieć w małym palcu - a także parę innych ;) Scenki, narracje, ogarnianie graczy - to wszystko u nas!

16:00 - 18:00 Krzysztof "Człowiek ze Złotą Gałką Oczną" Kubicki - Zbrodnie kinematografii - gdy filmy robią melasę z mózgu
Chcemy zabrać Cię w cudowną podróż po krainie fatalnego montażu, scenariuszy pisanych na kolanie i drewnianego aktorstwa. Zobaczymy fragmenty kilku najciekawszych produkcji ze srebrnego ekranu (lub straight to VHS) i omówimy je w przyjemnej atmosferze grupy wsparcia. Profesjonalny krytyczny komentarz zapewnia "Klinika złej zabawy", grupa ekspertów w dziedzinie kina klasy B do Z.

18:00 - 19:00 Grzegorz "Weiss" Biały - To ja jestem senatem! Polityczne bzdury w fantastyce
Krótko i zwięźle o tym, dlaczego George Lucas nie umiał zbudować klimatu politycznego innego, niż prostolinijny faszyzm, większość światów high fantasy rozpadłaby się w szwach w 5 lat po podboju, a autorzy często zapominają, że poza Świętym Cesarstwem Rzymskim Narodu Niemieckiego też kiedyś istniały państwa.

Blok III

11:00 - 13:00 Paweł "Kizior" Kocik - Kalambury "Dżentelmenów"
18+

13:00 - 14:00 Adam "Amdziak" Juszczak - Monstrum albo wiedźmina opisanie: konkurs wiedzy o książkach
Skąd pochodził Cahir? Jakie było prawdziwe imię Borcha 3 kawki? Jak na imię miała matka Geralta? Jeśli znasz odpowiedzi na te i inne pytania - zapraszamy do konkursu.

14:00 - 15:00 Jan "Trolu" Szymborski - Peoniada
"I Ty chcieć być Peon? Ja z Twoja zrobić Peon. A z Twoja? Nieee, z Twoja to ja zupę zrobić." Czy Twoim marzeniem od dziecka było zostać orkusem? Możesz spełnić to marzenie. Ale musisz pokazać, że nadajesz się do tego lepiej niż inni. No, chyba że jesteś elfem, wtedy radzę uciekać.

16:00 - 18:00 Monika "Mruczek" Iwańska i Hubert "Jankoś" Jankowski - Wielki konkurs Tolkienowski
Wasza wiedza dotycząca twórczości Tolkiena będzie sprawdzana na wiele sposobów, od tradycyjnej wiedzówki poprzez Taboo i Kalambury. Zapraszamy 2-3 osobowe drużyny.

18:00 - 19:00 Andrzej "Igua" Morkisz -  Amber DRPG - system inny od wszystkich
Wprowadzenie do świata Amberu, Rogera Zelaznego, oraz do systemu AMBER DRPG osadzonego w tym świecie.

Piątek - Sesje

Jakub "Silyz" Węgrzynowicz - Gothic Podręcznik małego druida
Podczas długich lat swojego panowania Król Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa... oprócz jednego... Bariera, orkowie i inne duperele. I do tego wszystkiego dorzućmy... Zupełnie nową wyspę, magiczny napój, pościgi i dużo humoru. Mechanika z Coldcity.

Rafał Pośnik - Dread The First Hour: All of the Lives and Deaths of Time's Masters
Mag może dokonać więcej, niźli tylko określić czas wydarzeń, może on przemieszczać obiekty poprzez czas. Mag właściwie wyrywa coś z przepływu czasu i przenosi je w inny punkt wewnątrz linii czasu. Nowe miejsce może znajdować się sekundy lub wieki od oryginalnego miejsca przedmiotu w czasie. Takie efekty są „zakotwiczone” bądź mocno powiązane ze swoim miejscem pochodzenia w czasie. Fałda istnieje w strumieniu czasu w momencie zniknięcia aż do ponownego pojawienia się. Taka forma ciągłej nici, za którą można pociągnąć w dowolnym momencie. Na przykład, Mag który wysłał swój dom w przyszłość, aby uniknąć jego zniszczenia podczas wojny, udaje mu się pchnąć go pięćdziesiąt lat w przyszłość. Pięć lat po użyciu zaklęcia, wojna się kończy, więc chwyta za nić i wyciąga go przedwcześnie ze strumienia czasu. Może zrobić to samo ze sobą, przenosząc się nie do możliwej, a aktualnej przyszłości, do czasu aż znajdzie się w punkcie, w którym decyduje się wylądować. Użycie tego Efektu w celu przenoszenia się w przeszłość jest niemożliwe. Nie ma środków pozwalających na podróż w przeszłość.

Aleksander "Sidian" Boguta - WoD Na tropie mordercy
Zimne macki jesiennego wiatru siały dreszcze i ganiały pojedynczych przechodniów w pośpiechu kierujących się do swoich domów ze stacji metra. Kilkaset metrów dalej, wśród drzew, niewielka grupka otaczała zmaltretowane ciało młodej kobiety. Podmuchy bezlitośnie szarpały odblaskową, policyjną taśmą. Drzewo, pod którym leżała martwa kobieta, zdobił symbol pęknietego lusterka odblaskujący w promieniach lampy ultrafioletowej. Zapowiadała się długa noc...

Sebastian "Basti" Wawrzyńczyk - Shadowrun: Anarchy 4 Easy Ways To Die in Downtown
To miało być proste zadanie. Zwykła kradzież danych... Teraz sprawy "trochę" się posypały.

Emil "Riff" Januszewski - Realia wczesnego SF Nie tak miało być
Włączył się alert antywłamaniowy twojego spersonalizowanego firewalla na laptopie. Podnosisz głowę znad biurka i dostrzegasz że to był tylko sen. Rozglądając się dookoła dostrzegasz że nic się nie zmieniło. Wciąż ten sam świat wypchany dobrami zaawansowanej technologii, pełen chorób społecznych związanych z nadmiernym rozwojem cywilizacji. Dzwonek do drzwi uświadamia ci jak długo twój umysł był w objęciach morfeusza. Zauważasz po istniejącym bałaganie i zniszczonych dowodach, że wczorajszy *wypad* nie należał do tych najbardziej udanych. Do drzwi zaczyna ktoś natarczywie pukać, twój umysł zadaje pytania co zrobić? Iść i otworzyć, czy lepiej zabrać to co pod ręką i uciec, ale dokąd? Analiza trwała zbyt długo. Pukanie do drzwi przybrało na sile zmieniając się w walenie. "OTWIERAĆ POLICJA. WIEMY ŻE TAM JESTEŚ". I zanim udało ci się pochwycić laptop drzwi twojego pokoju w akademiku pękły na pół z przeraźliwym dźwiękiem pękającego plastiku. Zanim twoje zmysły przekazały do mózgu ból jaki wystąpił w twoim ciele służby porządkowe powaliły cię i wykręcając boleśnie ręce zakuły w kajdanki.

Michał "Kosmit" Kosmala - Shadowrun 5th/Earthdawn 4th Kościany Kodeks
Księgi Cierpienia nie były jedynym artefaktem pozostałym po Erze Smoków. Ayesha Selestran ze starożytnej Thery znalazła w krainie Tara'var Kościany Kodeks. Odszyfrowanie kodeksu stało się celem jej życia. Nie wiadomo jednak czemu założycielka Travaru, efekty prac i same tablice postanowiła zabrać do grobu. Kiedy kilka tysięcy lat później, uczeni z Atlantean Fundation namierzyli miejsce jej pochówku. Czy wynajęta grupa runnerów odnajdując Kodeks sprowadzi zagładę na Szósty Świat? Epicka sesja rozbita na 2 magiczne ery i 2 systemy. Projekt eksperymentalny przygotowany specjalnie na Topo!

Anna "drBlonde" CzapnikInSpectres NOT TODAY SATAN, NOT TODAY!
System InSpectres, znajomość mechaniki niepotrzebna, maksymalnie 4 graczy. UWAGA: to jest humorystyczna sesja z dużym udziałem graczy w tworzeniu świata (Nowa Fala, Kotku!) -Panie Kazimierzu, tutaj mamy taką propozycję, na to by były pieniążki z Unii... - pani Bożenka podsunęła swojemu szefowi kilka wydrukowanych w kolorze print screenów witryny gov.pl z programu Internet Explorer – ...na Internecie dzisiaj ogłosili. – Pan Kazimierz włożył okulary do czytania (a te do patrzenia podsunął na czoło) i marszcząc brwi przejrzał dokumenty. -Ależ to kompletna bzdura! – zawołał po kilku minutach. -Ja wiem, Panie Kaziu, ale tu pisze, że dadzą pieniążki na stworzenie intrat...infrastruktury. To by było za co łazienki w Urzędzie wyremontować. I jeszcze by na salę konferencyjną starczyło. Ja tu wszystko wyliczyłam – tym razem pani Bożenka położyła na biurku plik tabel i wyliczeń w czcionce Comic Sans. -A jakbyśmy zaprosili do współpracy PUP i PFRON to jeszcze sobie co nieco odpiszemy od podatku! Pani Bożenko, takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego! Firma InSpectres, zajmująca się oczyszczaniem z duchów, wampirów i innych nadnaturalni, poszukuje chętnych do pracy na stanowisku Agenta Polowego. Wymagania: żadne. Godz. 20:00 InSpectres – serial paradokumentalny, prod. Polska, odc, 3 W niewielkim mieście w środkowej Polsce, grupa bezrobotnych z PUP dostaje szansę na karierę w agencji do walki z siłami nadnaturalnymi. Wraz z nimi podążamy z kamerą tropem duchów i wampirów, śledzimy ich sukcesy oraz obserwujemy niezwykłą pracę łowców niepoznanego. TLDR: Ghostbusters spotyka The Office w krainie cebuli, Ew. Janusz i Sebastian Winczester jadą swoim Matizem z kratką walczyć ze złem.

Maciej "Zefir" Starzycki - Mad Max Furiosa
Macie coraz mniej czasu, ale to nie jedyne czego wam brakuje. Woda? Jedzenie? Dowiemy się już wkrótce. Uszkodzona ciężarówka, ranni, kończące się zasoby i palące pustynne słońce to nie są jedyne problemy z którymi się mierzycie. Pościg, wasi osobiści wrogowie i konflikty wewnętrzne. Czy uda wam się dotrzeć do Edenu?" Sesja w klimacie Mad Maxa: Fury Road, pościgi, strzelaniny, walki, bezwzględna rywalizacja o zasoby, a do tego zazdrość i rywalizacja wewnątrz grupy.

Adrianna Kicińska - Wampir: Maskarada Danger Zone
Wzgórza już tylko przez chwilę będą zalane krwawymi promieniami zachodzącego słońca. Ulice wypełniają apetyczne dziewczęta o długich nogach, a ty jak zwykle musisz gdzieś zapierdalać, bo życie po życiu, to żadna sielanka. Pora wziąć się w garść i dać komuś solidnie po ryju, bo źle się dzieje w Mieście ze Złota. Sesja w systemie Wampir: Maskarada. Jeżeli masz dość wiecznego przedstawiania tego gatunku jako kółko różańcowe patetycznych dam w gorsetach i długowłosych panów z wymalowanymi na czarno ustami, to zapraszam do siebie, przeżyjmy razem przygodę w stylu Miami Vice, cofając się w czasie do lat 80!

Mariusz "Anhelius" Anioł - Digital Shades Post cyberpunkowy świat
Panowanie rasy ludzkiej na Ziemi ostatecznie się zakończyło. Po drugim impakcie wszystko co było znane przepadło. Mimo tego Ziemia próbuje ponownie się odrodzić. Na wskutek różnych mutacji powstały nowe rozumne rasy. Odkryto magię, która jest używana na co dzień. Cybernetyczna technologia ze Starego Świata przepadła. Jednak istnieje grupa ludzi, którzy bardzo dobrze pamiętają nowinki techniczne z przeszłości. I w pewnym momencie magia spotyka się z techniką...

Grzegorz "Weiss" Biały - Dark Heresy II ed Imię Róży
Gdy w realnej przestrzeni na powrót wyłania się kriegański krążownik "Róża", ostatnio widziany podczas pacyfikacji eldarskich korsarzy na obrzeżach systemu, grupa inkwizytorów Ordo Xenos wysłana zostaje pod przykrywką rutynowej inspekcji wojskowej, by zarekwirować cały xenotech i przepytać załogę z przebiegu wydarzeń. Zgadliście - wszystko poszło nie tak...

Andrzej "Igua" Morkisz - Amber Dyplomacja pióra czy dyplomacja miecza? Oto jest pytanie...
Grupa graczy uczestniczy w przyjęciu na zamku w Begmie...

Michał "Raterus" Hejmowski - WoW RPG Idziemy expić!
Odejdź od kompa mówili... Będzie fajnie mówili... Jesteś fanem świata Warcraft'a? Chciałbyś rozpocząć kolejną, niepowtarzalną przygodę w Azeroth? A może nigdy nie poznałeś tego świata, a chciałbyś wykazać się heroizmem i ratować świat od demonów i innego plugawstwa? A może po prostu chcesz spróbować zagrać w zupełnie innym systemie? To jest właśnie Twoja szansa! "Hehe, podwędziliśmy im ubrania".

Przemek "Oglaf" Wajda - WoD Na tropach Yeti
Rok 1914 międzynarodowa wyprawa naukowa wyrusza w odizolowany region Alp Szwajcarskich w celu odnalezienia legendarnego człowieka śniegu Yeti. Wyprawa pod sztandarem pokoju i nauki ma zapewnić zawężenie braterskiej przyjaźni pomiędzy państwami w tych jakże niespokojnych czasach. Mechanika. Wątpie by była potrzeba używania kostki podczas sesji. Zamiast rzucania kośćmi gracze dostają punkty akcji które mogą wykorzystać do "zdania" testu. Punkty te są odnawialne.

Grzegorz "Greg" Dziembowski - Deadlands Zapraszamy do Cyrku
Jest cudowna jesień 1876 roku, powoli kończą się żniwa i spęd bydła. Młodzi myślą już tylko o jesiennym festynie. W tym roku na pewno będzie wyjątkowy, ponieważ w okolicy pojawił się Cyrk pełen cudów i dziwów. Dorośli 15 centów Dzieci 8 centów Zapraszamy do Cyrku Arena.

D. "Sigil of Scream" Andruszkiewicz - System autorski DrecarE
Sesja do DrecarE - kostkowego systemu w konwencji Heroic Fantasy, łączącego klasyczny klimat dawnego RPG z dynamiką i klarownością współczesnych gier fabularnych. Świat żywy i obdarzony duchem, gwarantuje niezapomniane przeżycia.

Sobota - Program

Blok I

11:00 - 12:00 Anna "drBlonde" Czapnik - HaroPotterowe kalambury
-

12:00 - 13:00 Jan "Trolu" Szymborski - Snotball
Panel dyskusyjny z użyciem ciężkich argumentów. Ciężkich jak maczuga! Snotball jest grą w której dwie drużyny próbują sobie nawzajem strzelić gola, ale jest kilka utrudnień... Uczestnicy są uzbrojeni w miecze i mogą sobie nimi przeszkadzać. Oprócz tego, czasami na boisko wypuszczany jest Troll, który bije pierwszą lepszą osobę (zwykle).

13:00 - 15:00 Jan "Trolu" Szymborski - Bitwa Obozów, czyli konkurs rasistowsko - ksenofobiczny
"Oni przyjechać na Toporiada, a teraz oni się bić chcieć. Obuz z Obuz się bić będzie! Kto gorszy oni chcieć pokazać. My iść oglądać, zobaczyć który obuz mocniejszy być." Przyjechałeś ze swoim obozem? Pokaż innym obozom, że jesteście lepsi, silniejsi, sprawniejsi, bardziej charyzmatyczni i bardziej pomysłowi. Ogólnie, że jesteście bardziej. Oczywiście obozy zbierają w ten sposób dodatkowe punkty w Konkursie Obozowym "A mój obóz jest mojszy niż Twój!"

16:00 - 18:00 Bartosz "Nurgling" Czapnik i Agnieszka "Phishy" Taper - Lewackie RPG
Och nie! Cóż to za straszny potwór! Co powie o nim nasz bestiariusz... "Lewactwo - gadzina okrutna jadem plująca. Śmiertelnie niebezpieczna! Widywana jest w towarzystwie Wiedźmy Gender, Potwora LGBTIQ+, Licza Feminizmu, Roju Socjalizmu, Zarazy Uchodźców i wielu innych plugastw! Zaplecza bestyji udzielają loże żydomasonerii" Zapraszamy mistrzów i graczy na pełną pomysłów i przykładów prelekcję pozwalającą ubarwić Wasze sesje i postacie. Pomimo "potwornego" opisu - prelka ma być śmieszna i ciekawa dla każdego gracza RPG - bez względu na przekonania politycznie (gdyż one nie będa w żaden sposób poruszane). Gdybyśmy byli normalni, prelekcja nazywałaby się "Jak stworzyć żyjący świat w RPG" :)

18:00 - 20:00 Jan "Dżuls" Walendzik - 1000 K gold please!
Chcesz spróbować swoich sił w drużynowych kalamburach tematycznych i oglądałeś parodie pt. 'Idziemy expić'? Albo może jesteś ich fanem i znasz wszystkie dialogi na pamięć, a w dodatku nauczyłeś się mówić głosem syntezatora mowy Ivona? ( Bo ja owszem :D ) Zapraszam zatem na przecudowną zabawę i niezapomniane wspomnienia. A i jeszcze jedno: Party może być maks 8 osób. No chyba że jesteś turkiem, to i tak za nimi pójdziesz.

Blok II

11:00 - 12:00 Szymon "Granulka" Czarnas - Pogadankoprelekcja o survivalu
Chcesz wpaść i pogadać o bushcrafcie i survivalu oraz wymienić się radami lub pomysłami? Jak tak to zapraszam.

12:00 - 13:00 Paweł "Kizior" Kocik - Tabu z Wiedźmina
Tabu dla fanów Sagi o Wiedźminie.

13:00 - 15:00 Monika "Mruczek" Iwańska i Hubert "Jankoś" Jankowski - Konkurs narracyjny
Tradycyjny już na Toporiadzie konkurs narracyjny podczas, którego fragmenty tekstu, muzyka i grafiki mają zainspirować uczestników do krótkich, ale fascynujących opowieści.

16:00 - 18:00 Maciej "Reiver" Kłos - 9th Age - pokaz gier bitwnych
Mały pokaz gier bitewnych.

18:00 - 19:00 Aleksandra "Iszta" Scibisz, Krzysztof "Człowiek ze Złotą Gałką Oczną" Kubicki i Ola "Arriah" Smoczyk - Pijmy jak Tommy Wiseau - czyli jak rozkręcić imprezę i zażywać lachony po pijaku
Sposoby na drinki i upodlenie o których jeszcze CI się nie śniło. Kilka złotych przepisów na epicką imprezę jak to robią bohaterowie najbardziej epickich filmów klasy B.

11:00 - 12:00 Anna "drBlonde" Czapnik - W tym szaleństwie jest metoda
Czy wiesz, że co 4 osoba na świecie ma w ciągu swojego życia problemy ze zdrowiem psychicznym? To bardzo duży odsetek, a mimo to w popularnej kulturze nadal pokutuje obraz „szaleńca" z pianą na ustach i siekierą w rękach. Ludzki umysł to przebogate źródło inspiracji na wiele niesamowitych sesji, jeśli tylko wiemy, jak z niego czerpać. Podczas prelekcji dowiesz się jak wiarygodnie wykorzystać wątek zaburzeń psychicznych na sesji, poznasz liczne pomysły na przygody i bohaterów niezależnych. Przy okazji rozprawimy się z wieloma mitami i nieporozumieniami na temat chorób psychicznych, będącymi częstą przyczyną uprzedzeń i dyskryminacji.

Blok III

11:00 - 12:00 Michał "Kosmit" Kosmala - Ziemia przebudziła się po raz czwarty: Prezentacja Earthdawn 4ED
Świat, który podnosi się po kataklizmie Pogromu nieustannie się zmienia. Wreszcie to samo można powiedzieć o Earthdawnie. Wydana przez Fasa Games Czwarta Edycja przynosi wiele dobrych zmian do naszego ukochanego systemu. Zapraszam do zapoznania się z największymi zmianami na prelekcji poświęconej Czwartej Edycji.

12:00 - 13:00 Hubert "Jankoś" Jankowski - Synowie Anarchii - konkurs
Zapraszam na konkurs dotyczący kultowego dla Toporów serialu "Synowie Anarchii". Sprawdzę Waszę wiedzę, znajomość cytatów oraz umiejętności w kalamburach. Zapraszam 2-3 osobowe drużyny.

13:00 - 14:00 Izabela "Oksydan" Bilicka - Tajniki zielarstwa od podstaw
Chcesz dowiedzieć się co warto pielić a co nie? Tu dowiesz się o polnych kwiatkach, listkach i korzonkach - jak je zjeść, czym się nacierać i czego unikać!

14:00 - 15:00 Aleksander "Sidian" Boguta, Agnieszka "Phishy" Taper - Jak być fanem Star Wars przez dwadzieścia lat i nie oszaleć
W czasie godzinnej prezentacji pokażemy historię najstarszej w Polsce organizacji zrzeszającej fanów Gwiezdnych Wojen - Force Crusaders - zloty, wzloty, upadki i legendy oraz spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy da się być tak długo fanem Gwiezdnych Wojen i zachować zdrowie psychiczne.

16:00 - 17:00 Ewelina "Ewelinkja" Maziarczuk - Wiedzowy konkurs Doktorowy
Oglądasz "Doctora Who" i myślisz, że wiesz wszystko? Sprawdź się w szalonym konkursie wiedzowym. Także wsiadaj na pokład Tardis i ruszaj w przygodę w czasie i przestrzeni!

17:00 - 18:00 Adam "Amdziak" Juszczak - Japonia oczami gaijina - czym kraj kwitnącej wiśni zachwyca, co w nim irytuje?
Japonia to kraj z naszego punktu widzenia dość egzotyczny i postrzegany głównie przez pryzmat mangi, anime oraz sporadycznych newsów z tego zakątka świata. Jak jednak wygląda codzienność w kraju kwitnącej wiśni? Jak załatwia się sprawy w urzędzie? Czy życie jest drogie? Czym zaskakują pociągi? Jak trafić wszędzie gdzie potrzebujesz bez znajomości języka? O tym i więcej dowiesz się na prelekcji.

11:00 - 12:00 Maciej "Zefir" Starzycki - Chwilami sadystyczny konkurs wiedzy o RPG
Wiesz jak nazywał się pierwszy system RPG? A drugi? A trzeci? Wiesz, jaki jest związek między braćmi Marx a Shadowrunem? W jakiej grze jakość gleby miała znaczenie? Wiesz czy nie wiesz - możesz mieć okazję dowiedzieć się sporo o historii swojego hobby i dobrze się bawić.

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl