Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Program - Opisy

Czwartek - Sesje

LARP: Deklaracja Separacji i Wojny - Hubert "Jankoś" Jankowski, Maciej "Ślimak" Winnicki
Lądowanie teherańskiego behemota Triumf na żywogłazie Ayodhya, świętym miejscu Obsydian i T’skrangów, nie pozostawiło nikogo w Barsawii obojętnym. Ta demonstracja siły Therańskiego Imperium rozwiała wszelkie wątpliwości co do jego intencji. Od tamtej chwili wojna o Barsawię stała się tylko kwestią czasu...
LARP przeznaczony jest dla wszystkich uczestników multisesji niezależnie od tego czy biorą oni udział w czwartkowej czy piątkowej rozgrywce, oczywiście obecność nie jest wymagana do wzięcia udziału w późniejszych wydarzeniach, ale z pewnością da on dużą wiedzę na temat ich tła. Uczestnicy LARPA będą mogli zdobyć bonusy dla swoich drużyn w dalszej rozgrywce.

River Queen Motel  - 1974 - Krzysztof "Człowiek ze złotą gałką oczną" Kubicki
A teraz dla wszystkich podróżnych jadących wzdłuż rzeki Colorado mamy małe ogłoszenie: Znajdź motel River Queen i zostań z nami na dłużej. Wygodne pokoje wykwalifikowana obsługa i odkryty basen zapewnią wypoczynek na najwyższym poziomie podczas Twoich wędrówek po Arizonie. Odwiedź jedną z lokalnych atrakcji: -stacja rrraaaaaaaaaaaaaa... -cmmmmmmmmm -pomóż mi I wiele innych. (Weird fiction/groza na mechanice WOD)

Earthdawn "Wojna o Barsawię - Połowy Diamentów" - Hubert "Jankoś" Jankowski
Nastały ciężkie czasy dla dopiero co odrodzonego Domu T'skambras. Sojusz Imperium Therańskiego i Domu K'tenshin oraz świeżo ustanowiona dominacja tego drugiego na całym południowym odcinku Wężowej Rzeki praktycznie odcięła Dom Rwących Wód od reszty Barsawii. Ten fakt, oraz zadawniona wrogość między Domem T'skambras a Domem Dziewięciu Diamentów sprawiła, że to właśnie jego członkom powierzono kluczową dla frontu rzecznego misję. Od powodzenia maleńkiej floty wojennej Domu Rwących Wód pod dowództwem Jedaiyena Westhralla kapitana słynnej Żądzy Astendar zależeć ma inna, znacznie większa operacja...

Earthdawn "Wojna o Barsawię - Skawiański Przemyt" - Maciej "Ślimak" Winnicki
Sześć tygodni po przekazaniu gubernatorowi Kyprosowi i generałowi Nikarowi Deklaracji Separacji i Wojny rusza ofensywa sprzymierzonych sił Barsawii. Plan strategów Throalu przewiduje całkowitą izolację twierdzy Triumf od zapasów i posiłków transportowanych Wężową Rzeką z Vivane. Dom Syrtis ze swoimi jedenastoma jednostkami pływającymi stanowi największą siłę sprzymierzonych w wojnie rzecznej. Niestety, najpotężniejszy okręt Domu Smoczego Księżyca – Syrtyjski Pancernik, nie jest w pełni sprawny. Na szczęście Skawianie – nowi sojusznicy Domu Syrtis, są w posiadaniu środków mogących przywrócić najgroźniejszy statek na Wężowej Rzece do pełnej funkcjonalności. Jedynym problemem pozostaje przeszmuglowanie cennego ładunku tuż pod czujnym okiem Theran i floty Domu K'tenshin...

"Cezar" - Marcin "Idzik- internetowy dzik" Jędrzejewski
Technothriller z bioterroryzmem w tle.  Cezar, owoc open source'owego Human Cognome Project zostaje zastrzelony na wizji. Komu zależało na jego głowie?

Arkona - ostatni bastion - Bartosz "Babilon" Błaszkiewicz
Starszy Żerca Arkony wzywa wszystkich śmiałków słowiańszczyzny, aby zjednoczyli się w obronie ostatniej świątyni Świętowita przed najazdem chrześcijańskiej zarazy, gdyż w przeciwnym razie nim następna Kupała przeminie słońce wschodzić przestanie i noc wieczysta zapanuje. informacje techniczne: * nie ma nic wspólnego z systemem "Arkona". Ani z żadnym innym, który znacie. * bardzo początkujący mistrz gry (zapraszam wyłącznie odważnych) * zapraszam z gotowym pomysłem na postać. Wszystkie chwyty dozwolone.

Amber - Andrzej "Igua" Morkisz
Avalon piękna kraina, kiedyś pod opieką Corwina, obecnie zapomniane miejsce przez amberytów. Król jednak ma pewne poszlaki wskazujące na intereujące zdarzenia w pobliżu tego miejsca. Avalon nie jest członkiem złotego kręgu, nie ma umów z Amberem, oraz żadnych formalnych układów. szykuje się ciekawa misja dyplomatyczna, a może wojskowa?

Słoneczny patrol / Baywatch - Aleksandra "Paulo Coelho" Scibisz
W poprzednim odcinku: Jason otrzymuje propozycję pozowania do zdjęć. Wyraźnie wpadł w oko fotografowi, imieniem Terri. Po sesji zdjęciowej, trwającej cały dzień, także wieczór spędzają razem na plaży w romantycznej atmosferze. Terri fotografuje Jasona z coraz większym entuzjazmem, aż dochodzi do wypadku - spada ze skały. Jason nurkuje w ślad za fotografem. Tymczasem Sean obserwuje zawody kajakarzy i zauważa, że jeden z zawodników traci siły i wpada do wody. Razem z Charliem spieszą mu na pomoc. W czasie biegu Sean musi zdecydować, czy wrócić do rodzinnej Australii, czy zostać z ratownikami na malowniczych Hawajach. Dodatkowo uczucie do koleżanki z pracy, Leigh, utrudnia mu podjęcie właściwej decyzji. Tymczasem Zach ratuje na plaży ranną dziewczynę. Sean zostaje wezwany na pomoc do JD, który zranił się w głowę podczas akcji na oceanie. Kekoa odwiedza go w szpitalu. Wraz ze zbliżającym się ślubem Leigh i Sama Sean zdaje sobie sprawę, iż musi wyznać Leigh swoje uczucia, jednak sprawa nieco się komplikuje gdy na horyzoncie pojawia się postać Baryana z Carry.

Za wszystkie skarby świata - Anna "drBlonde" Chlebicka
"I zawsze butlę rumu miej, a zaczniesz prać to zdrowo lej!" szanta John Kanaka. Już od dawna fragment prowadzącej do skarbu mapy ciążył ci w kieszeni... teraz, gdy spotkali się posiadacze wszystkich fragmentów, pozostaje jedynie wciągnąć na maszt czarną banderę i wyruszyć na poszukiwania bogactwa, jakiego nikt dotąd nie widział! Fortune and glory - here I come! Sesja w klimacie filmów przygodowych lat 90', piraci i szanty. Miejsca dla czterech graczy, gotowe postaci. Mechanika - symboliczna, autorska. Bardziej storytelling niż kostki. Zarówno początkujący jak i zaawansowani gracze.

Zew Cthulhu - Delta Green - Operacja "Nocny Rajd" - Marcin "Różyk" Różycki
W Nowym Jorku istnieje pewien ekskluzywny klub tylko dla elity śmietanki towarzyskiej Nowego Jorku. Z pozoru wydaje się to być po prostu kolejna "zbyt-droga" restauracja dla ludzi cierpiących na nadmiar gotówki. Jednak prawda dotycząca "Club Apocalypse" jest zupełnie inna... Gracze wcielą się w rolę agentów Delty Green, tajnej organizacji zwalczającej zagrożenie ze strony Wielkich Przedwiecznych i ich sług. Czy uda im się wypełnić Operację "Nocny Rajd"?

Dzikie Pola "Polowanie" - Tomasz "SMOK" Wolski
Było już dość późno. Wjechali w sześć koni do wsi od strony lasu, wydawała się opustoszała i cicha jakoby w niej jeno duchy mieszkały. - Wasza Miłość, jakie są rozkazy? - Przeszukać wieś, znaleźć chłopów i wypytać. - na rozkaz ... Kilka chwil później dragoni wrócili do dowódcy, z nietęgimi minami. - Wasza miłość, tu nikogo nie ma, może chłopy są w cerkwi - Dziwne, panie namiestniku, nic nie jest spalone, ale odrzwia porozbijane mimo ryglowania ściany osmalone w kilku miejscach, widać też ślady krwi i walki. - Do cerkwi, zatem, a szybko i broń w gotowości Dragoni wzięli do rąk arkebuzy i nakręcili sprężyny. Wsiedli na konie i ruszyli ku widniejącej w oddali wieży, którą niczym czerwoną aureola otaczało zachodzące właśnie słońce. Kiedy podjechali do świątyni widać było, ślady walki i plamy krwi, trupów nie było. Cerkiew zastali całkowicie zamkniętą na głucho od środka, okiennice zawarte. - Bywaj tam!!! Jest, kto żyw, odezwijcie się!!! Odpowiedziała im tylko cisza... Zwinny Machiłło po wdrapaniu się na wieżę i rozbiciu okiennicy czekanem wszedł do środka. Czekali tylko chwilę, byli bardzo niecierpliwi. W końcu dragon otworzył od wewnątrz wrota świątyni padł na kolana i zwymiotował. Do nozdrzy czekających doszedł fetor zgnilizny i śmierci. Iwan podtrzymał wymiotującego młokosa. Gdy wkroczyli do wnętrza, ciemność kryła to, co zapowiadał zapach. Wcześniej zapalone pochodnie oświetlił wnętrze, a z ich gardeł jednocześnie wyrwało się zdławione przerażeniem. - Jezus, Maria. Namiestnik zapłakał...

"Zielona wioska" - Ewelina "Ewelinkia" Maziarczuk
Należysz do elitarnej grupy imprezowiczów. Każdy klub w mieście stoi przed Tobą otworem. Za pieniądze bogatych rodziców bawisz się w najlepszym (i najdroższym) stylu. Tym razem zabawa zapowiada się jeszcze lepiej niż zwykle! W jednym z klubów można dostać nowy rodzaj narkotyków, o których niektórzy boją się nawet opowiadać... nWOD. Sesja dla czterech graczy dowolnej płci :) Mistrz gry zaprasza was do Zielonej wioski, która nie istnieje. Czy będziesz umiał wydostać się z miejsca, którego nie ma?

Wolność!!! (storytelling bez systemu) - Artur "Czcibor" Maziarczuk
Sto dwadzieścia tysięcy złotych. Boże, to by rozwiązało wszystkie Twoje problemy. Przecież Twoja oferta nie jest zbyt konkurencyjna. Przez całą drogę zastanawiałeś się gdzie tkwi haczyk. Kiedy wszedłeś do salonu w podwarszawskiej willi, gdzie zaproszono Cię na doprecyzowanie warunków umowy wszystko się tylko bardziej pogmatwało. Na fotelach siedzieli koło siebie "Kacha", "Rudy" i "Pingwin". Boże ale oni się postarzeli przez te 25 lat. Wspomnienia momentalnie wróciły. Bocznica kolejowa wagonowni Warszawa Olszynka Grochowska. Mroźny zimowy przedświt. Nikt normalny o tej porze by się tu nie kręcił. Jednak widzisz w pobliżu młodych ludzi podobnych do Ciebie. W żadnym normalnym kraju z tamtej strony nie trzeba by tego robić, ale w tym zjebanym PRLu, żeby nie tłuc się do Katowic 12 godzin w osobowym stojąc na korytarzu, trzeba odpowiednio wcześnie zająć na bocznicy miejsce w przedziale. Kurwa, 5.30 rano, tylko o tym myślisz kiedy tachasz swój wielki plecak przez ciemny wagon. Otwierasz losowy przedział. Patrzy na ciebie z półmroku osiem ócz. 4 pary gał wpatrzone w Ciebie. Sapiesz zdyszany puszczając parę w zimnym nieogrzanym korytarzu. Mogę do Was? Twoje pytanie rzucone zmęczonym głosem zawisa w powietrzu. No nie wiem, nie wiem, przekonaj Nas, brzmi rozbawiony głos z siedzenia pod oknem. Mam w plecaku 12 siarkofrutów. Nie waż się iść do innego przedziału, krzyczą cztery gardła i na raz wszyscy wybuchacie głośnym śmiechem. To będzie jednak zajebista podróż. Jest 10 luty 1987 roku i za kilkanaście godzin w Spodku wystąpią Metallica i Kat. Czcibor zaprasza na kyminalno-psychologiczno-społeczną sesję w klimatach upadającego PRLu, gdzie tylko muzyka była wolnością. Przekonaj się że nic się od tego czasu nie zmieniło w oprawie muzycznej z czasów kiedy muzyka miała sens, a teksty utworów się pisało, a nie produkowało...

Warhammer  - edycja I - Mariusz "Anhelius" Anioł
"Powiadają, że świat jest pełen magii. Nie okiełznanej magii. Istnieją jednak pewne miejsca gdzie magii nie można używać i jest surowo zabroniona. W tych miejscach są odpowiednie organizacje, które ścigają łamiących prawo... lecz niektóre sprawy wymagają nieoficjalnych rozwiązań..."

Poza Czasem - Piotr "Sąsiad" Witczak
Dawni Celtowie wierzyli, że na zetknięciu świtu i zmierzchu tworzy się magiczny i tajemniczy moment, gdy odwieczne prawa tracą moc, a bramy między światami stają otworem… Przyjdzie wam grać bohaterami, którym przeznaczone są rzeczy wielkie, umiłowanymi Wybrańcami Bogini. Torques, zawieszana na szyi ozdoba, stanowi klucz do wrót chwały, ale tylko Danu wie, jaki los jest wam przeznaczony. Spieszcie za bramy, zapada już zmierzch i kończy się czas kruchego pokoju z Zakonem Wieczności. Witajcie w świecie Poza Czasem.

7th Sea - Jakub "Lemek" Leman
Oglądałeś "Piratów z Karaibów"? Grałeś kiedyś marynarzem na pełnym morzu?
Zapewne tak.
Podobało się?
Możliwe.
Ale czy grałeś Działomistrzem - szaleńcem, który wysadza wszystko w powietrze?
Albo Bosmanem, którego karą za wszystkie przewinienia jest rozkaz łapania kur po okręcie?
Lub też młodą panią Kapitan, która o żeglowaniu pojęcie ma jak wół o gwiazdach, a całe doświadczenie bierze z romantycznych powieści o piratach?
Mało Ci? Dodaj do tego okręt wojenny, kilkaset załogantów i bezmiar oceanu....
Pytaniem nie jest, czy przeżyjecie, ale jak długo uda się Wam pozostać przy zdrowych zmysłach...
Witajcie na pokładzie HMS UNIQUE!
I niech Bóg, lub w co tam wierzycie ma Was w swojej opiece.
Sesja dla 3-4 graczy, warunek konieczny - 1 kobieta.

Bitwa Magów - Jarosław "Shadus" Dyjas
Dwa królestwa wymierającego świata - Deanrim i Ralkar, walczą ze sobą od tysiącleci. Władze, widząc zmniejszającą się populacje postanowiły znaleźć inny sposób na rozwiązanie konfliktów pomiędzy nacjami. W ten sposób, za porozumieniem stron powstałą specjalnie przygotowana arena, na której wybrani przedstawiciele królestw brali udział w morderczych walkach. Wielu śmiałych bohaterów zgłosiło się do turnieju. Tylko Wy zostaliście wybrani. Po której stronie się opowiecie to już zależy od was.

Black Op - Bartosz "Nurgling" Czapnik
"Kongo. Kraj rozdarty, zniszczony, na kolanach. Kraj śmierci, biedy, strachu. To piekło na ziemi." Zapraszam na poważną, mroczną sesję. Gracze wcielą się w odział SAS. Uproszczona mechanika.

Piątek - Program

14 - Peoniada - edycja II - Piotr "Hotshot" Piech
Peonamgorr, rytuał przejścia zwany przez ludzi Peoniadą, jest najważniejszym wydarzeniem w życiu każdego orka. Raz na 5 lat zbiera się starszyzna Orczego Obozu, by wyłonić najorczejszych orków oraz nadać im imiona zasłużone honorem. Ukończ rytuał i stań się peonem przodowym albo żyj w hańbie z braku odwagi!

Prelekcje

9 - Cycki w RPG - Ewelina "Ewelinkia" Maziarczuk i Izabela Opryszczko
Wbrew pozorom na poważnie i wbrew pozorom nie tylko o cyckach :) Zapraszamy na panel dyskusyjny związany z kobietami w RPG. Pomówimy o stereotypach, wyglądzie i dobrych kobiecych NPCach.

10 - Fantasy postapo? Czemu nie! Earthdawn: Prezentacja systemu - Michał "Kosmit" Kosmala
Wiek Legend. Adepci przemierzają wyniszczoną Pogromem Barsawię walcząc z Horrami, które na 400 lat zmusiły Dawców Imion do ukrycia się w podziemnych kaerach. A wszystko zaczęło się 1500 lat temu na małej wyspie o nazwie Thera...

12 - Trudny język kobiet czyli pytania jak pole minowe - Aleksandra "Paulo Coelho" Scibisz
Pytania kobiet przypominają pole minowe. By przedrzeć się przez nie żywym trzeba wiedzieć kilka ważnych rzeczy. Co zrobić by nie oszaleć? Co rozumieć przez? Jak unikać podstępnych pytań? Poszukajmy odpowiedzi i wymieńmy się traumatycznymi przeżyciami :).

13 - "Mistrz Gry na skraju załamania nerwowego" - Bartosz "Nurgling" Czapnik
Graczu - dla swojego dobra przyjdź na tą prelekcję. Sporo się nauczysz a Twój Mistrz będzie wolniej tracił włosy. Mistrzu - przyjdź i walcz o (swoje i graczy) lepsze sesje (jutro). Gwarantuję dużo śmiechu, porad i trików. Niestety z życia wziętych...

17 - Dracovard RPG: Prezentacja systemu - Tomasz "SMOK" Wolski
Smoki, smoki, smoki. Co innego może się czaić w smoczej głowie. Po jaką zadartą łuskę lat temu wpadłem na ten pomysł. Meczy się smok i śni o tym świecie, a na papierze jak go nie było, tak nie ma. Pazury swędzą, ale klawiatura milczy. Czy warto go spisywać, czy warto dzielić się kawałkiem swej smoczej duszy? A może jest to tylko elitarny świat dla tych, którzy kiedyś staną na mojej drodze i dane im będzie w niego na chwilę wniknąć. Czy powinienem im na to pozwolić? Czy czując zmęczenie powinienem owinąć się skrzydłami i zapaść w smoczy letarg? Dobranoc.

Konkursy

9 - "Okołozajdlowy konkurs literacki" - Aleksander "Mag" Gruszczyński
Z racji, że rok 2013 został ogłoszony rokiem Janusz A. Zajdla, a Polcon odbędzie się w Warszawie proponuję sprawdzenie wiedzy szanownych państwa Uczestników w zakresie utworów nominowanych i nagrodzonych Nagrodą Zajdla

10 - "Jaka to melodia?" - Małgorzata "Gosza" Stępniewska, Paweł "Wiś" Witczak
Zapraszamy na Toporiadową wersję znanego teleturnieju "Jak to melodia?" W naszej wersji pojawią się takie kategorie jak: Piosenka żeglarska, Jacek Kaczmarski, muzyka filmowa (głównie fantastyka i horror), przeboje RPG-wej oraz ulubiona kategoria prowadzących - disco polo. Zapraszamy 2-3 osobowe drużyny!

12 - "Whose line is it anyway" w konwencji Monastyru - Hubert "Jankoś" Jankowski, Anna Howaniec
*Witajcie w programie, gdzie wszystko jest zmyślone, a punkty nie mają znacze... eee, to znaczy, punkty przyznawane są w uczciwy sposób przez sprawiedliwe jury!* *Tak jest! Wszystko jest zmyślone, a ocenianie będzie sprawiedliwe!* *Waszym zadaniem będzie odegranie wszystkiego, co wcześniej wymyślili sędziowie w swoich poukładanych umysłach!* *Żeby nie było jednak zupełnie prosto (bo cóż trudnego jest dla RPGowca w odegraniu paru scenek z kapelusza, bądź zagranie w filmie Noir), musicie pokazać to w konwencji Monastyru!* *I pamiętajcie! Nad przebiegiem całości czuwać będzie zupełnie nieprzekupne jury!* Konkurs narracyjny w konwencji programu "Whose line is it anyway" oraz systemu Monastyr.

17 - Kalambury "Kwiaty i wieńce" - Hubert "Jankoś" Jankowski, Milena "Milenka" Sekuter
Tradycyjnie organizowane przeze mnie kalambury. Tym razem hasłami będą kwiatki z sesji i in memoriam czyli ostatnie słowa wypowiedziane przez graczy przed śmiercią.

Konkursy/LARP

9 - "Barmanka potrzebna od zaraz..." - Bractwo Feniksa/Obóz Banitów
Przecudnej urody są nasze barmanki, przyjemności moc sprawią te nasze kochanki. Gdy się uśmiechną nie proś o nic więcej, jedynie obdarz je groszem w podzięce. Wdzięczna barmanka to zwiastun uciechy, lecz jeszcze nie szukaj u niej pociechy. A kiedy zobaczysz skinienie jej głowy, wstań raźno z ławy i bądź gotowy. One dziś na barkach spory problem mają, dlatego też dziewki serdecznie witają. Jako że w karczmie więcej ludzi gości, a każdy z nich chętny na chwile miłości. Do obsługi panien dzisiaj jest niewiele, to też wybrać trzeba przyjaciele, Nową barmankę, ładną i zaradną, aby dla gości zmorą nie była szkaradną.

10 - "GOBLINS IN ZPEJZ" - czyli jak zgasić gwiazdy - Tomasz "SMOK" Wolski
Oto Zajawka Bajawka na niedobranoc. Jak niewielu pewnie wie albo i nikt, nie dość, że Armii Złych Zielonych i paskudnych Goblinóf, udało się zgasić światło, to jeszcze poleciały w kosmos by pogasić gwiazdy. A na ich czele stoi nieustraszony mroczny (Dark Sanek - nie mogłem się oprzeć) Wódz Sunszajn WIELKIGASICIEL. Ale, ale, ale, zacznijmy od początku albo od końca. W odległej galaktyce, daleko jak najdalej we wszechświecie... co, mi tam, i tak nikt tego nie czyta, co będę rozjaśniał. Tak dalej, jeszcze dalej w mrok i gwiazdy daleko i jeszcze dalej ponad to, prawie nie wiadomo gdzie - bo w galaktyce TOPORIADY. Zanieledwie wczoraj albo dziś dniem i w następnych dobach pojawiła się niosąca prawdziwe zło drewnometalowa konstrukcjomachina latająco-popierdująca, zostawiająca za sobą obłoki zielonej pary, o zapachu i smaku alkoholoprocentów (to się UFO nawali jak wpadnie we chmurkę hehehehe). W tej wielkiej konstrukcjomachinie leci prawdziwe zło o zielonej skórze i ostrych zębiskach i wywalonoupiastych gałach. I tego zła jest bardzo dużo, i to zło zabrało ze sobą różne takie maskotkozwierzaczki, latające ptaszyny, i biegające NAGO rusałki, elfy i... dupa tam wszystko to zostało w Dzikim Lesie gdzie zgasło światło, i co się dziwić, że Spejsmok chodzi głodny, a jak głodny to zły. - w - Zaraz, zaraz skąd Smok w kosmosie? - o - Jak to skąd, poleciał w rakiecie - w - Nie piernicz głupot rakieta jest zbyt mała. - o - Jak to za mała? Sam widziałem jak wciskał się do luku bagażowego. - w - Chyba do komory balastowej hihihi. Mnie wiewiórce, wszystko jedno i tak zostałem w tym perniczonym ciemnym lesie. - o - W sumie mógł polecieć za rakietą, bo ma skrzydła. - w - To smoki latają w przestrzeni kosmicznej? - o - Ten lata i spróbuj mu w tym przeszkodzić. Co trzy głowy to nie jedna. I w sumie jedno piardnięcie, a ile lotu. Normalnie hiperdragonapend. - w - Ja bym tam wolał żeby mnie ze sobą zabrali, bo tu ciemno, i nie mogę znaleźć orzeszków. A tak w ogóle to, kto ty jesteś? Bo nie widzę. - o - hym, tego, no, jakby to, mów mi Pistacjowy. Ta Konstukciomachina niesie ze sobą niepochamowany mrok i zaciemność. Celem zielonych kosmicznogoblinów jest zgaszenie wszelkich gwiazd, w całym Spejswszechświecie. Z tego powodu zabrali ze sobą różniaste stwory i demony by wykorzystać wszelakie dostępne sposoboknucia na wiecznowygaszenie. I mają jeszcze masę jakichś goblinokomuterołamigłowotestarów, i innych przyciskaczolamek. W spejsprzestrzeni Gobliny weszły na wyższy poziom destylacyjny dzięki bezgrawitacji, w celu pełnego upaliwowienia drinkotrunków bumprzewrocnych, stworzyły wiecznodługi rurociagodestylator, dzięki niemu zaspakajają swoje dwie podstawowe potrzeby pragnienie i poruszalność spejsprzestrzenną. ... wbijamy dwa żółtka i 5 łyżeczek cukru, mieszamy z kakajłem do jednolitej masy, w drugim pojemniku ubijamy białko... - DRAKA WYPAD Z MOJEJ GŁOWY!!! - nie zapomnij dodać 50 spirytusu - to ma być kogiel-mogiel a nie ajerkoniak - HAJDUK TEŻ SIĘ WYNOŚ MUSZĘ TO WRESZCIE SKOŃCZYĆ!!! - no, ale będziemy mieli coś słodkiego do jedzenia w tym kosmosie? - i do picia, i do picia? - WON MI Z TON!!!... W kosmosu przestrzeni onemu ZŁU chcącemu gwiazdy zgasić pomaga smocza siła Armia Goblinów mrokiem napruta już nie jedną planetę podbiła Leci w spejsprzestrzeni cios dla wszechświata Rakieta niszcząca wszystko, bez przeszkody lata Za sterami Dark Sanek siedzi i celuje Kolejnych gwiazd do zgaszenia wyszukuje Golem podłączony jako statku matka ... nie tu już przegiąłem, daleko byśmy nie polecieli. Osz kuź... co to za rymowanka, miała być zajawka. Trzeba kończyć, bo niczego w końcu nie napiszę, a zatem: Astronauto, galaktykoturysto, gwaiazdoznawco lub insza popaprana indywidualności, jeżeli chcesz razem z Goblinami podpić wszechświat, zgasić gwiazdy i nie zlękniesz się smoczego głodu, weź w rękę laserszyszki i wkrocz w świat spejsprzygody Tymczasem w konstrukcjomachine - Cio, tak dudni dziś po rakietcie Focu – zapytał Żelazny Golem - Pewniem smoc głodny znowu albo gdzieś puściła obejmorula na oprowadzaczogazie.– odparł wódz Golem przekręcił obrotozasikomałorączkę, która zaskrzypiała cichutko, gdzieś w głębi statku metaliczny dźwięk oznajmił zamkniecie się przepustnicy, dudnienie ustało. - Szykuj ten ogłosznieoinformosygnał do wysłania kupo blachogienta. Wódz przywalił Golemowi w łeb hydrohipermłotkiem aż pociekła Golemowi z głowy mała stróżka oleju, pusty dźwięk odbił się echem od ścian dowódcokabiny. Golem się nawet nie zorientował, acz pobudzona elektronika przyspieszyła pracę, co zasygnalizowały migajączac szybciej diody na czole blaszaka. Dark Sanek podparł się rękoma pod boki i z duma spojrzał na tekst, który pojawił się na monitorze. OBCY I INSZE PREDATORODZIWAKI PRZYŁONC SIEM DO ARMII KOSMOGOBLINOF ZOSTUŃ JEDNOM Z NAS PRAFCIFOM ASTRONAWTOM STAŃ PO STRONIE GALCNYCNYCH ZWYCIEMZCUF NAUCMY CIEM BIĆ ZŁEM I ZIELONEM W BEZGRAFITACJI POCUJ MROK W SWYCH ZIŁACH A ZGASNOM GFIOSTY NIE MOSZ INNEGO WYCIA. BO, TO MY ZGASIMY GWIAZDY ALBO CIEM PODBIJEMY I SMOK ZJE Czy Przyłączycie się do GOBLIŃSKIEJ ZAŁOGI?

17 - "Triatlon Karczmiany" - Bractwo Feniksa/Obóz Banitów
Zamiast burdy w karczmie robić, przeca można pochędożyć. Ale zanim to nastanie, trzeba przybyć na wołanie. Wołam was Panowie zacni, nie szukajcie dzisiaj waśni. Stańcie z sobą dziś do walki, jak o cnotę swej kochanki. Walki innej niż sądzicie, przybędziecie, zobaczycie.

18 - Konkurs earthdawnowski - Konrad "k8" Kaczmarek,Sylwia "Bananka"Banaszkiewicz
Konkurs drużynowy (2-3 osoby) dla fanów Earthdawn’a. Pisemny test, kalambury, pytania o różanym stopniu trudności, grafiki do rozpoznania - takie wyzwania czekają na uczestników tego arcytrudnego konkursu.

Warsztaty komiksowe

9 - Damarisowe Warsztaty Komiksowe (cz.1) - Karolina "Damaris" Sieczak
Czy po świetnej sesji RPG zdarzało Ci się rysować jej bohaterów lub najlepsze sceny? Mam nadzieję że tak. Czy później ci bohaterowie nie wydawali Ci się... nienaturalni, pozbawieni życia lub drętwi jak kłody? Chcesz to zmienić? Nie bój się że nie masz "talentu" rysować może nauczyć się każdy! Zapraszam Was wszystkich na Damarisowe Warsztaty Komiksowe! Temat: ludzie. Pierwsza część warsztatów to oczywiście... teoria, ale nie będzie nudna. Dowiecie się dlaczego ludzie mimo wszystko są łatwiejsi do rysowania od zwierząt, jak "działa" ciało oraz jak stworzyć wiarygodną mimikę twarzy.

17 - Warsztaty Komiksowe (cz.2) - Karolina "Damaris" Sieczak
Część druga warsztatów - tworzymy bohatera. Na tej części warsztatów każdy z Was stworzy własnego bohatera łącznie z jego narysowaniem. Jaki powinien być komiksowy bohater, heros czy przeciętniak? Poznacie zasady ogólne tworzenia komiksu. Wspólnie postaramy się też stworzyć Toporiadowego bohatera/bohaterkę lub oboje :)

Piątek - Sesje

Zew Cthulhu "Neovision - Horror Telewizji" - Marcin "Różyk" Różycki
Południe Stanów Zjednoczonych Ameryki. Lata 80te. Lokalna stacja telewizyjna w Salt Lake City ostatnio traci oglądalność. Władze stacji wysyłają małą zaufaną ekipę telewizyjną do małego miasteczka w Texasie, gdzie znacznie mniejsza stacja telewizyjna dominuje inne pod względem oglądalności w celu odkrycia tajemnicy ich sukcesu. Tylko pytanie czy ta tajemnica oparta jest na badaniach czy na czymś znacznie bardziej... tajemnicznym.

Dungeons & Dragons Ed. 3.5 - Mariusz "Anhelius" Anioł
"Przygoda dla wojowników, którym nie jest straszna bitka. Przygoda dla magów, którzy nie boją się sztuk tajemnych. Przygoda dla łowców nagród, którzy nie boją się nieznanego. Przygoda dla łotrzyków, którym nie straszne są pułapki w podziemnych lochach. Przygoda zarówno dla nowicjuszy, którzy po raz pierwszy samotnie wyruszają w daleką podróż, jak i dla doświadczonych wojów dla których walka to codzienność." Maksymalna ilość graczy: 4 osoby

Dracovard RPG "Napad na SMOCZBANK" - Tomasz "SMOK" Wolski
Jak pewnie wszyscy doskonale wiedzą w każdym świecie jest problem z "płatnościami", tzn. z noszeniem gotówki w kilogramach, a w szczególności, gdy jest się bardzo, bardzo majętnym. W Dracovardzie ci najbardziej bogaci mają masę smoczych łusek i klejnotów oraz magicznych artefaktów. Gdzie to trzymać, jeżeli nie ma się jeszcze zamku, zwłaszcza jak się jest w drużynie przeżywającej przygody, cały czas w ruchu? Oczywiście w banku, który wystawi odpowiednie czeki i weksle. A najlepszy bank to Smoczbank któregoś z Władców Klejnotów. Bank działa w "normalny" sposób, pracują w nim specjaliści różnych ras. Filie mają swoje skarbce i... ...a także strażników z tą jednako różnicą, że głównego skarbca i najcenniejszych skarbów strzeże sam Władca Klejnotów i nikt nie zna jego lokalizacji. To najlepsze zabezpieczenie dla posiadaczy majątku, choć nie jest tanie, bo koszt prowizji bankowej jest duży, wielu twierdzi, że nawet złodziejski, ba czasem dochodzi nawet, do 30%. Jednak gwarancje bezpieczeństwa są niepodważalne i cały czas majątek zarabia na siebie, a gotówka dostępna jest w każdym miejscu gdzie jest filia banku. AAA, i zapomniałbym żeby móc korzystać z banku i jego dobrodziejstw, trzeba wpłacić bezzwrotną kaucję w postaci jakiegoś klejnotu albo magicznego artefaktu, o określonej wartości, którą określa sam Władca Klejnotów pod konkretnego klienta. Po co wam ta wiedza? A po to, że jako drużyna dostaliście zlecenie na kradzież pewnego Smoczego artefaktu ze skarbca samego HONORVARANTISA największego z Władcy Klejnotów. Podejmiecie się tego zadania?

Puszka Pandory (storytelling bez systemu) - sesja dla początkujących - Joacianna "Aćka" Kruczyk
Tym razem bez patologii

Legenda Pięciu Kręgów - Jakub "Lemek" Leman
"Godny podziwu
ten kto nie pomyśli: 'Życie mija'
Widząc błyskawice."
Kakita Miruko
W błędzie jest ten, kto twierdzi, że wielkie czyny i szlachetne serca odnajdzie tylko na polu bitwy. "Czy umysł jest szybszy od miecza? Czy duma jest twardsza od pancerza? Czy słowa mogą zabić?" Wszystkie te myśli odnalazły was w momencie przekraczania bram Pałacu Cesarskiego... Wskazano wam wasze komnaty, odświeżyliście się po podróży i zaczęli szykować na wieczorną uroczystość... Sesja dla 3-4 graczy, warunek konieczny - dobra znajomość systemu L5K.

Nad rzekami Babilonu (innego końca świata nie będzie) - Anna "drBlonde" Chlebicka
Grupa żołnierzy Posterunku wyrusza w głąb neodżungli, aby odnaleźć zaginionego pułkownika Davida Baumana, wysłanego z misją odnalezienia dawnego wojskowego składu. Od kilku miesięcy nie daje on znaku życia - żołnierze mają dowiedzieć się, czy żyje i ewnetualnie zabezpieczyć odnalezioną przez niego przedwojenną bazę. System: Neuroshima, znajomość niewymagana, mechanika: Neuroshima uproszczona, postaci: gotowe, liczba graczy: 4

Cyberpunk 2020 "Nie myśl, działaj to może przeżyjesz" - Maciej "Mumin" Leman
Masz jaja? Nudzi cię otaczający świat? Postaraj się przeżyć w gównie po uszy ,a wtedy zmienisz zdanie.

"Głębiej, aż do samego dna" - Jan "Rożek" Rożewski
Jednego dnia powstało 13 światów równoległych. 12 z nich umiera. W tym samym czasie u garstki wybranych pojawiły się zdolności pozwalające na podróż między trzynastoma wersjami Ziemi. Zapraszam na sesję Broken Rooms - jednego z nowych systemów storytellingowych. "Ziemia 3 została uderzona meteorytem. Garstka ludzi, która przeżyła walczy między sobą o resztki żywności i wody" "Na Ziemi 4 wylądowali kosmici. Ich inwazja została powstrzymana. Jak długo ludzkość jest w stanie toczyć wyniszczającą wojnę"

Earthdawn 3ed  "Zemsta Ardanyan" - Michał Kosmit Kosmala
Przygoda wprowadzająca w świat Earthdawna 3ed. Kula żywiołu przestała opadać. Czy to oznacza, że Pogrom się skończył? Na to pytanie miała odpowiedzieć ekspedycja wysyłana przez Radę Kaeru. Niestety tylko jeden Dawca Imion wrócił niosąc na ramionach martwego towarzysza i obwieścił, że Pogrom trwa nadal... Teraz po latach ma zostać wysłana kolejna wyprawa Mistrzów...

"System" - Ewelina "Ewelinkia" Maziarczuk
Jest XXIII wiek. Degradacja środowiska naturalnego zmusiła ludzi do zamieszkania w jednym wielopoziomowym Mieście. Aby utrzymać porządek naukowcy wynaleźli samowystarczalny system komputerowy, który zarządza życiem obywateli. System zaprojektowany dla dobra ludzi przejął kontrolę nad każdą dziedziną ich życia. Już nikt nie może decydować o własnym losie... Dołącz do Rebeliantów walczących przeciw Systemowi i stań do walki w najbardziej mrocznym okresie trwania Rebelii. System autorski. Epic. Sesja dla dwóch graczy i dwóch graczek.

Dzikie Pola "Ostatni z rodu" - Artur "Czcibor" Maziarczuk
Wchodzisz do zatopionego w półmroku pomieszczenia. Są już chyba wszyscy wezwani. Jakub Bobola leży w łożu z zamkniętymi oczyma. Przez chwilę myślisz że starzec śpi. Jego klatka piersiowa ciężko unosi się do góry i opada w dół walcząc o pozostanie w świecie żywych. Nagle oczy otwierają się i rozlega się pełen drżenia i powagi głos magnata. To już koniec. Lekarze dają mi jeszcze co najwyżej pół roku. Później mój majątek przejmą krewni żony. W końcu po śmierci brata, jestem ostatnim z rodu. Ale to nie prawda. Jest jeszcze jeden Bobola. Na twarzach wszystkich zgromadzonych widać zaskoczenie. Spoglądacie po sobie z mieszaniną zaciekawienia i obaw o rozum starca. Głos kasztelana jest jednak pewny, a w jego oczach nie widać szaleństwa. Mój obłożony infamią brat po ucieczce na Ukrainę spłodził syna. To chorąży pułku Bohusławskiego Michaił Bobola. Musicie go odnaleźć by przejął mój majątek... Patrzycie po sobie oniemiali! , po czym wraz z zaskoczeniem przychodzi do Was strach, gdy zdajecie sobie sprawę co oznaczają słowa starca. Kasztelan oczekuje że udacie do Bohusławia by znaleźć człowieka o którego istnieniu nie mieliście pojęcia. Jest rok 1685 i dorzecze Dniepru jest miejscem w którym zdecydowanie nie chcielibyście się znajdować...

Wilkołak: Apokalipsa - Emil "Riff" Januszewski
Szalone lata  60-te w Stanach zjednoczonych. Świat się zmienia, wiruje. Obłęd dopada najwytrwalszych i najsilniejszych. Nikt nie jest bezpieczny i wolny. Jedynym wyjściem ucieczki od całego wariactwa wydają się pensjonaty oddalone od miast za wysokimi murami z miłą obsługą medyczną i psychologiczną. Czy tak jest na prawdę? Bohaterowie wcielają się w pensjonariuszy domu dla osób z zaburzeniami umysłowymi. Czy uda m się dowieść swojej normalności, a może zaplanują ucieczkę? Sanitarium może przemienić się w ich własny nowy dom albo w ich koszmary. Aby się przekonać do czego dojdą bohaterowie, przyjdź i pokieruj losem jednego z nich.

Earthdawn "Wojna o Barsawię - Maszyny Wojenne" - Hubert "Jankoś" Jankowski
Nad Mglistymi Bagnami znikają therańskie statki powietrzne. Pogłoski łączą te tajemnicze zniknięcia ze smoczycą Aban, której leże znajduje się w okolicy. Czego jednak nikt się nie domyśla, a bardzo niewielu wie, statki zostały przechwycone niemalże bez szkód i strat, i teraz, są w posiadaniu Floty Powietrznej Throalu. Niestety problemem pozostaje... zasilanie. Wysysanie energii z niewolników za pomocą therańskiej magii krwi byłoby nie do pomyślenia dla throalskiego dowództwa. Na szczęście i tu z pomocą przychodzą Wielkie Smoki, które opracowały magiczne silniki pozwalające użyć imperialnych maszyn przeciw ich twórcom. Jedyny szkopuł w tym, aby znalazły się one w odpowiednim miejscu, o odpowiednim czasie...

Earthdawn "Wojna o Barsawię - Wiec Przy Kryształowym Łuku" - Maciej "Ślimak" Winnicki
Tylko trzy z dziewięciu największych trollowych klanów podpisały Deklarację Separacji i Wojny. Bez poparcia wszystkich klanów górskich Trolli sprzymierzeni nie będą w tanie przeciwstawić się militarnej potędze Thery w powietrzu. Właśnie dlatego, sam generał Ilmorian, wódz naczelny Throalskiej Floty Powietrznej, wyruszył z misją dyplomatyczną do Kryształowych Szczytów. Niestety, jak się okazuje, samo zwołanie wiecu klanów to już nie lada wyzwanie...

"Stenotypistka" (storytelling bez systemu) - Karolina "Damaris" Sieczak
Zniknięcia wykształconej kobiety nie da się nie zauważyć, nawet w tak wielkim mieście. Niedopita herbata, rozrzucone książki, wypalone świece i stos rozerwanych notatek - tylko tyle po niej zostało. Tak kończą wścibskie baby, ale czy tylko one? Kryminalna wariacja na temat XIX wiecznego Świata Mroku.

Gobliny w kosmosie na bazie systemu "Star Wars" - Zawisza Maria Bzdęga
Gobliny w kosmosie na bazie systemu "Star Wars". Przypadkowe odkrycie planety w sektorze AG!!! czyli niespodzianka!

Kingdom hospital - Julia "Bhee" Chodzicka
-To może podamy kroplóweczkę? Jakiś się pan niespokojny zrobił... -Widzisz jak pielęgniarka z przyklejonym uśmiechem stara Ci się założyć wenflon. Nad jej głową wisi czarna, przesycona grozą mgła. Przewracasz przerażonymi oczami a przy Twoim łóżku siedzi olbrzymi mrówkojad. Zaczynasz się szarpać, próbując zerwać pasy wiążące Ci ręce i nogi... Sesja Storytelling ze szczątkową mechaniką, również dla graczy początkujących.

Sobota - Program

13 - "Głupota z klasą" edycja II - Piotr "Sąsiad" Witczak
Jeden z najpopularniejszych konkursów Toporiady powraca! Niepowtarzalna okazja dla wszystkich ceniących sobie publiczne upokorzenia i bolesne traumy. Robota na akord, nieodprowadzone składki i ciągłe szyderstwa – brzmi znajomo? Nasza Komisja Konkursowa zmiesza was z błotem, obrzuci stekiem wyzwisk i pogratuluje nieudanego występu. Wymagania: wniesiona opłata akredytacyjna i umiejętność ćwiartowania czasu. Jeśli potraficie śmiesznie wyginać twarz i bełkotać na trzeźwo - serdecznie zapraszamy!
UWAGA: próby skorumpowania członków Komisji mile widziane!

Prelekcje

9 - RPG dla (bardzo) początkujących - Bartosz "Nurgling" Czapnik
Czym jest? Jak zacząć? Jak grać? Jak prowadzić? O czym pamiętać? Jak się przygotować? Przyjdź na prelekcję i poznaj odpowiedzi. Wszystko podane w przyjaznej formie. Łatwo, szybko i przyjemnie.

10 - This is madness! - czyli jak wykorzystać na sesji motyw choroby psychicznej - Anna "drBlonde" Chlebicka
Shutter Island, Czarny Łabędź, Sucker Punch - wszystkie te filmy fundują nam niezwykłą podróż w głąb króliczej nory, jaką jest ludzki umysł. Na prelekcji opowiem o ciekawych schorzeniach, które mogą stać się kanwą przygody, niecodziennym pomysłem na npca, zaskakującym wątkiem pobocznym dla bohatera i przy okazji postaram się obalić kilka popularnych mitów na temat psychiatrii. Jeśli uważasz, ze w tym szaleństwie jest metoda - zapraszam!

11 - Wraith The Oblivion: Prezentacja systemu - Jerzy "Greg" Nowak
Z każdym dniem Zapomnienie wdziera się dalej, z każdej duszy, która podporządkowuje się cieniowi Koniec nadciąga coraz bliżej. Śmierć nie przyniosła tego co nam obiecywano. Nie nastąpił koniec bólu i cierpienia. Strach jest naszą codziennością. Armie zjaw gotowe w każdym momencie zaatakować nasze chronienia i rozerwać nas na strzępy. Jednak największy wróg kryje się w czeluściach naszego umysłu. Pozostało nam tylko walczyć, albo oddać się Zapomnieniu. Zapraszam do poznania świata umarłych.

16 - Bitewniaki ze strychu babci Krysi - Mateusz "Civril" Osiadacz
Czym zajmował się Wiking i Saracen, gdy plądrować już nie było czego, a RPG jeszcze nie wynaleziono. Planszowe i strategiczne gry retro: Hnefatafl, Czaturanga, Alquerque i inne.

17 - "Tajne służby, tajne sprawy, tajne agentów zabawy - fikcja i rzeczywistości" - Krzysztof "Człowiek ze złotą gałką oczną" Kubicki
Jason Bourne czy George Smiley? Jak wygląda funkcjonariusz służb specjalnych i czym różni się od "agenta"? Dlaczego codziennie nikt nie ściga się czołgiem po Moskwie i większość zakładów chemicznych nie eksploduje? Co się stało z mikrofilmami i strzelającymi długopisami a przede wszystkim jak zagrać agenta na sesji? Razem postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Będzie interaktywnie i zabawnie. Zapraszam.

19 - Wstęp do Iron Kingdoms - Marcin "Różyk" Różycki
Jeżeli nie wiesz co to jest steamjack, cortex czy mekanika to warto przyjść na prelekcję omawiającą system "Iron Kingdoms"! Ten cudowny świat jest oparty na szalenie popularnych grach figurkowych "Warmachine" i "Hordes". Podczas prelekcji poznamy ogólną historię świata, opisy poszczególnych "smaczków" tego systemu i przede wszystkim - czym się wyróżnia na tle innych systemów fantasy.

Konkursy

9 - Konkurs krasnoludzki - Daniel "Loniu" Szymczak
Ave! Masz w sobie ukrytą brodatą mendę? Drażnią Cię tabuny elfickich paralityków? A może chciałbyś któregoś bezkarnie zwyzywać? Może chciałbyś grzmotnąć któremuś sipą? Jeśli tak - kopnij w dupę sierżanta, spieprzaj z armii i wal do nas. U nas dostaniesz nagrodę, fest wytrzask albo dożywotni tytuł sztygara!

11 - VIII Konkurs Aktorskoobsceniczny Magiczno Histeryczno Tragicznie Alchemiczny - Tomasz "SMOK" Wolski
Jesteś dobrym Magiczościemniaczem? Zazdrościsz innym magicznie uzdolnionym, wiesz, że byłbyś lepszy, jako Czarnoksiężnikolikwidoznikacz? Potrafisz odegrać każdą scenkę rzucania czaru zwłaszcza tego, który miał cos podniecić i się nie udał? Tylko ty umiesz dobrać odpowiednie odczynniki magiczne by nie zatruć Chowańca i nie zatrzeć magicznej pały? A może uwielbiasz wyzwania magiczno fatalne i niespodziewane zmiany pogody podczas przenikania ściany? Tak. Ten konkurs jest dla Ciebie Ryzykancie i oczywiście dla wielu widzów, którym zrobisz Magicznie tragiczną przyjemność alchemiczną, kiedy będą mogli oglądać twe zmagania z sex... zaklęciami. A jeśli jesteś początkujący Czaromarem może to czas by podniecić różdżkę i stanąć naprzeciw wyzwaniu, które otworzy Ci szanse na zdobycie magicznego kapelusza. Co, z tego, że jest dziurawy. I skąd tu tyle żab? I gdzie jest ta widownia? Konkurs dla 12 osób może spuchnąć.

16 - Konkurs wiedzy o systemach RPG - Piotr "Banan" Banasiński
Wiedzowy konkurs dotyczący wydanych w Polsce systemów RPG w formule znanego teleturnieju jeden z dziesięciu.

17 - Konkurs wiedzy o seryjnych mordercach - Aleksandra "Olka" Włodarczyk
Każdy z nas słyszał o takich osobowościach jak Ted Bundy, Charles Manson, czy Zdzisław Marchwicki znany jako Wampir z Zagłębia. Przyjdź i sprawdź się! Pytania będą przeraźliwie łatwe.

18 - "Szalony Konkurs w stylu VHS" - Marcin "Różyk" Różycki
Lata 80 i 90 dla wielu z nas to magiczny okres dzieciństwa, ale także okres rozwoju technologii audiowizualnej. Jak tu nie zapamiętać takich hitów jak "Wojownicze Żółwie Ninja", "Opowieści z Krypty" czy "Yattaman"! Odpowiedz na szereg szalonych pytań dotyczących ery VHS i kto wie, może dostaniesz szalenie tajemniczą główną nagrodę!

19 - Konkurs związany z grą karcianą "Dawno, dawno temu" - Karolina "Damaris" Sieczak
Dawno, dawno temu... ktoś wymyślił świetną grę karcianą. Jeśli jej nie znasz przyjdź i poznaj bajecznie proste zasady. Czy masz odwagę zmierzyć się z innymi w pojedynku na niesamowite opowieści z nutką losowości? Turniej bajarzy uważam za otwarty!

Konkursy/LARP

9 - "Złota ćwierć nutka" - Bractwo Feniksa/Obóz Banitów
Nie tylko ja zaśpiewać Wam mogę, dzisiaj szukam tego, kto mi dopomoże. Ostatnie dni zacne, co ja będę prawił, karczmarz przepiękne otwarcie wyprawił. Ja już nie domagam, nie mam siły śpiewać, a przecież gości nie można rozgniewać. Kto z was mi pomoże, kto z odsieczą przyjdzie, ten nowym bardem nad ranem stąd wyjdzie.

10 - Konkurs narracyjny - Martyna "Czarna" Porczyk, Joacianna "Aćka" Kruczyk, Aleksandra "Badi" Badowska
Konkurs narracyjny podczas którego będziecie snuli opowieści zainspirowani słowami, muzyką i obrazem. W finałowej fazie będzie sobie można przeszkadzać podczas swoistych pojedynków między narratorami. Niech zwycięży najlepszy!!!

9 - Rambo dżdżownica - edycja II - Joanna "Aćka" Kruczyk
Nabór świeżych dżdżowniczek.

16 - "Koniec języka za... smoka trawożerce?" - Bractwo Feniksa/Obóz Banitów
Nie wiesz co cię spotka w szynku, mój zielony mały synku. Masz ty oczy niczym ogień, a twe włosy niczym korzeń. Co ja plotę, jakieś bzdury, co się dzieje, co za wióry? A to właśnie jest wyzwanie, a więc przychodź drogi Panie. Bądź aktorem, nie znaj słów, pokaż jaki z ciebie zuch.

17 - "Alicja w krainie czarów" - Aleksandra "Badi" Badowska, Joanna "Aćka" Kruczyk
Kraina Czarów nie jest miejscem. Kraina Czarów jest stanem umysłu, jest szaleństwem. Chcielibyście tam iść? Czeka tam obłęd, szaleństwo, zguba i odkrycie nowej tożsamości. A wiesz, że obłęd nie jest stanem umysłu, tylko miejscem? Balansując na granicy, nie będziemy ani w rzeczywistości, ani w nierzeczywistości. Masz odwagę podjąć wyznanie? Alicja była zawsze ciekawa świata. Wciąż poszukiwała nowości i miała setki przyjaciół, których widziała w lustrze, po drugiej stronie dokładnie. Pewnie teraz grupa znanych psychologów i psychiatrów po odbyciu decydującego posiedzenia, stwierdziłoby bezsprzecznie schizofrenię, bo wybujała wyobraźnia to już szaleństwo. Jesteśmy szaleni. Ruszajmy w podróż.

19 - Konkurs wiedzy bezużytecznej - Aleksandra "Olka" Włodarczyk
Dla tych, którzy wiedzą ile piór ma kanarek, jaka jest grubość włoska w szczoteczce do zębów, ile lat przeciętnie żyje mangusta, którą ręką najczęściej chwytamy za klamkę. Przyjdź i zmierz się z pytaniami, których nikt inny Ci nie zada! Jedyny konkurs, który można wygrać nie znając odpowiedzi na ani jedno pytanie!

Warsztaty komiksowe

9 - Damarisowe Warsztaty Komiksowe (cz.3) - Karolina "Damaris" Sieczak
Część ostatnia warsztatów - tworzymy wspólny komiks. To już niestety koniec komiksowej przygody toporiadowej. Wspólnymi siłami na wielkiej kartce papieru stworzymy klatka po klatce minikomiks wykorzystując zdobytą wcześniej wiedzę i umiejętności. Mam nadzieję że dotrwacie!

12 - "W czarnej dziurze" - Magda "Mada" Karońska
"W Czarnej Dziurze" czyli okołofantastycznie o nocy i czerni - odpowiadając na moje mroczne pytania będziecie mogli odkryć płytsze oraz głębsze pokłady swej wiedzy z zakresu literatury i sztuki, jak też odsłonić ciemne poletka wyobraźni.

16 - Wszczepy, wszczepki, augumentacje i terapia genowaMarcin "Idzik- internetowy dzik" Jędrzejewski
Kierunki rozwoju protetyki, terapii genowej i innych możliwości ulepszenia ciała. Co można w sobie zmienić dla transhumanizmu, cyberpunku i steampunku.

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl