Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Program - Opisy

Czwartek - Sesje

Mikoł "Sunshine" Kowalski - Storytelling - "Moja wypłata"
Świetnie wiecie, jak to jest zepsuć robotę. Już nawet nie chodzi o to, jak wszystko się sypie, jak pęka w szwach cały plan albo jak wyłania się fatalna przeszkoda, która w sumie była oczywista. No, ale to Was nie obchodzi. Najgorsza jest zawsze uciekająca wypłata. Pjongjang roku 2052 nie jest miastem, w którym można pozwolić sobie na stratę wypłaty. Ludzie dzielą się na tych, którzy wyszarpią wrednemu życiu z gardła, co swoje, oraz krótkożywotne ofiary losu podobne do biednych chosonów. Was jeszcze los nie spisał na straty. Tylko kilka godzin dzieli Was od przekonania się, czy zarobiliście swoje wony, a może i coś jeszcze?

Marcin "Różyk" Różycki - Deadlands
Hola companeros! Witajta na dziwnym zachodzie mózgowce. Jeszcze nie wiecie ale macie przerypane, szeryf Stary Jim wam wszystko opowie. Zasiądźcie, posłuchajcie...co?! Zasad nie znacie?! Do jasnej-ciasnej przeca szeryf Wam wszystko wytłumaczy i może jeszcze zaparzy kakao. Chcecie wziąć udział w wielkiej przygodzie i grze o milion dularów? Siądźcie na chwile i posłuchajta...

Mariusz "Anhelius" Anioł - Neuroshmima - "Borderlands"
W trakcie wojny zginęło większość populacji ludzkiej. Ludzie, którzy przeżyli utworzyli zamknięte społeczności i żyją w prowizorycznych miasteczkach. Powiadają, że po za tymi miastami nie ma życia, a na pustyni czeka tylko śmierć, lecz nie wiedzieli jak bardzo się mylą. Skąd ludzie żyjący w zamknięciu mogą cokolwiek wiedzieć o świecie zewnętrznym? Na pustkowiach można usłyszeć i zobaczyć dziwne kreatury oraz wraki różnych maszyn, a czasami można usłyszeć w oddali dziki ryk silników nadjeżdżających samochodów...

Adrian "Puszek" Korab-Sokołowski - Human Fall - "Zombie rozpierducha"
George Romero jest twoim idolem? Bez opamiętania tłukłeś zombie w left 4 dead? Wydaje ci się, że pasował byś do ocalałych z Żywych Trupów? Po co czekać wbij się na sesje Human Fall zostań jednym z ocalałych i rozpierwiaszcz kilku brzydali. Przyjdź, zobacz i nie zdechnij przy okazji.

Arnold "Elmis" Rutkiewicz - Radegost - "Latawiec"
W carskim mieście Sanutis trwa żałoba. W przeciągu ostatniego miesiąca, z życiem pożegnało się już kilkanaście młodych panien. Wszystkie odebrały je sobie same. Wszystkie piękne, porządne i nieskalane. Co prowadzi je do tak drastycznego działania? Bohaterowie, jako wojowie z carskiej drużyny będą musieli rozwiązać tę zagadkę i ocalić życie innych dziewcząt.

Adrian "Krulik" Grodzki - Storytelling - "Daleka Podróż"
"Wszystko zaczęło się od tego, że Baltazar oddał Słońce Wilkowi..." Ciśnięci w nieznane, poza ściany własnej rzeczywistości będziecie musieli poznać czyhające tam niebezpieczeństwa. Od was zależy przyszłość wszystkich mieszkańców świata... Tylko którego? Ruszajcie, wy noszący piętno smoczej krwi, poza ciemność i pustkę dzielącą światy. Czeka was daleka podróż. Storytelling w autorskim świecie fantasy. Z odrobiną smoków w tle.

Andrzej "Igua" Morkisz - Amber DRPG - "Misja Diplomatica"
Na zamku Amber szykują się wielkie zmiany ... Gracze muszą udać się do jednego z nowo poznanych królestw z misją dyplomatyczną, być może już wkrótce do złotego kręgu dołączy nowe państwo.

Piotr "Banan" Banasiśnki - Earthdawn - "Mąciciel myśli" (sesja dla początkujących)
Nad Doliną Tysiąca Źródeł zawisło śmiertelne niebezpieczeństwo. W starożytnych ruinach przebudziło się podstępne monstrum, które miesza w głowach mieszkańców okolicznych wiosek - sprowadza w nocy koszmary, kusi do zbrodni i zasiewa w sercu grozę... Przyszłość Doliny i jej mieszkańców zależy od tego czy znajdą się nieustraszeni bohaterowie gotowi stawić czoło zagrożeniu. Czy staniesz się jednym z nich?

Katarzyna "Narmoe" Kicińska - Warhammer - "Piasek i złoto"
Daleko stąd, załoga kapitana Bruna Herzoga, podczas jednej ze swoich pirackich wypraw natrafiła na wrak statku, na którym znaleźli niewiele złota i łupów. Normalnie nazwaliby ją nieudaną, lecz jeden z piratów Goran "Krzywy paluch", wychodząc kopną zakurzoną butelkę. Ta potoczyła się po pokładzie i rozbiła o ścianę. Z jej popękanego wnętrza wychylił się strzęp garbowanej skóry. Goran wyciągnął zawiniątko, rozprostował na ścianie i zauważył mapę z wielkim, czerwonym iksem, jakim oznaczano właśnie takie miejsca… zakopanego skarbu. Kapitan Herzog zebrał całą załogę na swą, lekko dziurawą po ostatniej bitwie łajbę i wypłynęli we wskazanym kierunku. Do dzikich zatok Arabii, miejsca, z którego niewielu wracało, ale to się nie liczyło. Tylko zaginiony skarb Bonniego Berto Rudobrodego.

Julia "Bhee" Chodzicka - Wampir: Maskarada - "Tajemnica Florencji"
Książę Florencji zaginął z całą swoją świtą, a tamtejszy archont według zdobytych informacji uciekł do Australii. Czy to zasługa krwawych łowów, które zaczęły się niedawno na terenie Włoch? Czy może ktoś zawierzył plotkom o odnalezieniu Księgi? Jesteście członkami ekipy uderzeniowej pod przewodnictwem tymczasowego archonta, a waszym zadaniem jest ochrona Maskarady oraz rozwikłanie tajemniczego zniknięcia ponad połowy Spokrewnionych we Włoszech.

Jakub "Góra" Górecki - Storytellling - "Poszukiwanie zaginionego... właśnie czego?"
Sesja w klimatach PRL-u lat 80 grupa całkiem przypadkowych osób zostaje zatrzymana przez UB i przesłuchiwana na okoliczność odnalezienia tajnych planów tylko kompletnie nikt nie pamięta jakich i czego one mają dotyczyć. W trakcie przesłuchania zostaje im podany środek dzięki czemu przeżyją to jeszcze raz...

Karol "Bombiś" Bomba - Neuroshima - "W Trzewiach Molocha"
"W Głębi Molocha zupełnie inaczej wygląda definicja tego, co ludzkie, akceptowalne i do zniesienia. Nie ma tu cywilizacji, czy raczej jest jedna - cywilizacja maszyn. Ludzie (...) to jedynie niedobitki, pasożyty trwające pod bokiem mechanicznych władców tej ziemi." Rok 2050. W roku 2020 maszyn usamodzielniły się od ludzi i uznały ich za zagrożenie. Ci zaś, atakowani zarówno bronią konwencjonalna, chemiczna i biologiczną użyli bomby atomowej a w konsekwencji trwającej 10 lat wojny świat umarł. Dziś, gdy pierwsze pokolenie zrodzone po wojnie dorosło, odczuło że ich dni są policzone, a wszystko co mogą zrobić to przetrwać kolejny dzień. Chyba, że w ich życiu zdarzy się... ...jakiś przełom.

Rafał "Kraszan" Kraska - Warhammer I edycja

Marcin "Nemron" Łopusiewicz - Storytelling - "Wypad nad jezioro"
Weekend nad jeziorem. Czemu nie? Początek lat sześćdziesiątych i czwórka młodych ludzi, którzy postanowili wyjechać i się zabawić. Dwie pary i mnóstwo pomysłów.

Tomasz "Smok" Wolski - CyberCuthulhu - "Mrok Umysłu"
Sesja dla 4 graczy. W mieście pojawiły się nowe bojowe wszczepy, posiadający je stają się niebezpieczni dla otoczenia, są gorsi niż nie jeden cyberpsychol i prawie nie do pokonania trupy niewinnych ofiar ścielą się gęsto. Sprawą interesuje się policja i media. Czy uda się odkryć źródło tych niebezpiecznych wszczepów i je zneutralizować by ogarnąć szaleństwo ich posiadaczy. Może to Wy traficie na trop tego szaleństwa.

Hubert "Jankoś" Jankowski - 7 th Sea (multisesja)
"Nadal Ci się wydaje, że płaci nam tak dużo… O kur… Uważaj! Mało brakowało…. No ja też zmieniłem zdanie. Pieprzony arystokrata, artefaktów mu się zachciało!!! Wiem ,że mamy najlepszą załogę na wszystkich sześciu ,a może i siedmiu morzach, ale to może nie wystarczyć."
Witaj wesoła przygodo czyli klasyczna wyprawa po skarb w świecie Thei.

Jakub "Lemek" Leman - 7 th Sea (multisesja)
Knaguj!!! Knaguj!!! Kur....!!! Mówię Knaguj!!! Dobrze!!! A teraz biegem na reje!!! Co z tego, że sztorm!!!? Natychmiast!!! Pieprzona magia. Jakby sama pogoda nie wystarczyła... dlaczego wyspa się rusza? ZWROT NA STERBURTĘ!!! Nosz kur.. MÓWIĘ ZWROT!!!

Aleksander "Sidian" Boguta - Ars Magica

Artur "Czcibor" Maziarczuk - Warhammer - "Arbeitslager Vogelkopf"
Podróż dobiegła końca. Stoicie wewnątrz solidnego wału, przed osobą, co do której wiecie że jest Waszą zgubą. -To jest obóz pracy przymusowej Arbeitslager Vogelkopf - powiedziała ubrana w niebieski mundur oficerski postać. -A ja jestem Kapitan Herman Tannenberg i zastępuję tu jego wysokość cesarza, żeby nie musiał zajmować się waszymi parszywymi ryjami - kapitan przeszedł się wzdłuż szeregu i stanął z jego prawej strony. -Ci co odbędą karę zostaną zrehabilitowani i uwolnieni po odbyciu wyroku, pozostałych czeka kara i śmierć - Robiąc teatralną pauzę kapitan zaczął miarowo uderzać trzymaną w ręku szpicrutą o prawy but. -Zastanawiacie się pewnie co na tym zadupiu możecie robić? Otóż będziecie tu w tej oto kopalni wydobywać cynk i ołów ku chwale i pomyślności Imperatora - to mówiąc oficer obrócił się i zaczął iść w drugą stronę, a człowiek w okularach stojący obok Ciebie wydobył z siebie przeraźliwy szept. -Na Sigmara, dostaniemy ołowicy. Umrzemy w kilka miesięcy. Tannenberg idąc miarowym krokiem zaczął przechodzić na drugą stronę szeregu -Zastanawiacie się jakie kary Was tu czekają nieroby? A na przykład takie! - wrzasnął oficer uderzając raz po raz szpicrutą łkającego okularnika - Nie-od-zy-wać-się-bez-u-dzie-le-nia-pra-wa-gło-su. A teraz rozejść się! Funkcyjni przydzielić ludzi do baraków i wyjaśnić resztę zasad!-to mówiąc kapitan obrócił się na pięcie i odszedł, a ciebie naszła jedna jedyna myśl, "Kurwa trzeba stąd wiać." A ty graczu spróbuj przeżyć Warhammerowy obóz pracy...

Sławek "ByBus" Kucharzyk - Cyberpunk 2020 - "Pocztówki zza Krawędzi"
Trzy zdrutowane łby, zamknięte w bunkrze policyjnego aresztu dla borgów, odłączone od prądu, ukojone braindancem, zamiast śnić o elektronicznej owcy otwierają optroniczne oczęta w nieoczekiwanym przypływie mocy...

Michał "Kosmit" Kosmala - Apocalypse World - "Raj Utracony"
W świecie apokalipsy nie ma cudów. Walka toczy się o każdy skrawek ziemi, a Wy mieliście TEN skrawek ziemi. I jakiś skur...czybyk Wam go zabrał. Ile poświęcicie żeby go odzyskać?

Anna "drBlonde" Chlebicka - "InSpectres Vice"
InSpectres - Biuro do Spraw Likwidacji Zdarzeń Paranormalnych. InSpectres to nie tylko praca, to styl życia. Kiedy więc w waszym biurze pojawiła się piękna blondynka w czerwonej sukience, poszukując pomocy, niezwłocznie założyliście białe marynarki, ciemne okulary i wsiedliście do swoich sportowych samochodów, żeby po raz kolejne ocalić Miami od wpływu Nadnaturalnego. A wszystko to w promieniach gorącego słońca Florydy, w rytmach największych hitów lat 80, doprawione szczyptą kokainy. System: InSpectres Ilość graczy: maksymalnie 5 osób Gatunek: nieślubne dziecko Ghostbusters i Miami Vice ZNAJOMOŚĆ SYSTEMU NIEWYMAGANA

Ewelina "Eweljinkja" Maziarczuk - Storytelling oparty na WoD - "Tajemnica sir Johna"
Już wydawało ci się, że los odwraca się na twoją korzyść... Chwila triumfu i sławy nadeszła. To co robisz w końcu odniosło skutek i stałeś się poważany w swoim środowisku. W końcu coś osiągnąłeś... i wtedy to wszystko spadło na ciebie jak grom z jasnego nieba! Tracisz wszystko na co tak ciężko pracowałeś... Jednak może jest jeszcze jakaś szansa? Masz dziwne wrażenie, że ten list wszystko zmieni! To dziwne, ale odkąd go dostałeś myślisz już tylko o tym, żeby spakować walizki i wyruszyć do Highlands w Szkocji. Trochę to dziwne, że akurat do Ciebie napisał Sir John Stirling-Steward, urodzony w roku 1915 pułkownik brytyjskich sił specjalnych, przyjaciel Churchilla, odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego, aby... "przekazać Ci historię swojego życia". Sesja dla 4-5 graczy w mrocznym klimacie starego szkockiego dworu. Zanim wyruszysz pamiętaj, że są rzeczy, w które ciężko uwierzyć, ale jeszcze ciężej jest nieść ich ciężar przez życie.

Piątek - Program

Konkursy I

9:00 - 11:00 Tomasz "Smok", Joanna "Draka" Wolscy - Konkurs szablowyomarchewekowy
Trochę testów pełnych rywalizacji w posługiwaniu się szablą, nie ma to jak spróbować precyzji i techniki z użyciem prawdziwej szabli w walce z marchewką. A może przytniesz ogórka.

11:00 - 12:00 Roksana "Selena" Majewska - Zębate Koło Fortuny
Kręci się, kręci się, kręci się! Mój los, Twój los, każdego z nas los... Jak w kołowrotku. Sprawdź czy Fortuna Ci sprzyja, zgarnij wygraną lub szybko uciekaj by nie dosięgła Cię klątwa. Jeśli masz w sobie dość odwagi by igrać z losem przyjdź i zakręć KOŁEM FORTUNY!

12:00 - 14:00 Paulina "Paula" Królak, Hubert "Jankoś" Jankowski - Kalambury "Najgłupsze cytaty"
Tradycyjne szalone kalambury z idiotycznymi cytatami, a nagrodą równie tradycyjnie pięć litrów cytryny.

15:00 - 17:00 Magdalena "Wiewka" Kalinowska - Kalambury RPG
Bywają takie chwile, gdy słowa to za dużo i trzeba zdać się na gest. Dużo świetnej zabawy oraz cała masa zgadywania - oto co Was czeka na tej atrakcji.

17:00 - 19:00 Magdalena "Wiewka" Kalinowska - Konkurs pratchettowski
Zapraszam na wycieczkę po zaułkach Ankh-Morpork nawet tych najbardziej tajemniczych. Twoja wiedza o Świecie Dysku może Cię uchronić przed niejedną zwadą.

19:00 - 21:00 Anna Leman, Hubert "Jankoś" Jankowski - Fantastyczne Whose Line
Po raz kolejny witajcie w konkursie, gdzie wszystko jest zmyślone, a punkty nie mają żadnego znaczenia! To prawda - punkty w naszym konkursie dadzą Ci dokładnie tyle co bycie fanem RPG – dużo frajdy i to wszystko! Zapraszamy na kultowy już konkurs RPGowy w konwencji "Whose line is it anyway". Scenki z kapelusza, dwuznaczności, nowe spojrzenie na znane filmy - to wszystko okraszone dużą dozą RPGów i fantastyki. Uwaga! W tym roku prosimy o dobranie się w dwuosobowe drużyny!

Konkursy II

9:00 - 10:00 Karol "Janosik" Sosnówka - "Co wiesz o kosmicznych tasiemcach?" - konkurs wiedzy o serialu Stargate SG-1
Czy wiesz ilu było Władców Systemu? Jak nazywał się rodzimy świat Goa'uld aka kosmicznych tasiemców? Jeśli tak, ten konkurs jest właśnie dla Ciebie. Sprawdź swoją wiedzę o serialu Stargate SG-1.

10:00 - 11:00 Emil "Riff" Januszewski - Gorączka złota
Okolica zawrzała na wieść o odkryciu złoża złota. Pierwsi śmiałkowie już udali się na miejsce by sprawdzić swe szczęście i albo wygrać wszystko albo nie zdobyć nic. Tym którym los będzie sprzyjał pisana jest fortuna. Pokonanym zostanie jedynie niespełniona nadzieja.

11:00 - 13:00 Anna Leman, Jakub "Lemek" Leman - "Rdzawy widelec" - konkurs dla Mistrzów Gry
Jesteś jak Rambo wśród Mistrzów Gry? Prowadzisz castingi dla graczy, którzy będą mogli u Ciebie zagrać? Wydaje Ci się, że w mistrzowaniu osiągnąłeś już wszystko? A może dopiero zaczynasz i marzysz o odwadze zakrzyknięcia na sesji "Widzicie przed sobą demona - w Drakwaldzie, Lesie Elfów"? To konkurs dla Ciebie! Bardziej elitarny od Złotych Toporów, bardziej nieprzewidywalny od Familiady! Zapraszamy na konkurs trudnych zadań dla Mistrzów Gry okraszony dowcipnymi anegdotkami z sesji.

13:00 -14:00 Tomasz "Smok", Joanna "Draka" Wolscy - Konkurs XVII w RPG’owy acz szalony
Pytanka, pytanka, a może nawalanka. Czyli troszkę z wiedzy historycznej XVII w, troszkę z RPG’ów, troszkę z Dzikich Pól a najwięcej ze smoczych głów. Wygra ten co załapie że nieznajomość historii naszych dziadów to nie tylko brak szacunku dla nich ale i samego siebie.

15:00 - 17:00 Anna Leman, Jakub "Lemek" Leman - Taboo RPG
Wydaje Ci się, że jesteś starym, RPGowym wyjadaczem? Że elfa od krasnoluda odróżnisz po zapachu w latrynie? A dobrego gracza od nooba po zawartości sakiewki z kostkami? Zobaczymy jaki będziesz mocny, kiedy zabraknie Ci niektórych słów... Zapraszamy 3-4 osobowe drużyny do udziału w konkursie Taboo RPG! Uwaga: wiedza okołotoporiadowa również może Wam się przydać.

17:00 - 18:00 Ewelina "Eweljinkja" Maziarczuk, Artur "Czcibor" Maziarczuk - "Houses&Humans" - aktorsko-erpegowa gra drużynowa
Co robi ork w supermarkecie? W jakie erpegi najchętniej grają magowie? Jaki rzut masz wykonać by odwieźć dzieci do przedszkola, a stoisz w korku? Na takie i podobne pytania będą się starali odpowiedzieć uczestnicy tego konkursu. Zapraszamy do zgłaszania się 3-4 osobowe drużyny.

18:00 - 19:00 Aleksander "Mag" Gruszczyński - Jungle Speed Express
Dość już nudnego wykładania kart i przyglądania się przeciwnikom, przyspieszamy zabawę! W tej wersji Jungle Speeda każda rozgrywka będzie trwała maksymalnie 5 minut. Czy jesteś dość szybki, aby wygrać?

19:00 - 20:00 Magda "Mada" Karońska - Miasto Masa Maszyna czyli Co wyszło z głowy Williama Gibsona?
Cyberpunk - fikcja, która staje się rzeczywistością? Konkurs dotyczyć będzie twórczości ojca tego nurtu. Jeśli znasz książki Williama Gibsona, przyjdź sprawdzić stan swej wiedzy. Jeśli pamięć nie ta, przyjdź przekonać się, na ile kojarzysz realia Cybera...

20:00 - 21:00 Aleksander "Mag" Gruszczyński - "20 pytań" - wersja fantastyczno-toporiadowa
Ile pytań potrzebujesz, żeby odgadnąć, że mówimy o Elminsterze? A o Andrzeju Sapkowskim? A o celebrytach Toporiady? Jeśli mniej niż 20 to spróbuj swoich sił w tym konkursie. Przekonasz się, że to wcale nie takie łatwe!

Konkursy III

9:00 - 10:00 Aleksander "Mag" Gruszczyński - Crokinole Topory Masters
Najlepsza pstrykanka na świecie po raz pierwszy na Toporiadzie! Zapraszam na turniej Crokinole dla dwuosobowych drużyn, który wyłoni mistrzów Toporiady. Crokinole to błyskawiczna gra o bardzo prostych zasadach, których można nauczyć się w 5 minut.

10:00 - 12:00 Julia "Bhee" Chodzicka - Konkurs Piosenki Toporiadowej
"Topory Welcome to i cytrynówka w ruch. Browary spite i tarło skryte..." Każdy zna i kocha. Konkurs Piosenki Toporiadowej to jedyna szansa dla nowych twórców na nagranie kolejnego hitu Toporiady. Jeżeli nie masz zdolności wokalnych, ale masz wiele pasji i miłości do tego najznamienitszego Konentu w Polsce, TO JEST TWOJA SZANSA! Na sławę i bogactwo, na kobiety i luksusy! Na Toporiadę!

12:00 - 13:00 Jakub "Góra" Górecki - Latająca straż powietrzna
Jak każdy szanujący się meksykanin musisz co najmniej raz w życiu przekroczyć nielegalnie granice niestety właśnie dorwała cię Ochotnicza Łódzka Frakcja Antyimigracyjno-Karna!!! O.Ł.F.A.K !!! i musisz im się jakoś wytłumaczyć albo zacząć uciekać. Test elokwencji połączony z odgrywaniem scenek w razie czego przy braku elokwencji test szybkości i siły.

13:00 - 14:00 Jarosław Świtalski - Valar Morghulis
Dzień Dobry, wszyscy umrzemy! Jednakże, niektórzy mają szansę na wyjątkowo efektowny zgon! Weź udział w konkursie na najbardziej epicką śmierć i stań się kimś wyjątkowym. Wylosuj trzy słowa i opisz bądź odegraj na ich podstawie koniec życia swojej postaci. Nagroda specjalna - pochówek na koszt Gwardii.

15:00 - 17:00 Jerzy "Greg" Nowak - Wiedzówka z Wolsunga
Czy wiesz jak działa system polityczny Slavii? A może poznałeś wszelkie tajemnice Astralu? Zapraszam wszystkich miłośników naszego rodzimego systemu na konkurs testujący waszą znajomość o świecie Niezwykłych Dam i Dżentelmenów.

17:00 - 18:00 Katarzyna "Elwira" Pietrasik - Five o'clock
Zbliża się sławetna godzina piąta a więc czas na herbatkę w doborowym towarzystwie. Niestety nie wszystko układa się tak jak powinno. Gentlemani i damy- zapraszamy do wieloboju herbacianego z nutką humoru i elementem zręczności.

18:00 - 19:00 Małgorzata "Wiedźma" Kuczyńska - Korporacja Cię potrzebuje!
W Cyberświecie praca dla Korporacji to marzenie wielu ludzi. Czy dasz się skusić i dołączysz do wybrańców, a przede wszystkim czy jesteś na tyle bystry aby dla nas pracować? Poddamy Cię testom, w trakcie których musisz udowodnić, że jesteś kreatywny, innowacyjny, odporny na presję i wytrwały. Dziwne pytania, różne zadania, zagadki do rozwiązania. Przyjdź, sprawdź się i pokaż z najlepszej strony, może zostaniesz wybrany!

19:00 - 21:00 Jarosław "Shadus" Dyjas - Jestem Liderem, nie Followerem
Śmiałkowie! Wybrańcy! Samobó... Odważni i gotowi na wszystko ludzie! Oto czas by zrzeszyć wszystkie rasy pod swoim przywództwem! Kto zostanie Liderem?! Prawdziwy może być tylko jeden.

Prelekcje

9:00 - 10:00 Janek "TW" Poncyljusz - ABC broni ABC, czyli jak przyrządzić apokalipsę
To nie jest kolejna lekcja PO! Dla wszystkich fanów gazów bojowych i śmiercionośnych bakterii. Będziemy rozmawiać o tym jak wprowadzić trochę broni masowego rażenia do krótkie życia postaci graczy na sesji. Lub jak wykorzystać ją prawidłowo by usmażyć kilku NPCów.

10:00 - 12:00 Marcin "Nedar" Jędruch - Graj z Pasją, czyli jak urozmaicić swoją sesję RPG
Jesteś Mistrzem Gry? Uwielbiasz prowadzić, ale czasami masz wrażenie, że twoje sesje są monotonne. Czujesz, że gracze szybko się na nich nudzą lub są niezadowoleni z twoich decyzji i kłócą się o każdą błahostkę. Wcale nie musi tak być! Przyjdź i posłuchaj rad starego Mistrza Gry. Zdradzę ci kilka pomocnych sztuczek, które z pewnością urozmaicą twoje sesje.

12:00 - 14:00 Julia "Bhee" Chodzicka - Nerd is sexy?
Zakreślenie ogółu problematyki związanej z postrzeganiem subkultury Nerdów. Dlaczego wyrażenie "Nerd" nie jest tak nacechowane negatywnie w dzisiejszym społeczeństwie? Nie oszukujmy się. Głównym założeniem jest pokazywanie najpiękniejszych cospley'ów ostatnich lat oraz trendów w modzie zaczerpniętych z gier i filmów fantasy oraz SF. Cycki, cycki, cycki, cycki i tyłki.

15:00 - 16:00 Maciej "Mumin" Leman - Warhammer 40k - prezentacja systemu
Historia zaczynająca się przed herezją samego Horusa Luperkala , a kończąca na upadku najświętszych ideałów ludzkości płynących z serca samego imperatora, niesionymi na barkach wojowników ku krańcom galaktyki.

16:00 - 17:00 Anna "Kijanka" Jesiotr, Arnold "Elmis" Rutkiewicz - Radegost - prezentacja systemu
Prezentacja nowo powstającego systemu. Radegost to autorski świat fantasy, w którym można odnaleźć nawiązania do kultury i wierzeń słowiańskich. Podczas prelekcji będzie opisane między innymi: powstanie świata, świat sam w sobie oraz inne ciekawe rzeczy. Prelekcja jest również dla twórców sprawdzianem tegoż świata. Mile widziane są pytania i wszelkie uwagi.

17:00 - 18:00 Anna "drBlonde" Chlebicka - "Sesję raz poproszę" - czyli jak grać i prowadzić jednostrzałówki na konwentach
Czy każdy system można streścić w 5 minut? Komu potrzebne są kostki? Dlaczego wewnętrzne Żarty są złe? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i wiele innych pytań, zapraszam na moją prelekcję, na której podzielę się swoimi przemyśleniami na temat specyfiki prowadzenia sesji na konwentach. Zapraszam też do wspólnej dyskusji, gdzie będziemy mieli okazję skonfrontować nasze doświadczenia.

18:00 - 19:00 Michał Mochocki - Tibia Alko Game – betatesty
Pierwsze zewnętrzne (ale też i wewnętrzne!) testy imprezowej gry karcianej Tibia Alko Game, zaprojektowanej przez studentów Gamedec.UKW. Przykładowa karta: "Heavy Magic Missile - wskazany gracz pije 3 kieliszki". Raporty z toporiadowych alkotestów posłużą do udoskonalenia gry przed jej rynkowym megasukcesem. :)

19:00 - 20:00 Michał Kosmit Kosmala - Earthdawn 4-ta edycja nadchodzi!
Jeżeli ED obił Ci się o uszy, ale nie było okazji żeby w niego zagrać, to ja Ci powiem czemu najwyższy czas to zrobić (przy okazji premiery 4 edycji tego systemu).

20:00 - 21:00 Tomasz "Smok" Wolski - Prowadzę scenariusz tylko raz jeden nigdy więcej
Czyli jak to jest z tym moim prowadzeniem. Czym są dla mnie te chwile gry, czemu prowadzę dany scenariusz tylko raz i nigdy więcej. Oraz kilka jeszcze ciekawostek o moim mistrzowaniu.

Prelekcje/ Warsztaty/ Spotkania autorskie

9:00 - 10:00 Marcin "Różyk" Różycki - Kroniki RPG - Po mojemu!
Przeznaczone dla początkujących mistrzów gry jak i osób, które mają zamiar trudzić się tym "jakże ciężkim i odpowiedzialnym zadaniem". Wymagania: luźne podejście i otwarte umysły ;)

10:00 - 11:00 Anna "drBlonde" Chlebicka - Odkryte kostki, czyli rzecz o romansowaniu w RPG
Czy pomiędzy lootowaniem podziemi a siekaniem orków można znaleźć czas na miłość? Czy w karczmie, w której siedzicie na początku każdej sesji mogą skrzyżować się spojrzenia? Czy dłonie mogą się nagle spotkać, gdy jednocześnie rzucacie się łotrzykowi do gardła? Na prelekcji opowiem dlaczego warto wprowadzać na sesji dużo miłości, jaki powinien być erpegowy amant i dlaczego cRPG robią to tak dobrze a większość MG nie.

11:00 - 12:00 Jacek Komuda - Spotkanie autorskie

12:00 - 13:00 Jacek Komuda, Tomasz "Smok" Wolski - Dzikie Pola III edycja - prezentacja systemu

13:00 - 14:00 Marcin Przybyłek - Spotkanie autorskie

15:00 - 16:00 Artur "Czcibor" Maziarczuk - Ile za tego konia? No nie wiem 5 złotych?
Drogi MG, czy wiesz jaki jest najlepszy interes w Warhammerze? Ja do dziś się spieram czy jest to kupno hełmów i przerabianie ich na gwoździe, czy kupno włóczni, rąbanie ich na szczapy i sprzedawanie jako drewno na opał. Wygrywa chyba to drugie ze względu na mniejszą potrzebę zdobycia wykwalifikowanej siły roboczej. W pierwszym przypadku trzeba kowala. Stosując tą drugą taktykę nawet wioskowy głupek zostanie zamożnym kupcem. Rzeczywistość wygląda niestety inaczej niż autorzy podręczników to ukazują. Zapraszam więc na prelekcję na której przedstawię coś bardziej realnego. Podstawy ekonomii do zastosowania w dowolnym nie nastawionym na dużą ilość magicznego szpeju RPG, co uczynię na przykładzie Dzikich Pól. Zapraszam Waszmościów Starostów Gry, Narratorów, Bajarzy i inszych prowadzących, jak i graczy...

16:00 - 17:00 Paweł "Jackass" Iliński - Vampir: Maskarada - wstęp i porady dla początkujących
Imponuje Ci Dracula, albo oglądałeś True Blood'a? Przy tym co dzieje się w Vampirze to bajki dla grzecznych wąpierzy. Jeżeli fascynują Cię intrygi, spiski i ciągła walka o władzę, okraszone hektolitrami krwi i twardą dyplomacją, to system dla Ciebie. Jeśli chcesz zaznajomić się z tym systemem, to zapraszam na przewodnik po tym mrocznym i brutalnym świecie.

17:00 - 19:00 Jarosław "Shadus" Dyjas - Przedstaw swój świat
Wiele osób ma w planach, bądź już przygotowuje swoje systemy. Każdy z nich jest wyjątkowy. Wielu osobom brak jednak pewności, możliwości do wydania sytemu. Zbierzmy się wszyscy! Toporiada to czas cudów i "diabłów" wykraczających poza granice fizyki, chemii i innych nauk.

19:00 - 20:00 Bartosz "Nurgling" Czapnik - Krótki kurs rzezania orków...
... czyli krótka rozprawa jak efektywnie i efektownie prowadzić walkę i mechanikę na sesji. Całość ujęta w formę stand-up z dużą ilością porad.

20:00 - 21:00 Andrzej "Igua" Morkisz - Amber DRPG - system inny niż wszystkie
Przedstawienie systemu Amber DRPG stworzonego przez Ericka Wujcika.

LARP

11:00 - 12:00 Armia Goblinów - Kiedy wybucha człowiek - czyli start LD-LARPa
Night City budzi się kolejny raz - gangi chciwie administrują dzielnicą, policja bezwzględnie terroryzuje mieszkańców, reporterzy wysyłają ludziom mózgi w stan wegetacji, a na ulicy stygną szczątki człowieka, który właśnie wziął i wybuchł... Long-Distance LARP to dwudniowa zabawa, która wprowadzi Toporiadę w erę technologii, a graczy w świat CyberPunk 2020. To coś więcej niż gra, to niemal cztery LARPy non stop, a Ty sam decydujesz, kiedy zechcesz się zaangażować. Zapraszamy na wyjaśnienie zasad i rozdanie kart postaci.

15:00 - 17:00 Bartosz "Nurgling" Czapnik - THIS IS SNOT-BALL!!!
Czas na trochę sportu! Snot - ball przypomina piłkę nożną ale… zawodnicy mają miecze, po boisku szaleje troll z wielką pałą a na dodatek gra się snotlingiem. Przed wejściem na boisko ściągnij okulary, biżuterię i napisz testament. Drużyny 5 osobowe - do ustalenia na miejscu (sprzęt zapewniamy).

17:00 - 20:00 Łukasz Captain Krasoń - Paruzja - Larp religijno-polityczny
Paruzja jest grą o mediach, religii i polityce. Gracze wcielają się w role dziennikarzy i duchownych rywalizujących między sobą o reputację. Jest to gra komediowa z mocnym naciskiem na satyrę. Rzecz dzieje się w Polsce, czyli nigdzie. Czas jest nieistotny. W Warszawie na Placu Zbawiciela bezdomny człowiek przedstawiający się imieniem Jeszua Chruściel zaczyna głosić kazania. Chruściel ma niewątpliwy talent do przemawiania i nietuzinkowy charakter. O czym mówi? O skromności, ubóstwie, współczuciu, a przede wszystkim, o miłości bliźniego. Jakimś cudem bezdomny z Warszawy przyciąga do siebie rzesze zwolenników. Przenajświętszy Episkopat nie może dłużej tolerować takiego obrotu sprawy i organizuje konferencję prasową aby uspokoić Lud Boży. Dziennikarze SINN, Solar News, Pyta.pl, PeFauEn oraz TV Wytrwam grzeją się w blokach informacyjnych aby zadań pierwsze pytanie.

20:00 - 21:00 Armia Goblinów - Strzelanina piątkowej nocy - czyli półfinał LD-LARPa
Night City powoli zasypia, a w strefie walki gęstnieje cień intryg i ambicji, by rozwiać się w eksplozjach granatów i promieniach celowników. Dawno minęły czasy ołowiu - dziś będzie czas MNÓSTWA ołowiu. Long-Distance LARP to dwudniowa zabawa, która wprowadzi Toporiadę w erę technologii, a graczy w świat CyberPunk 2020. To coś więcej niż gra, to niemal cztery LARPy non stop, a Ty sam decydujesz, kiedy zechcesz się zaangażować. Zapraszamy na rozstrzygnięcie wszystko, co macie ochotę. Pardon to takie zapomniane słowo... :)

Piątek - Sesje

Julia "Bhee" Chodzicka - "DD&D" czyli Dungeons, Dragons and Debils
Dungeons, Dragons and Debils. Starszyznę magów doszły słuchy o niebezpieczeństwie, które zawisło nad wspaniała kraina pełna skarbów i pięknych kobiet. Postanowili wybrać najdzielniejszych wojów, którzy stawią czoło niebezpieczeństwu. Z racji tego, że żaden zdrowy na umyśle poszukiwacz przygód nie chciał mieć z nimi nic wspólnego, zostali im mężni, waleczni, nieustraszeni jednak mało inteligentni bohaterowie. Wasza drużyna jest grupą cieszących się życiem mordobijców, a wioska do której macie się udać zwie się Snem Głupka. Coś wam mówi, że to będzie najwspanialsza wyprawa Waszego życia. Uwaga sesja mocno humorystyczna.

Marcin "Nemron" Łopusiewicz - Gwiezdne Wrota - "Odrodzenie Władców"
Władcy upadli, Ori zostali przepędzeni, Jaffa są wolni, a ziemianie toczą walkę z przymierzem Lucjan. Pustka powstała po upadku wielkich Władców musi zostać wypełniona. Pora na spotkanie, którego celem będzie odbudowa imperium Goa'uld. Sesja przeznaczona dla osób znających realia świata Gwiezdnych Wrót.

Tomasz "Smok" Wolski - Dzikie Pola - "Trumny skrzypienne"
Gdzieś na terenach Rzeczypospolitej umiera szlachcic, zostawiając po sobie majątek. Krewni przybywają na pogrzeb i odczytanie testamentu. Czy majątek zostanie uczciwie przydzielony, czy nie dojdzie do awantury o spadek, czy poleje się krew zawiści, a może z majątku nic nie zostało? Tego dowiecie się nad trumną zmarłego.

Arnold "Elmis" Rutkiewicz - Radegost - "Wineta"
W świecie, w którym złota nie stawia się przed człowiekiem, jedno miasto zdaje się rządzić własnymi prawami. W mieście Wineta na wschodnim wybrzeżu carstwa złoto stało się najważniejsze, a wszechobecna gościna i otwartość zastąpiona pytaniami o zysk. Bohaterowie trafiając do miasta jako przypadkowi podróżnicy będą świadkami niepowtarzalnego zdarzenia, które nieodwracalnie odmieni losy Winety. Storytelling w powstającym świecie opartym na słowiańskich wierzeniach.

Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski - Storytelling - Hello Vietnam!
Oddział dzielnych marines zostaje rzucony w mroczną wietnamską dżunglę. A w niej węże, Wietkong i Tajemnicze CUŚ...

Artur "Czcibor" Maziarczuk - Cyberpunk 2020 - "Night City Transportation Safety Board"
Jack zamknął okno. System filtracyjny powietrza od razu zmniejszył obroty. Jeden ruch palca na panelu ściennym i najpierw zasunęły się zasłony, a następnie od razu włączył system wyciszający odgłosy w tle. To był zaledwie "Silencer 2014" ale i tak wytłumiał hałasy uliczne o 60%, a jego zamontowanie kosztowało tylko 2000eb. Jack uwielbiał ten moment tuż przed snem. Jednak dziś było coś inaczej, jakby system tłumił hałas bardziej, czegoś brakowało, ale mężczyzna nie mógł sobie uświadomić czego. Usiadł w fotelu i zaczął się zastanawiać o co chodzi. Nagle doznał olśnienia. Kurwa pociągi nie jeżdżą, czy co? Od 5-10 minut nie przejechał żaden skład Szybkiej Kolei Lewitacyjnej. Złapało go dziwne, niczym nie uzasadnione przeczucie. Wyłączył wytłumiacz i odsłonił żaluzje. W tym momencie zadzwonił jego telefon. Jack bezwiednie dotknął cyberucha odbierając rozmowę. Widok czerwonej łuny i kłębów czarnego dymu g o sparaliżował. -Jack? To ja BJ. SKLka wyleciała z szyny indukcyjnej. To jakaś masakra. Setki zabitych. Szef kazał Nam, tam jechać. Jack? Jack? -Bądź po minie za pięć minut... Korpy, niewinne ofiary, bród i smog, korpy, seryjni zabójcy, i mali szarzy gracze którzy mogą rozwiązać zagadkę czemu Ci ludzie musieli zginąć. Czy można chcieć czegoś więcej od cyberpunka? A zapomniałem jeszcze o korpach...

Sławek "ByBus" Kucharzyk - Cyberpunkrowy storytelling - "przez okno wpada granat..."
Fala uderzeniowa rozrywa bębenki, wstrząsa betonem, wyciska z ciała krew i gówno, szatkują was odłamki, przez panikę, przez rozpaczliwe pragnienie życia, przebija się jedno proste pytanie: kto? kto śmiał?!

Michał "Kosmit" Kosmala - Earthdawn - "Za smoczą łzę"
Kiedy Waszą wioskę dopadło jakieś plugastwo, Wy jako młodzi adepci zostaliście wysłani po lekarstwo na tajemniczą chorobę trawiącą mieszkańców. Lekarstwo będące legendarną Smoczą Łzą. Tylko czy to na pewno jest choroba... [Gracie krasnoludami, kilka postaci będzie gotowych, 2-4 graczy, znajomość systemu mile widziana]

Anna "drBlonde" Chlebicka - Monastyr - "Si vis pacem..."
Po śmierci króla władzę w Ostii przejęła jego córka. Ogromny ciężar spoczął na jej młodziutkich, wątłych ramionach. Lecz jej sąsiad, życzliwy Cesarz Wolfgang de Calante, już posyła swoich najbardziej zaufanych ludzi, by wesprzeć ją silnym kordyjskim ramieniem, czy tego zechce, czy nie. Zapraszam na sesję Monastyru, dziejącą się w realiach dworskich. Gracze wcielają się w Kordyjskich szlachciców mających za cel przekonać królową Ostii do przyłączenia się do Cesarstwa. Niespodziewanie zaczynają im się przytrafiać trudne do wyjaśnienia rzeczy... System: Monastyr (uproszczony) Ilość graczy: maksymalnie 5, gotowe postacie ZNAJOMOŚĆ SYSTEMU NIEWYMAGANA

Jakub "Lemek" Leman - Storytelling "Kontrowersyjne wybory"
"Spokojnie. Nie martw się. Dostali 50 baniek zachęty. Gazetę mamy w kieszeni. Nie, nie martwię się w ogóle. Reelekcję mamy jak w banku. Nie wiem co by się musiało wydarzyć żeby ludzie na nas nie zagłosowali. Za dobrze wszystkich opłacamy. (dźwięk drugiego telefonu). Słuchaj, muszę kończyć. Mam nadzorcę budowy na drugiej linii". Największa katastrofa budowlana w nowożytnej historii? Ofiary śmiertelne? Wścibscy dziennikarze? Storytelling bez systemu, ze śladową kostkologią. UWAGA!!! Sesja dla palących lub takich którym nie przeszkadza zadymione pomieszczenie. Preferowani doświadczeni gracze.

Łukasz "Captain" Krasoń - Fallout "Jaja komendanta"
Postapo w świecie Fallouta - Sesja dla 4-5 Graczy (mechanika mocno uproszczona) Wymagana podstawowa znajomość świata z gry Jesteście grupą żołnierzy RNK podległych majorowi Brennerowi, który dowodzi posterunkiem w mieście Deepwood. Wasz wspaniałomyślny niczym twórca Nuka Coli komendant dał Wam niepowtarzalną okazję do opuszczenia pierdla zlecając bardzo ważne zadanie, które w skrócie brzmi następująco: zlokalizować, zdobyć, dostarczyć. Ciekawe, co o tych wytycznych sądzą Szpony Śmierci...?

Marcin "Różyk" Różycki - "Zapomniałem długopisu!" czyli psychodrama z ratowaniem Świata w tle
Skuszeni przez wspólnego znajomego, Jima, darmowymi piwami i LSD pojechaliście do południowej Nevady na obserwowanie gwiazd i być może nawet jakieś UFO. W sumie to nigdy nie wierzyliście w Obcych. Jim to wariat, którego wywalili z uniwerka bo jak sam mówi "zainstalowali mu chip w mózgu". Nieważne. Ważne jest to, że ma dostęp do najlepszych dragów!

Karol "Janosik" Sosnówka - World of Darkness - "Nordycki mrok"
Ragnarök nadchodzi coraz szybciej. Wszystko będzie miało swój kres, nawet panowanie wampirów wśród wikingów. Czy gród Jarla upadnie? Czy wampirze rody uratują swoją władzę rozpościerającą się nad krainą Odyna? To wiedzą tylko Norny...i gracze.

Emil "Riff" Januszewski - Warhemmer - "Po Trybut!!!"
Wódz Orczy Klanu Dryfującego Księżyca osiadły na Żelaznej Skale u podnóża Gór Krańca Świata zadecydował oto co następuję: Wy pokraki z Nocne Wyrwigardła ruszycie jutro na ludzkie ziemie po trybut dla mnie i naszego klanu. Ruszcie się nie będę tutaj siedział i w stołek książęcy pierdział czekając na was. Wciel się w jednego z zielonoskórych ze starego świta fantasy i krocz ścieżką orczej pasji. Poznaj świat od zielonej strony :D

Maciej "Medyk" Sobczyk - Cosa Nostra - "Nasza Rzecz, Nasza Sprawa"
Witamy w New Temperance, "mieście wstrzemięźliwych"! Jest rok 1930. Rodzina Mancini straciła na znaczeniu, i z trudem utrzymuje w ryzach nieugiętych Irlandczyków i "nieprzekupnych" Stróżów Prawa by prowadzić swoje "legalne" interesy w "New Italy" Napiętą sytuacje miedzy rodziną Mancini a mafią O'Sullivana, próbuje wykorzystać mała grupa "ambitnych", którzy podążając słynną dewizą "gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Zamierza zaznaczyć swą obecność na terenie miasta...
Pierwsza próba autorskiego systemu w klimatach Mafijnych.

Rafał "Kraszan" Kraska - Monastyr
Spędzili razem 20 najlepszych lat swego życia.
Były chwile trwogi, były też i radosne.
Na koniec, gdy odbierali dyplomy akademii, przysięgli na honor, że za rok się spotkają.
I... Nie spotkali się już nigdy więcej... Aż do dziś.
Od tamtego pamiętnego dnia minęło 18 lat.
Czy dramat jednego z nich pokona urazy?
Czy ludzkie cierpienie zjednoczy na powrót dawnych przyjaciół?
Czy uda im się ocalić to co człowiek ma najcenniejsze?
Przekonaj się na własnej skórze i wkrocz na ścieżkę jaką będą podążać potomkowie najznamienitszych arystokratycznych rodów Królestwa Nordii.
Zagraj jako synowie i córki Gorgesów, Tilerów, Ksenesów, Tazaliasów i odważnych Meringtonów.
Sesja dla 4-5 zaawansowanych graczy, ceniących bardziej klimat i odgrywanie postaci niżli kostkologie i schematyczność. Znajomość podręcznika Nordia obowiązkowa.

Piotr "Sąsiad" Witczak - Poza Czasem
Zaginiona karawana kupiecka to nie lada gratka dla bohaterów chcących szybko napełnić sakiewki, niewielu jest jednak śmiałków, którzy zdecydują się wyruszyć na jej poszukiwania. Znajdziesz w sobie tyle odwagi? Zanurzysz się w dzikie ostępy Gór Dwóch Rzek, w plątaninę wąwozów i zdradzieckich urwisk? Droga może okazać się zbyt długa dla jednych, zbyt krótka dla pozostałych... Szybko nadejdzie czas, że będziesz dziękować Bogini Danu za każdy kolejny wschód słońca.

Joanna "Aćka" Kruczyk - Storytelling - "Wesołego Hallowen" (sesja dla początkujących)
Witamy w Hallow Hills - niewielkiej, typowejamerykańskiej wiosce, skrytych na skraju lasu z jednej strony, i rozległych pól kukurydzy z drugiej. Kto mógłby podejrzewać, że w takim miejscu może wydarzyć się coś niezwykłego i przerażającego równocześnie? Ci, którzy często oglądają horrory. Na graczy podczas rozgrywania tego jednostrzałowego scenariusza czekają wyzwania, starcia z duchami, niebezpieczeństwa,a także jazda na deskorolce i strzelanie z procy. Zapraszam.

Jan "Rożek" Rożewski - Wolsung - "W 80 dni dookoła świata"
Sesja osadzona w uniwersum "Wolsunga" Panie i panowie, ogłasza się wszem i wobec, że grupa niezwykłych dam i dżentelmenów podjęła się niemożliwego. Postanowili okrążyć świat w niecałe 80 dni. Wraz z nimi wyruszył nasz nieoceniony reporter Johnatan Miles, który będzie przesyłał sprawozdania z poszczególnych etapów podróży. Trzymamy kciuki za śmiałków i życzymy im wspaniałych przygód. I kilka słów od MG: Zapraszam na sesję graczy z absolutnie każdym stażem. Limit miejsc to 5. Co do wymogów, ważne jest, żeby pamiętać, że Wolsung to system, w którym gramy damami i dżentelmenami i tak powinny zachowywać się nasze postacie. Będę to egzekwować. Zapraszam!

Maciej "Kanem" Błaszczyk - Storytelling - "Światełko w Tunelu"
- Jeszcze tylko dwa, góra trzy tygodnie i skończymy prace panie burmistrzu. - I dokonacie niemożliwego. Tunel drogowy pod górami zostanie skończony przed terminem. Ekipa uwijała się jak w ukropie, by zdążyć z realizacją na czas. Niestety przy tak szybkiej pracy usterki i awarie są na porządku dziennym, nie mówiąc już o łamaniu przepisów BHP. Przyjazd na plac budowy szychy z dozoru technicznego z obstawą BHP-owców jest jak zła wróżba, coś na pewno pójdzie nie tak." Zapraszam na sesję storytelling bez systemu ze śladową kostkologią. Sesja dla raczej doświadczonych graczy.

Maciej "Mumin" Leman - Cyberpunk 2020 - "Albo ty ich, albo oni innych - życie"
Grupa najemników wykonująca misje za NIEBOTYCZNY szmal , żyjąca na krawędzi ryzyka idzie tam gdzie piekło już dawno zamarzło i nawet diabła z miotaczem ognia trafił szlak :)

Jarosław "Shadus" Dyjas - Mango-Siep - W świecie magii
W Królestwie Mjorse magia jest źródłem życia. Ułatwia prace domowe, transport, ekonomię. Może też być źródłem śmierci, zwłaszcza w okolicach "Czerni", gdzie zostaliście wysłani. Jako najlepsi z najlepszych macie za zadanie położyć kres niebezpieczeństwu.

Jarosław Świtalski - Kult RPG
"Wierzę jeszcze w Boga, ale Bóg nie wierzy już we mnie". Witam w uniwersum Kultu. Zapraszam do wejścia w świat mrocznych sił, toczących swoją odwieczną walkę. Mamy początek XXI wieku. Codzienność, który znamy to kłamstwo. Za cienką zasłoną rzeczywistości kryje się otchłań i szaleństwo a upadłe anioły kroczą ulicami miast. Nic nie jest prawdziwe a śmierć jest tylko początkiem. Jesteś człowiekiem, skrywającym w sobie mroczną tajemnicę. To co przeżyłeś zaprowadziło na początek drogi prowadzącej do poznania Prawdy. A jaki będzie jej koniec? Masz teraz jedyną szansę aby się o tym przekonać...

Sobota - Program

Konkursy I

10:00 - 12:00 Anna "drBlonde" Chlebicka - Konkurs Piosenki Krasnoludzkiej
"Złoto Złoto Złoto" cytat z popularnej krasnoludzkiej piosenki z okolic Ramtopów Ne masz panie nic lepszego od piwa, pieczonego szczura i przedniej kompaniji. A jak na duszy lekko, to i zaśpiewać trza! Czy to o złocie, czy to orków rzezaniu, czy o napitku - wszystko, co krasnoludziej duszy miłe. A i o elfim paralityku czy fedrowaniu jaka pieśniczka się trafi. Kaj ty obstajesz, że tako też umisz, to ze kamratami piosenkę wyrychtuj i w szranki stań! A my ocenimy, czy się kupy trzymo, czy interesantna, czy dziołszki gryfne w chórkach śpiewajo. A jak się pokaże, żescie krasnolud prawdziwy, a nie hołdziorz zwykły, to i nagroda będzie! W konkursie brać mogą udział drużyny lub pojedynczy śpiewacy. Ich zadaniem będzie w wyznaczonym (krótkim) czasie przygotować piosenkę do tematu muzycznego lub fabularnego przekazanego przez Głównego Sztygara oraz zaśpiewać ją ku uciesze gawiedzi, która wraz z Radą Kopalnianą oceni, kto z Was najlepiej poradził sobie z zadaniem.

12:00 - 14:00 Magdalena "Wiewka" Kalinowska - Konkurs wiedźmiński
Drogi Młodziku! Czy odważysz się podjąć wyzwanie i przejść próbę wiedzy o świecie pełnym różnego rodzaju stworów (nawet smoka tu spotkasz)? Nie zabraknie także pytań traktujących o Waszym jakże wspaniałym cechu wiedźmińskim.

15:00 - 16:00 Aleksandra "Cienka" Włodarczyk - Czy jesteś prawdziwym survival'owcem?
Chyba każdy z nas oglądając Bear'a Grylls'a myślał sobie "też bym tak zrobił" - no to zobaczymy :-P Na początek będzie trochę podstawowych pytań jak przetrwać i co zrobić, a na koniec test przygotowany przez NASA.

16:00 - 18:00 Mikołaj "Sunshine" Kowalski - Cybernetyczny Konkurs Aktrosko-Improwizorski
Sztuka narracji i sztuka pantomimy. Sztuka dramatu i sztuka kalamburu. Sztuka aktorska jest wieloraka, jednak chyba wymarła w XX wieku... Ej zaraz, przecież w Cyberprzestrzeni jest wszystko, nie? Jeśli pomimo lat dwutysięcznych masz talent i nie zawahasz się go użyć, przyłaź! Do wygrania Uścisk Cyberłapy Prezesa oraz sława, która przetrwa 16k odsłon!

18:00 - 19:00 Marcin "Różyk" Różycki - Szalony Konkurs w stylu VHS - II Edycja
Szaleństwo powraca! Po niezwykle popularnej pierwszej edycji konkursu, nostalgiczna moc lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych powraca!! Sprawdź swoją wiedzę w kategoriach : kreskówki, filmy, seriale i oczywiście "szaleństwa nostalgii"! Zapraszam!

19:00 - 20:00 Adrianna "Houkin" Kicińska - Drunken Sailor
Śpiewy, picie, chędożenie(?), walka rumem, piracenie!

Konkursy II

10:00 - 11:00 Janek "TW" Poncyljusz - Konkurs Prelegencki
Nie chcesz by ludzie pamiętali z twojego wykładu jedynie bicie zegara odmierzającego czas do upragnionego końca? A może na konwentach masz już dość prelekcji przypominających szkolne lekcje w najgorszym wydaniu. Spróbuj swoich sił! Pokaż innym że jesteś prelegentem któremu żadna prelekcja i nawet najbardziej szalona tematyka tematyka nie straszna!

11:00 - 12:00 Alicja "Alutek" Kowalska - Maszynowy tor przeszkód
Śrubki, gwoździe, sprężyny, trybiki - czyli to z czym każdy mechanik czuje się najlepiej. Udowodnij, że jesteś lepszy od naszej załogi i staw się na stracie wyjątkowego toru przeszkód. Śrubokręty w dłoń! Do biegu, gotowi...i oby działało!

12:00 - 14:00 Tomasz "Smok", Joanna "Draka" Wolscy - Konkurs ABSTAKCYJNOGASTRYCZNOFANASYCZNO chyba aktorski
Jest to czas, gdy prowadzący bawi się najlepiej, a uczestnicy doprowadzeni do szaleństwa aktorskiego robią z siebie nie tylko przedmiot drwin, ale obiekt płaczu i bólu brzucha. Pokaż, że masz do siebie dystans i zrób z siebie błazna dla uciechy widzów. Pokaż, co potrafisz w aktorskich wyzwaniach. UWAGA BĘDZIE ROCZNICOWO I BARDZO ŚMIESZNIE. Odsłona któraś tam, nawet prowadzący nie wie, która ;) - bo po co.

15:00 - 17:00 Anna 'Bułcia" Bulczyńska - Aaaaaaaaa!!!!!! Strzelaj!!!
Do rzutu gotowy? Cel… Krzyk… Pal ! Zrzuć je wszystkie! Czyli konkurs na celność w akompaniamencie krzyków bojowych. Nie tylko skuteczność będziemy oceniać, ale i styl, więc lepiej wczujcie się w rolę.

17:00 - 19:00 Magdalena "Wiewka" Kalinowska - Konkurs tolkienowski
Elen sila lumenn omentielvo! Droga, którą przebyliście była długa i kręta, zatem usiądźcie na chwilę i podzielcie się wiedzą, którą nabyliście. A może trochę rozrywki? Hmmm... Gra w zagadki? Zatem, quel marth!

19:00 - 20:00 Jerzy "Greg" Nowak - Wiedzówka z Zapomnianych Krain
Zapraszam wszystkich miłośników Forgotten Realms do przetestowania swojej znajomości settingu. Pytania będę podzielone na łatwe - wiedzę, którą można zdobyć z rozmaitych tytułów na PC i nie tylko; oraz trudne do których będzie potrzebna znajomość licznych podręczników. Natomiast 4 edycji mówimy stanowcze nie.

Konkursy III

10:00 - 11:00 Monika "Migotka" Choroszyńska - Pojedynek w samo południe
Konkurs pełen napięcia i zaskoczenia. Pomysł: strzelanie z pistoletów na wodę z nieznaną zawartością tak aby ktoś połknął wystrzeloną tajemniczą substancję. Dziękuję :D

11:00 - 12:00 Aleksandra "Cienka" Włodarczyk - Konkurs niepotrzebnych informacji
Czy wiesz, z ilu tomów składa się najdłuższe domino z książek? Czy wiesz, ile kalorii spalamy oglądając telewizję? Czy wiesz, jaką prędkość miało najszybsze zarejestrowane kichnięcie? Nie? Nie przejmuj się i przyjdź i tak!

12:00 - 14:00 Maciej "Kanem" Błaszczyk - W poszukiwaniu zaginionego członka
Drzewa zbliżały się z zawrotną prędkością. Już nic nie mogliśmy zrobić. - Trzymać się! - wrzasnął Kapitan. Nie zdążył skończyć, gdy zahaczyliśmy o pierwsze wierzchołki drzew. Później nastąpił chaos. Wrzaski załogi, trzask łamanego drewna, szczęk metalu i świst pękających lin, zlane w jeden ogłuszający hałas… Ziemia, stały grunt… - Już po wszystkim - pomyślała jedna z dam. - Żyjemy - odetchnęła z ulgą. Zaraz! Zaraz! Kogoś brakuje! Straciliśmy jednego załoganta! Zbierać się! - krzyczy Kapitan - czas na poszukiwania!

15:00 - 17:00 Mariusz "Anhelius" Anioł, Bartłomiej "Bloody" Kowalczyk, Mateusz "Envy" Simbor - Potwory, duchy, demony oraz inne zjawy
Zapraszamy na panel dyskusyjny dotyczący tematu paranormalnych zjawisk. Zapraszamy wszystkich którzy mają coś do powiedzenia na temat wampirów, wilkołaków, duchów, demonów czy nawiedzonych miejsc. Zapraszamy również słuchaczy, którzy są zaciekawieni tą tematyką dyskusji. Zapraszamy wszystkich do wspólnych opowieści!

18:00 - 19:00 Joanna "Aćka" Kruczyk - Beka!
Bójcie się.

19:00 - 20:00 Marcin "Nemron" Łopusiewicz - Co wiesz o Gwiezdnych Wrotach?
Po wielu latach prowadzenia i opowiadania na Toporiadach o Gwiezdnych Wrotach, przyszedł czas aby wyłonić nowego władcę systemu.

20:00 - 21:00 Jakub "Lemek" Leman - Indiański konkurs
Ty myśleć , że wiesz wszystko? Hmmm. Ty ujarzmić para. Latać na stalowy rumak i nie szanować matka ziemia. Duchy złe na blade twarze. Wielki Manitou gniewać się. Ty musieć przeprosić. Inaczej gniew Manitou. Straszny. Co musieć zrobić? Szacunek. Taniec duchów. Ty taniec. Manitou cieszyć. Ty znowu taniec. Taniec deszczu. Ziemia cieszyć. Duchy cieszyć. Wszyscy cieszyć. Wtedy dać ognista woda i ja się cieszyć. - Zapraszam na taneczny i komiczny konkurs indiański. Pokaż jakie zwierzę w tobie drzemie.

Prelekcje

10:00 - 11:00 Tomasz "Smok", Joanna "Draka" Wolscy - O szabli i broni białej w realu - czyli cięcie kapusty, butelek i narządów niepotrzebnych
Prelekcja o realności walki na szable i inną broń białą w porównaniu z wyczynami graczy na sesjach.

11:00 - 12:00 Aleksander "Mag" Gruszczyński - Podróże małe i duże
Polska nie jest olbrzymim krajem, i podróżowanie po nim trudne nie jest. Jednak nie zawsze należy do najtańszych, szczególnie jeśli na konwent mamy do przejechania ponad 500 kilometrów. Postaram się sprzedać kilka sztuczek jak obniżyć koszty takich wyjazdów.

12:00 - 13:00 Aleksandra "Avril" Mochocka - Ecoterroryzm - z czym się tego nie je
O podkładaniu bomb w imię Matki Gai (mniej więcej), przede wszystkim z punktu widzenia scenariuszy. Kto, kiedy, jak i dlaczego uznał, że fajnie jest palić nowobudowane osiedla albo wysadzać w powietrze SUVy. Bardzo z cyklu - nie róbcie tego w domu (ale na sesji jak najbardziej).

13:00 - 14:00 Aleksandra "Avril" Mochocka - Na co komu perfumy?
Nie jestem Foką, ale się postaram, albo o zapachach popularnych i popkulturowych. O perfumach cudnie pachnących i o smrodliwych dziwadłach. Ogólnie o historii, fizjologii i znaczeniu perfum. Ale przede wszystkim o odpowiedzi na zadane w tytule pytanie - na co erpegowcom perfumy? czyli co z nimi robić na sesji, w scenariuszu oraz życiu prywatnym ;)

15:00 - 18:00 Karol "Bombiś" Bomba - Planszoapokalipsa
W szerokiej rodzinie gier osadzonych w świecie Neuroshimy - postapokaliptycznej gry fabularnej - znajdujemy bardzo popularne gry planszowe oraz karciane. Serdecznie zapraszam do poznania takich pozycji jak 51 Stan/Nowa Era czy Neuroshima Hex w trakcie której nauczę jak grać, objaśnię zasady, oraz dam okazje skopać mi dupę.

18:00 - 19:00 Rafał "Drone" Olszak - Afterbomb Madness RPG - prezentacja systemu
Postapokaliptyczna, groteskowa gra fabularna Afterbomb Madness doczekała się już dwóch wydanych w druku rozszerzeń. Na prelekcji autor systemu opowie o grze oraz o dodatkach "Combat Zone" i "Hard to Kill". OPIS SYSTEMU: Amerykański sen na opak. Istny koszmar. Ziszczenie wszystkich lęków lat 50-tych XX wieku. Oto co spotkało USA, gdy sojusz obcych i komunistów zainicjował totalny konflikt atomowy, a potem rozpoczął inwazję. Jednak zagłada jest jak ciągnąca się latami, nieuleczalna gangrena. Stany Zjednoczone przypominają tkankę, która rozpaczliwie walczy o przetrwanie, ale nieubłaganie przegrywa z postępującą martwicą. Zmagania te trwają już blisko 150 lat, jakkolwiek wciąż jeszcze istnieją ogniska oporu, odpierające ataki Skalanych ciemną materią komunistów i walczących o przestrzeń życiową istot z innego wymiaru. Gehenna ciągnie się bez końca. A tobie przyszło żyć właśnie teraz - gdy Ziemia przypomina jądrowy poligon, flora i fauna zdają się być dekoracją horroru, a ludzkość cofnęła się do czasów plemiennych. Czy jesteś w stanie to znieść? Czy zdołasz znacząco wesprzeć USA w walce o przetrwanie? Przekonajmy się... AFTERBOMB MADNESS to groteskowa gra fabularna oparta na kultowych motywach postapokaliptycznych, w której gracze wcielają się w Amerykanów, żyjących w czasie III Wojny Światowej. Nadrzędnym celem rozgrywki jest przetrwanie w potwornych realiach zrujnowanego świata. Jednak aby móc tego dokonać, postacie - ambitni śmiałkowie silnie zdeterminowani by działać - będą musieli szukać sprzymierzeńców, wspierać różne społeczności i organizacje. Pasywność jest jak równia pochyła - prowadzi w prostej linii do upadku, odczłowieczenia i ponurej akceptacji eutanazji, jaką aplikują Ameryce obcy i komuniści. Chwyć więc kostuchy w garść i rozpocznij rozgrywkę, by zwyciężać!

19:00 - 20:00 Julia "Bhee" Chodzicka - Pieskie życie Pet'a
Czy ktokolwiek z Was zastanawiał się, jak trudno jest być wierzchowcem w krainach rodem z fantasy? Czy ktoś schylił się nad losem wiecznie wyzyskiwanych zwierzęcych towarzyszy? Czy ktoś je w ogóle karmił? Czy ktokolwiek myślał o graniu zwierzakiem i o problemach wynikających z wyboru takiej postaci? Jak powinno się go odgrywać? O czym pamiętać i czego się wystrzegać mając zwierzęcą postać? Na te i wiele innych pytań uzyskacie odpowiedź. Przewidziana dyskusja po prelekcji. Druidzi również mile widziani.

LARP

10:00 - 12:00 Aleksandra "Badi" Badowska - Łonderland, Bejbe!
Kraina Czarów nie jest miejscem. Kraina Czarów jest stanem umysłu, jest szaleństwem. Chcielibyście tam iść? Czeka tam obłęd, szaleństwo, zguba i odkrycie nowej tożsamości. A wiesz, że obłęd nie jest stanem umysłu, tylko miejscem? Balansując na granicy, nie będziemy ani w rzeczywistości, ani w nierzeczywistości. Masz odwagę podjąć wyznanie? Alicja była zawsze ciekawa świata. Wciąż poszukiwała nowości i miała setki przyjaciół, których widziała w lustrze, po drugiej stronie dokładnie. Pewnie teraz grupa znanych psychologów i psychiatrów po odbyciu decydującego posiedzenia, stwierdziłoby bezsprzecznie schizofrenię, bo wybujała wyobraźnia to już szaleństwo. Jesteśmy szaleni. Ruszajmy w podróż. Pewnego słonecznego dnia, będąc znudzona codziennymi czynnościami, wpadłam do króliczej nory A może te czynności były niecodzienne? W końcu picie czeskiego alkoholu, tym bardziej czeskiego absyntu, to czynności zdecydowanie dla odważnych, stąd może ten biały królik i czarna dziura? Ale jak to, że na czarnej dziurze z reguły kończy się świat, a tu dziad tylko wie, a może tylko rambogąsiennica, co to za świat dalej. Powiedziałabym, że więcej nie piję, ale to brudne kłamstewko. Zagrajmy w grę w takim razie. Czy się różni kruk od biurka? Śmiałkowie, którzy mają na tyle odwagi albo głupoty, a co najważniejsze zdrowej wątroby, muszą podzielić się na 2-3 osobowe drużyny i rozpocząć swoją przygodę. Największym waszym marzeniem jest dostanie się na turniej Czerwonej Królowej. Kto o tym nie marzy, zostanie ścięty. Z

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl