Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Program - Opisy

Czwartek - Sesje

Neuroshima "Trudy życia" - Karol "Bombiś" Bomba
Jesteś już zmęczony prawda? Jeszcze kilka dni temu byłeś ciekaw świata, pełen zapału do opuszczenia tej dziury bez perspektyw o której teraz myślisz "dom, słodki dom". I te przeklęte broszury "Majami Beach", "Hawaii" gdzie takie piękne skąpo ubrane dziewczyny kusiły i nęciły. A tu coś takiego. Jedzenie skończyło się jakiś czas temu, Jakiś bydlak, ni to człowiek, ni krowa rozwalił ci silnik jednym kopnięciem a potem uciekł z beczką wody... i jeszcze te świrusy, traktują to jak zabawę! Gonią cię, łapią, biją i wypuszczają! tym razem dali ci broń do ręki, sami też strzelają. Te naćpane świry chcą adrenaliny! Dasz im ją? A może pokażesz że masz więcej jaj niż skłonni byli przyznać? Zajrzyj do przyszłości i staw jej czoła! Pokaż że ni człowiek, ni plugawa natura nie jest ci straszna.

Warhammer I edycja "Noc krwi" (sesja dla początkujących) - Sebastian "Trojden" Ludwicki (Stowarzyszenie "Topory")
"Przybysze! Nie spodziewałem się strudzonych wędrowców o tej porze. Miałem już zamykać...ale proszę, wejdźcie. Dobroci mojej karczmy do Waszej dyspozycji, ale nie spodziewajcie się ciepłej strawy. Piwo też się skończyło." I nie spodziewajcie się miłego powitania w tej karczmie, drodzy wędrowcy. Nie będzie pijatyk, długich gawęd i ciepłych łóżek. To miejsce spowiła ciemność z którą przyjdzie się zmierzyć piątka śmiałków. Zapraszam na sesję dla wszystkich którzy pragną zaznać przygód w świecie RPG po raz pierwszy.

Storyteling "Pociąg" - Joanna "Aćka" Kruczyk (Stowarzyszenie "Topory")
Każda, nawet najdłuższa podroż zaczyna się od pojedynczego kroku... Często kroku w nieznane.

Storyteling "Runnig up that hill..." - Artur "Czcibor" Maziarczuk (Armia Goblinów)
W 1861 roku amerykanie spotkali swojego największego wroga w historii... samego siebie. 22 IX 1863. Po krwawej bitwie pod Chicamauga wojska Unii zamykają się w Chattanooga. Osamotniony patrol z pierwszego regimentu kawalerii ochotników stanu Tennessee próbuje przedrzeć się przez kordon Konfederatów zajmujących ich rodzinny stan, w kierunku nadciągających posiłków. Na porośniętym lasem przedgórzu Appalachów, w stanie w którym niewolnictwo jest legalne, a połowa obywateli popiera Konfederację, musisz strzec się nie tylko wrogiego wojska, ale także własnego sąsiada. Czy każdy jest tym za kogo się podaje? Czy możesz zaufać napotkanemu przyjacielowi z dzieciństwa? Czy twój posiadający niewolników sąsiad na prawdę sprzyja Unii? No cóż nie masz wyjścia, musisz się o tym przekonać osobiście...

Wielka draka w Night City - Andrzej "Igua" Morkisz (wyróżniony w konkursie "Złote Topory 2008" w kategorii Najlepszy Mistrz Gry)
Witamy w Night City, jest okazja nieźle zarobić za niewielką przysługę. Wchodzicie w to ..? Sesja RPG w CyberPunka przeznaczona dla 4-5 graczy.

Warhammer I edycja "Wioska zabita dechami" - Zawisza Maria Bzdęga (Armia Goblinów)
Warhammer edycja I. Ścigani przez Inkwizycję i Łowców Czarownic kultyści szukają schronienia, strawy i odpoczynku gdzie popadnie. Trafiają do Wioski z...

Wilkołak: Apokalipsa "Księzycowe Tango" - Emil "Riff" Januszewski
Szkoła taneczno-muzyczno-teatralna gdzieś po środku Irlandii. Trafiają tutaj młodzi i zagubieni ludzie? Nie, nieświadome szczenięta wilkołaków lub krewniacy. Jesteście jednymi z nauczycieli i opiekunów tego cennego stadka... aż do pewnego momentu gdy wszystko zaczyna się komplikować. Bohaterowie będą musieli podejmować szybkie decyzje. To czy będą one proste czy skomplikowane zależy od tego jaką droga podążą. Zapraszam graczy, którzy przetrwali już nie jedna sesję. Gracze początkujący mogą nie odnaleźć się w tym scenariuszu.

Warhammer I edycja "Buran" -  Hubert "Jankoś" Jankowski (Stowarzyszenie "Topory")
Rutynowy patrol staje się prawdziwym wyzwaniem dla oddziału imperialnych żołnierzy. Zwiadowcy lekkiej jazdy uchodzą za elitarną formację, ale tym razem czeka ich prawdziwy sprawdzian honoru, wytrzymałości i odwagi. Z takim przeciwnikiem jeszcze nie przyszło im się mierzyć choć większość z nich to już doświadczeni żołnierze, a nawet prawdziwi weterani. Dopiero teraz okaże się kto jest godzien miana żołnierza jego cesarskiej mości. Sesja dla raczej doświadczonych graczy, którzy podczas sesji stawiają na realizm i odgrywanie postaci oraz dobrze czują się w klimatach żołnierskich.

(Dzikie Pola Srodze Revised) "KOZAKIADA" - Michał Mochocki (Współautor systemu "Dzkie Pola")
"KOZAKIADA" (Dzikie Pola Srodze Revised) Niezliczone skarby tureckie czekające na rabunek. Trzy zwrotne czajki płynące z Siczy na łupieżczą "chadzkę". Dwudziestu Kozaków o poniekąd znanych imioniskach i specjalnościach - sternik Jankes, limonkowy Jankoś, szalejowy Prozak, uczony Sąsiad, Kryka-w-ścianie i inni, bywalcom Toporiad dobrze znajomi. Dwa warunki dla graczy: znajomość Toporowej kompanii i zdrowy, kozacki szowinizm (tylko męskie postacie). Do kompletu szelma Diabeł. (Jeden - ale zdolny krwi napsuć za stu.) Oto KOZAKIADA - najbardziej kozacka sesja Toporiady!

Opowieść o złodzieju luster - Karolina "Damaris" Sieczak
Rok 1968, przedmieścia "Miasta Aniołów". Detektyw John Malcolm wyrzucił wszystkich techników z miejsca zbrodni. Chciał być sam. Dokładnie obejrzał ciało młodej kobiety - biedaczka wykrwawiła się przez precyzyjnie podcięte gardło. Znał ją, Jeannine była kelnerką z miłej knajpki na rogu, zawsze uśmiechnięta, bez kartoteki, bez jakiegokolwiek powiązania z poprzednimi ofiarami "Złodzieja luster". Po pierwszych dwóch denatach wątpił w plotki o seryjnym mordercy i włożył je do szuflady z absurdalnymi miejskimi legendami. Teraz ten Ktoś spędzał mu sen z powiek. Małe mieszkanko na trzecim pietrze wypełniał odór śmierci, do którego John był przyzwyczajony. Ale tego było dla niego już za wiele, chciał odejść i już w myślach układał treść wymówienia, jakie jutro złoży na biurku komendanta. Bez większego entuzjazmu obejrzał miejsce zbrodni - wszystko na swoim miejscu. Oprócz lustra. Kolejnego lustra, którego brakowało...

Allied Vigilantes - czyli supermoce, spandex i laserowe pistolety - Anna "drBlonde" Chlebicka
USA, lata 50, sam środek zimnej wojny. Sputnik pozyskał dla ZSRR nowych sojuszników - w kosmosie! Kiedy plotki na ten temat dotarły do CIA, skontaktowali się ze swoją ostatnią deską ratunku - Allied Vigilantes! Uzbrojeni w laserowe pistolety, odziani w spandex czekają na wezwanie na pokładzie swojego supernowoczesnego okrętu podwodnego Faith of Humanity! Ale czy supermoce i najnowsza technologia wystarczą, by pokonać PRZYBYSZY Z KOSMOSU?! I jaką rolę w tym wszystkim planuje odegrać doktor Vernichten z nowo otwartego laboratorium CERN? maximum czterech graczy, gotowe postacie, banalna luźno oparta na Savage Worlds mechanika. Głównie storytelling i zabawa konwencją - sesja w stylu starego marvela i filmów klasy B. Supermoce i spandex.

Legenda Pięciu Kręgów "Demon - którego należało zabić" - Sławomir "ByBus" Kucharzyk (Armia Goblinów)
Z tym demonem nie można wchodzić w układy, nie można go przekupić, oszukać czy przegonić. Potężna armia dowodzona przez demonicznego generała zbiera się u granic krainy Cienia. Czy garstka ochotników ze wszystkich stron Rokuganu pomoże ocalić Imperium, czy też klanowe interesy i drobne gierki stworzą w Murze wyłom?

Zew Cthulhu - Mariusz "Anhelius" Anioł
Wasz przyjaciel pracował jako kurier. Od pewnego czasu jednak nie daje znaku życia. Jako agencja detektywistyczna zainteresowaliście się tym. Gdy bardziej drążycie temat, tym więcej szczegółów poznajecie. Okazuję się, że to tylko czubek góry lodowej. W pewnym momencie odkrywacie coś wielkiego i tajemniczego nie z tego świata, co rzuca nowe światło na wasze śledztwo. Od tej pory komuś wasza obecność w tym mieście zaczyna przeszkadzać...

Persona in Fryszerka - Wiktor "Chochlik" Zaborowski (Armia Goblinów)
Po 12 w nocy zachodzi pewna anomalia, widzą ją tylko niektórzy i tylko w pewnych okolicznościach. To 13 godzina! W tym czasie na świat wypełzają cienie które zatruwają mózgi. Czy będziecie gotowi poświęcić się kiedy na waszych zegarkach po 12 nadal będą płynąć minuty a godzina nie? Sesja inspirowana grą Persona 3 (nie musicie jej znać) dla 4 graczy na mechanice Savage Worlds. Zapraszam!

Changeling: The Lost "Ucieczka z Sanatorium pod Klepsydrą" - Marcin "Różyk" Różycki
Sesja przeznaczona dla tych co nigdy nie grali w system Changeling : The Lost. Czy uda się graczom zachować poczytalność wraz z życiem?

Wolsung "Ulicznicy ze schodów St. Perth" - Patryk Stryjewski
Na ulicach Lyonesse ucichł gwar dziecięcych zabaw. Tajemnicze zaginięcia najmłodszych mieszkańców dręczą rodziców i ich dotychczasowych towarzyszów swawoli. Coraz mniej maluchów wychodzi bawić się w uliczkach miasta. Co z tym wszystkim ma wspólnego tajemniczy królik-dżentelmen, będący jakoby dyrektorem legendarnego Cyrku Snów? Czy plotka o innym dżentelmenie rozdającym dzieciom dziwne, magiczne monety jest prawdziwa? Na te wszystkie pytania musi znaleźć odpowiedzi banda uliczników ze Stabelton, znudzonych, zaintrygowanych problemem młodych trolli. Sesja w systemie Wolsung.

Dracovard RPG "Smoczy Kieł" - Tomasz "Smok" Wolski (w konkursie "Złote Topory" w kategorii Najlepszy Mistrz Gry zwycięzca w roku 2009, trzecie miejsce w tej samej kategorii w latach 2010 i 2011)
Jak to jest, gdy bolą Cię zęby? Boisz się stomatologa? Nie cierpisz wyrywania i borowania? A jak to jest z gigantycznym SMOKIEM, gdy cierpi na ból kła i sieje zniszczenie w okolicy? Zaraz, zaraz czy ten smok nie jest, aby magicznie uzdolniony? Dowiesz się biorąc udział w wyprawie medycznej po magiczny środek na ból smoczych kłów i czeka Cię za to niezła nagroda. Przygoda jak najbardziej dla 4 wytrwałych stomatologów i jednego fotela dentystycznego o znacznych rozmiarach.

Kryształy Czasu "Wyspa Niedźwiedzich Kłów" - Paweł "Hassan" Ścibiorek
Kiedy Ojciec wysyłał Cię, książę, abyś objął rządy nad wyspą leżącą na krańcach jego włości, pełny euforii zebrałeś ekwipunek i drużynę przyjaciół. Po długim rejsie stanąłeś na dziobie okrętu, aby jako pierwszy ucieszyć oczy widokiem swojej ziemi. Zarządca Twego Ojca miał niewiele do powiedzenia o tej wyspie, więc w czasie podróży wyobrażałeś sobie, co będzie Cię tam czekać. Ale takiego widoku nie przewidziałeś...

Smoki wytruto, lochy zasypano - wariacja nt. D&D - Aleksander "Mag" Gruszczyński
Lochy i smoki bez lochów i smoków. Wariacja na temat wszelkich wcieleń D&D, które akurat przyjdą mi do głowy.

Piątek - Program

Konkursy I

10:00: Festiwal Piosenki Ludowej - Jakub "Namir" Dziołak, Sandra "łaskot" Uzar
Uwaga! Uwaga! Ludzie i nieludzie! Oto wieść niesie, że postanowiono ustalić o to który lud ma do siebie najzdrowsze podejście i potrafi śmiać się ze swych przywar! Bardowie wszelakich nacji przybywajcie więc tłumnie i pokarzcie na co was stać! Na tych, którzy są najlepszymi prześmiewcami czekają nagrody i wieczna sława! Oto rozpoczyna się pierwszy Festiwal Piosenki Ludowej! Jedyne czego potrzebujecie to dobry pomysł, odrobina talentu i odwagi oraz najważniejsze - duża dawka humoru i autoironii! Zapraszamy!

12:00: Konkurs Rambo-Dżdżownicy - Joanna "Aćka" Kruczyk, Piotr "Tęcza" Tęczyński (Stowarzyszenie "Topory")
Najbardziej szalony konkurs Toporiady. Tak szalony ,że prowadzący nie chcą zdradzić szczegółów żeby nie odstraszyć potencjalnych uczestników!

13:00: Va banque'owy konkurs cRPGowy - Jerzy "Greg" Nowak
Myślisz że przeszedłeś całego Baldur's Gate, że znasz wszystkie sekrety KotoR'a. Słyszałeś o czymś takim jak Trials of Luremaster. Pokonałeś arcydemona na wszystkie sposoby. Znasz odpowiedzi na wszystkie pytanie z tych serii, no to teraz spróbuj zadać odpowiednie pytania. Polecam przypomnieć sobie takie serie jak: Baldur's Gate, Icewind Dale, Dragon Age, Fallout, KotoR, Neverwinter Nights, oraz Planescape: Torment.

15:00: III Mistrzostwa Toporiady w Jungle Speeda - Aleksander "Mag" Gruszczyński
Po raz trzeci zapraszam na najbardziej prestiżowy turniej Jungle Speeda w Polsce. Tym razem możecie się spodziewać sadystycznej kreatywności prowadzącego.

17:00: Kalambury - FB'owe statusy toporiadowych wyjadaczy - Aleksandra "Olka" Włodarczyk
Spróbujcie zgadnąć co to: grupa ludzi siedzi lub stoi, wpatrując się w osobę wykonującą dziwne ruchy i gesty, co chwila poruszającą też ustami, tłumiącymi brzydkie słowa? :D Tym razem motywem przewodnim będą statusy z FB stałych bywalców Toporiady!

18:00: Konkurs (nie)potrzebnych informacji - Aleksandra "Olka" Włodarczyk
Dla tych, którzy wiedzą ile piór ma kanarek, jaka jest grubość włoska w szczoteczce do zębów, ile lat przeciętnie żyje mangusta, którą ręką najczęściej chwytamy za klamkę. Przyjdź i zmierz się z pytaniami, których nikt inny Ci nie zada! Jedyny konkurs, który można wygrać nie znając odpowiedzi na ani jedno pytanie!

Konkursy II

10:00: Gry Wojenne - Jan "TW" Poncyljusz (Armia Goblinów)
Lubisz sie przedzierać przez chaszcze? Skradać? A może wolisz szarżować z wojennym okrzykiem! Dla wszystkich znajdzie sie zajęcie, a dla zwycięzców, sława i nagrody! Trzeba tylko wstać wcześnie i wziąść jakieś fanty.

11:00: Konkurs wiedzy o grach RPG - Piotr "pi" Szczurek, Paweł "Hassan" Ściborek
Konkurs z wiedzy o grach RPG - książkowe i cRPG. Przewidziane stękanie i pocenie się uczestników nad odpowiedzią, głupie miny prowadzącychk, żenujący żart a'la suchar oraz zabawy ruchowe.

13:00: Jacek Komuda - spotkanie autorskie

15:00: Kalambury tabloidowe - Hubert "Jankoś" Jankowski, Joanna "Ruda" Żebrowska (Stowarzyszenie "Topory")
"Nie mogę spać bo muszę trzymać kredens"! Tym razem hasła będę pochodziły z artykułów tak ambitnych dzienników jak "Fakt" czy "Super Expres", a także z niezwykle rozwijających programów tv jak "Trudne sprawy","Dlaczego ja?" czy "Rozmowy w toku".

17:00: Konkurs Aktorskoobsceniczny Historycznohisteryczny Fantstycznofanatyczny odsłona III - Tomasz "Smok" Wolski
Znasz filmy fantastyczne i kostiumowe? Wiesz, co nieco o aktorstwie i odgrywaniu ról? Znasz na pamięć fragmenty ulubionych filmów? Chcesz się rozhisteryzować i załamać na śmiech? Ten konkurs jest dla Ciebie - zrób z siebie błazna.

Prelekcje I

10:00: Graj strachem - czyli rzecz o prowadzeniu sesji grozy - Bartosz "Nurgling" Czapnik
Przygody grozy - jedne z najciekawszych jakie można rozegrać. Jedne z najtrudniejsze do poprowadzenia. Zapraszamy na prelekcję warsztaty i dyskusję poświęcone prowadzeniu sesji grozy. Poznamy nowe sztuczki i techniki narracji oraz popracujemy nad tworzeniem scenariuszy. Cel - sprawić by gracze w czasie sesji bali się wyjść do ciemnej kuchni po chipsy. 

12:00: Dracovard RPG (prezentacja systemu) - Tomasz "Smok" Wolski
Przedstawienie systemu autorskiego Zaczęło się tak dawno, że o RPG w Polsce wiedziała tylko garstka. Świat Fantasy się rozrasta i puchnie w mej głowie. Być może już czas spisywać na papierze to, co się dzieje w Smoczej wyobraźni. Wiadomym jest tylko jedno - w tym świecie najważniejsze są SMOKI. 

13:00: Amber - świat prawie idealny - Andrzej "Igua" Morkisz
Wprowadzenie do świata Amberu, stworzonego przez Rogera Żelaznego w cyklu jego książek pod tym samym tytułem.

15:00: Legenda Pięciu Kręgów oraz Krew i Honor - Bartosz "Nurgling" Czapnik
John Wick stworzył dwie genialne gry rozgrywające się w realiach samurajskich. Zapraszam na prelekcje, która przedstawi systemy oraz pokaże dlaczego warto w nie grać (oczywiście skromnym zdaniem prowadzącego).

17:00: Powiało chłodem z zimowej krainy... - Karolina "Damaris" Sieczak
Czyli krótka prelekcja na temat niedocenianej mitologii pierwotnych ludów Syberii. O innej wersji stworzenia świata, tłumaczeniu zjawisk, szamanizmie i duchach (tych dobrych i tych złych) - przyjdź a być może znajdziesz inspirację na kolejną sesję RPG. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszam, też dlatego, że na końcu przewiduję dla uczestników prelekcji krótki konkurs.

18:00: Amber DRPG - system inny niż wszystkie - Andrzej "Igua" Morkisz
Przedstawienie systemu Amber DRPG. Porównanie do innych systemów. Opis tworzenia postaci. (statystyki i moce). Rady dla graczy.

Prelekcje II

10:00: Ale ja jestem Zły - Jerzy "Greg" Nowak
Denerwuje cię ciągłe rozsmarowywanie kultystów po ścianach? Rycerze ciemności i nekromanci przeszli już na emeryturę? Korporacja została zniszczona przez związki zawodowe? No to może czas na coś nowego? Proszę podwinąć rękawy, bo ubrudzimy sobie rączki. Czyli prelekcja o tym jak zagrać "dobrą" złą drużyną.

11:00: Schizofrenia gracza - Wiktor "Chochlik" Zaborowski
Chcecie się dowiedzieć czym jest Schizofrenia Gracza? Jak improwizować? Jak trenować improwizacje? Zapraszam! Zwłaszcza że prelekcja kończy się konkursem!

13:00: "Nikt nas nie lubi" - czyli wstęp do Promethean: The Created - Marcin "Różyk" Różycki
Promethean: The Created jest cudownym systemem RPG, ale wisi nad nim klątwa samych istot, w które wcielają się gracze - większość go nie zna lub nie lubi. Podczas tej prelekcji poznacie podstawy tego systemu i kto wie? Może polubisz sztucznych ludzi.

15:00: ABC Fotopstrykania - Paweł "Hassan" Ścibiorek
Kilka słów o podstawach fotografowania na poziomie wyższym niż słit focia z komórki. Opowiem z czym się je takie rzeczy jak przesłona, głębia ostrości, balans bieli. Ponawijam trochę o kolorach, kompozycji, sprzęcie i o czym tylko szanowne audytorium zechce porozmawiać.

17:00: I po Quentine - Mateusz "Craven" Wielgosz, Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski
Craven i Inkwizytor opowiadają o tegorocznych zwycięzcach i uczestnikach Quentina - nagrody na najlepszy scenariusz do gry fabularnej.

18:00: Co dalej z Dzikimi Polami? - Michał Mochocki, Jacek Komuda, Marcin Baryłka, Artur Machlowski
Autorzy Dzikich Pól podyskutują wspólnie z fanami nad przeszłymi, teraźniejszymi, a przede wszystkim przyszłymi losami tego znakomitego systemu.

LARP

10:00: A może partyjkę pokera, Milordzie? - Piotr "Ślepy" Piotrowski, Jan "Rożek" Rożewski
W luksusowym kasynie "Roma", płynącym po rzece Teterze w samym centrum wielkiego Lyonesse, odbywa się aukcja pamiątek po znanych sportowcach, z której dochody zostaną przeznaczone na cele charytatywne. Ma się na niej pojawić prawdziwa śmietanka towarzyska, sławy światowego formatu. Uwaga: Mile widziana znajomość pokera - a dokładniej Texas Hold'em

16:00: Grypsy z CytadeliPatryk Stryjewski
Warszawska Cytadela, koniec powstania styczniowego. Grupa konspiratorów przetrzymywana jest celem wydobycia z nich zadowalających rosyjskiego zaborcę zeznań. Jak poprzez cele wypuścić na zewnątrz informację o losie jednego z współwięźniów? Jak tego dokonać, gdy czujny klawisz krąży wzdłuż klitek i przysłuchuje się co bardziej podejrzanym rozmowom? W końcu... jak tego dokonać, gdy gdzieś z Wami osadzony jest zdrajca? Oparte na koncepcji bardzo poważnego i bardzo rozbudowanego głuchego telefonu.

Punkty obozowe

10:00: Nabór do Gwardii Anielskiej - Obóz Anioły i Demony
Nasze szeregi uszczupliła trwająca w niebiosach wojna, nawet tu, na błękitnej planecie, nie jesteśmy w stanie odeprzeć Demonicznej inwazji. Ogłoszone Polowanie jeszcze bardziej nas osacza więc zwracamy się do Was, może Wy jesteście w stanie wesprzeć nas i naszą Gwardie...

12:00: Przypieczętowanie Sojuszu - Obóz Banitów
Rok temu były to tylko wzniosłe słowa. My obroniliśmy ich wypucowane tyłki przed zakusami demonów, oni poprzysięgli przyjaźń. W tym roku, dbając o to by zdarzenia te nie odbiły się nam czkawką, postanowiliśmy sojusz oficjalny podpisać. Tak więc Banici wespół z kamratami swymi Elfami zapraszają gawiedź, oraz inne plugastwo, na ceremonię tę wzniosłą, a później także biesiadę, której to charakter zapowiadamy jako znacznie mniej oficjalny.
Zabójca - Obóz Banitów
Czyli zaczaj się, dobądź sztyletu, zabij z zaskoczenia. Gra dla każdego, kto głową ruszyć lubi, zaś w cieniach przyjaciół swych ma.

15:00: Poker u księcia Randoma - Zamek Amber
Książę Random zaprasza wszelkie istoty z cieni by dołączyły do niego w jakże odprężającej i lukratywnej zabawie przy partii pokera.

17:00: Znak Jednorożca - Zamek Amber
Amberyci zaplątani w coraz bardziej zawiłe i niebezpieczne intrygi, czekają na odmianę losu. Czy Jednorożec ukazując się Corwinowi, jest zwiastunem zmian, czy w ogóle się ukazał? Nie wszyscy wierzą. Florimel poszukuje dowodu. Kto pierwszy odnajdzie znak Jednorożca, zostanie hojnie nagrodzony, a błogosławieństwo tej wspaniałej istoty zapewni mu powodzenie w życiu.

18:00: Informacje o wrogu (Konkurs wiedzy o Mrocznych Elfach) - Asur Ehtat (Obóz Elfów)
Wiedza to rzecz cenna. O wrogu - tym bardziej. Elfowie postanowili więc sprawdzić jak to z uświadomieniem na temat ich mrocznych kuzynów jest... Godne odnotowania: Do zdobycia oryginalne elfickie nagrody!

Piątek - Sesje

Neuroshima - Wojciech "Prozac" Anuszczyk (zwycięzca konkursu "Złote Topory" w kategorii Najlepszy Mistrz Gry w latach 2008 i 2010, Stowarzyszenie "Topory")
Tym razem Prozac nie zaśnie.

"Oko Yrrhedesa" (sesja dla początkujących) - Emil "Riff" Januszewski
Sesja na podstawie scenariusza zawartego w podręczniku gry fabularnej A. Sapkowskiego "Oko Yrrhedesa". Bohaterowie wcielają się w rolę poszukiwaczy przygód podróżujących przez nieznany świat na którym zostały zbudowane realia wiedźmina (Czyli stare proste RPG).

Warhammer "Hansel i Gretel" - Marcin "Kaczor" Baryłka (współautor systemu Neuroshima)
Stary Świat. Jesień, deszcz i rozmokłe drogi. Wędrująca drużyna próbuje przedostać się na drugą stronę rzeki, ale pogoda zmusza ich do zmiany planów. Czy uda im się wyjść cało z mrożącej krew w żyłach przygody?

Earthdawn - Rafał "Gary" Spała (Stowarzyszenie "Topory")
Czy grupie dopiero poznających niebezpieczeństwa i cuda Barsawii uda się rozwikłać zagadkę koszmarów, które doprowadzają do szaleństwa i śmierci mieszkańców małej wioski w głębi dżungli Serwos?

Storyteling "Die Besucher: Plünderer der verlorenen Bundeslade" - Artur "Czcibor" Maziarczuk (Armia Goblinów)
Rok 1204 IV krucjata. Zamiast odbijać z rąk pogan Ziemię Świętą, wojska krzyżowców łupią Konstantynopol. Helmut von Rumpenstumpen i jego giermek Hans plądrują skarbiec cesarski. W ukrytej komnacie odnajdują pulsujący czerwonym blaskiem klejnot, nie wiedząc jeszcze co ich czeka. Rok 1945. III Rzesza, ma jeszcze ostatnią szansę na wygranie wojny. Pod patronatem Heinricha Himmlera prowadzone są badania nad klejnotem czasu. Pośród nocnych bombardowań RAF dr Vederverfer próbuje otworzyć wrota w czasie i wezwać starożytnego asyryjskiego maga by przechylił szalę wojny na korzyść rzeszy. Nie spodziewa się jednak tego że zamiast maga pojawi się średniowieczny rycerz z giermkiem. Epicka przygoda. Pastisz najlepszych komedii i filmów przygodowych. Goście, goście i Poszukiwacze zaginionej arki w jednym. Agenci brytyjskiego SAS, amerykańskiego OSS, papieża, a także wszechobecne Gestapo, oraz tajemniczy bizantyjski Zakon Czasu. I to wszystko na głowie biednych przybyszy z przeszłości. Będzie epicko!

Neuroshima - "Exodus" - Mateusz "Craven" Wielgosz
Zasrane Stany właśnie stały się trochę bardziej gówniane. Ratowanie skóry nigdy nie było tu łatwe, a co dopiero jeśli na głowie ma się jeszcze czterdziestoosobowy balast.

Świat Mroku "Zamek z lodu i białego piasku" - Karolina "Damaris" Sieczak
"Wysoka Rado, oto stoi przed Tobą więzień - schwytany na gorącym uczynku gdy okazywał uczucia... uczucia niemalże ludzkie! A tak nie można!" Luźna wariacja na temat Świata Mroku z nutą folkloru i odrobinką starych baśni w XVII-sto wiecznych realiach.

They - witajcie w ciemności... - Bartosz "Nurgling" Czapnik
Potwory z pod łóżek, duchy w szafie. Lata studiów pozwoliły Ci dokładnie poznać mechanizmy, które wywołują te dziecięce lęki. Więc dlaczego nadal śpisz przy zapalonym świetle? Telewizja zapowiada gwałtowne burze oraz przerwy w dostawie prądu… Budzi Cię sms od przyjaciela z dzieciństwa - "Oni wrócili, musimy się spotkać" Zapraszam na sesję grozy. Przeznaczona jest dla czterech doświadczonych graczy - dobrze by przynajmniej jeden z nich był kobietą. Minimum mechaniki - maksimum nastroju. Gracze otrzymają gotowe postacie. Sesja oparta jest na filmie pt: "They" - proszę nie oglądać zwiastunów. Sesja przeznaczona jest dla osób które NIE WIDZIAŁY filmu.

Wieża - Kuba 63 - Krzysztof "Człowiek ze złotą gałką oczną" Kubicki
Gorące dni zimnej wojny, wieża radiowa gdzieś na Kubie i radziecki personel który musi zrezygnować z codziennej rutyny.Cokolwiek by się działo, nigdy nie jesteś sam. Wieża jest z Tobą. Opowieść o strachu i miłości. Groza, dużo grozy i klimatu zimnej wojny.

Dzikie Pola - "Exodus" - Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski (dwukrotny zwycięzca PMM - 2008, 2011, drugie miejsce w konkursie "Złote Topory" w kategorii Najlepszy Mistrz Gry 2010)
Kresy Rzeczypospolitej właśnie stanęły w ogniu. Ratowanie skóry nigdy nie było tu łatwe, a co dopiero jeśli na głowie ma się jeszcze 40 dusz.

Storyteling "Na zgliszczach stolicy" - Jan "Rożek" Rożewski
Warszawa, 4 pażdziernika 1944 roku. Dzień po upadku powstania. Wojska niemieckie dokonują dzieła zniszczenia. Miasto płonie. A wraz z nim dopala się nadzieja Polaków na zwycięstwo. Żołnierze AK, którzy skapitulowali i oddali się w ręce Niemców, zostali wywiezieni. Pozostała jednak garstka, która ukrywa się w kanałach... Gdzieś w Śródmieściu, przy jednym z włazów spotyka się dwójka powstańców, sanitariuszka i cywil. Potrzebują miejsca, gdzie będą mogli przetrwać noc. Jednak co kryją ruiny kamienicy, do której się kierują? Czy bezmyślna niemiecka machina zniszczenia nie uwolniła tajemnic stolicy? Sesja utrzymana w klimatach horroru. W settingu z pogranicza Świata Mroku i Cthulhu. 5 Miejsc dla graczy, ale ruszamy nawet przy trójce.

Przebudzenie - Prometejczyk: Stworzeni - Marcin "Różyk" Różycki
Gracze wcielają się w Prometejczyków, sztucznych ludzi, którzy wraz z pierwszym dniem ich egzystencji wchodzą na długą drogę w celu poznania samego siebie, otaczającego ich świata i tego świata co jest ukryty dla zwykłych śmiertelników.

Amber "Dwóch królów w Amberze" - Sławomir "ByBus" Kucharzyk (Armia Goblinów)
Merlin, świeżo koronowany król Chaosu, zapowiedział swą wizytę na zamku Amber. Król Amberu Random wraz z królową małżonką Viale patrzą w przyszłość z niepokojem. Merlin, który jeszcze niedawno mówił do nich "Wujku" i "Ciociu", ma do tronu, na którym zasiadają, znacznie większe prawa niż syn Randoma, Martin... nie mówiąc już o nienarodzonym potomku królewskiej pary. Bo Viale właśnie spodziewa się dziecka. Rozwiązanie ma nastąpić w najbliższych dniach, zaś oficjalnym powodem wizyty władcy Chaosu jest chęć uczczenia narodzin krewniaka.

Neuroshima - Mariusz "Anhelius" Anioł
Znany wam świat się skończył. Cywilizacja ludzka upadła. Zostały tylko ruiny i wraki pojazdów. Obecny świat pozbawiony jest wszelkich praw. Wasze działania ogranicza tylko wasze sumienie. Na świecie pojawiły się dziwne stwory, które mają tylko jeden cel - zabijać i zżerać. Większość ludzkości nie żyje, pozostali są rozsypani na obszarach, gdzie stwory nie mają jeszcze dostępu. W tej mniejszości są dobrzy i źli ludzie. Ty sam zdecydujesz, którą stronę obierzesz. Uważaj jednak. W tym świecie łatwo stracić swoje człowieczeństwo i zostać potworem w ludzkiej skórze.

Wolsung "O psie, który jeździł koleją" - Aleksander "Mag" Gruszczyński
W pociągach kursujących nocą przez Akwitanię giną pasażerowie. Ofiary wyglądają jakby zostały zagryzione przez psa, lecz nikt żadnego nigdy nie widział. Niektórzy podejrzewają wilkołaki, ale w tych stronach nie spotkano żadnego od Wielkiej Wojny.

Horry Horrorek by Shadus (bez systemu) - Jarosław "Shadus" Dyjas
Achtung (18+)(18+)(18+) Achtung Czy boicie się ciemności? Nie? To bardzo dobrze... bo będzie ciemno... będzie mrocznie, ponuro... będzie Horro. Zapraszam ludzi o mocnych nerwach i zwieraczach w spodniach.

Dzikie Pola "Pamięć Kurhanów" - Tomasz "Smok" Wolski (w konkursie "Złote Topory" w kategorii Najlepszy Mistrz Gry zwycięzca w roku 2009, trzecie miejsce w tej samej kategorii w latach 2010 i 2011)
1630 roku - marzec początek powstania kozackiego, któremu przewodził Triasiło Fedorowicz Głęboko na Dzikich Polach stoi twardo drewniana stanica broniąca granic Rzeczypospolitej nazywana potocznie Hardą. Była wielokrotnie zdobywana i palona, acz za każdym razem budowano ją na nowo by strzegła przed wrogiem... Wielokrotnie zmieniała się jej załoga, gdy polegli zasiedlali groby, które podnosiły cenę bytu owej stanicy w tym miejscu. Kiedy trafiają tu nowi towarzysze, tracą nadzieję na szybki powrót do domu, jeżeli w ogóle to miejsce mogło by dać jakąś nadzieję - to pewnikiem tylko chmurom na niebiesiech. Przydział tu nie był nigdy nagrodą a obowiązkiem dla wielu, pozostali trafiają tu karnie. Mimo braków w zaopatrzeniu, niesprzyjającemu otoczeniu i pozostawieniu stanicy w niejakim zapomnieniu. Zawsze była twardym kąskiem do ugryzienia. A to za sprawą jej wieloletniego dowódcy Jana Chrapnickiego herbu Dzik. Dowodzi on nią od ponad 20 lat i widział nie jedno w swym żywocie.

Storyteling "Demoniczne KacVegas" - Julia "Bhee" Chodzicka
Fala upałów, nudy, nic tylko spijać orzeźwiający złocisty płyn dla zabicia czasu. Tak też czynisz z przyjaciółmi w jednym z pobliskich alkoholowych przybytków. Impreza trwa w najlepsze, alkohol płynie wartką strugą. Po czym budzisz się, plując bałtyckim piaskiem. Z przerażeniem dostrzegasz ślady krwi na dłoniach i ubraniu. Twoi przyjaciele są w takim samym szoku. Koło was leży kawałek czegoś, co do złudzenia przypomina skórę... Ludzką. Za dużo pytań, żadnych odpowiedzi. Ale czy na pewno chcesz je poznać?

Storyteling "Prędkość Chicago 1929" - Paweł "Wiś" Witczak (Stowarzyszenie "Topory")
24 październka 1929 roku to jeden z najczarniejszych dni w historii gospodarki Stanów Zjednoczonych. Najgorzej jest (wiadomo) w Nowym Jorku, ale przez Chicago też przetacza się fala wielu samobójstw, morderstw całych rodzin popełnionyh przez kochających ojców i mężów. No i wiesz, ludzie w takich sytuacjach wariują. Idziemy jak zwykle do knajpy u Joe'ego, tam gdzie zawsze na jakieś piwko po Roocie. Jest o czym gadać. Taki relaks dobrze nam zrobi... P.S. Sesja raczej dla doświadczonych graczy.

Warhammer II edycja - Joanna "Asiek" Wanic
Chociaż mówi się, że pod Middenheim Imperium rozgromiło siły Archaona w ludzkich sercach nadal siedzi trwoga. Przed chaosem, zwierzoludźmi, wojną i potępieniem. Ludzie boją się magii bardziej niźli zarazy. Zwracają swe głowy ku Bogom, często daleko przekraczając granice zdrowego rozsądku. nie ufa się obcym. Po lasach i traktach oprócz zielonoskórych czyhają łotry i banici - pozbawieni w wojnie domostw i dobytku. To niebezpieczne czasy. Co kryje w sobie Drachwald i co może spotkać wędrowców? Ta sesja to przedsmak tego, do czego zdolni są ludzie pod wpływem niewiedzy i lęku...

Sobota - Program

Konkursy I

10:00: Magiczne zaklęcia Maga - Aleksander "Mag" Gruszczyński
Magiczne zaklęcia to kalambury, do których hasła zrodziły w umysłach twórców Słownika Języka Polskiego. Spodziewajcie się romboidalnych szczękoczułków i mikrodermabrazji termoizolacyjnej, chociaż raczej nie będzie hiszpańskiej inkwizycji... W tym konkursie nie chodzi o zgadywanie haseł (chociaż też są za to punkty), ale o ich pokazywanie!

12:00: Konkurs wiedzy o Earthdawnie - Hubert "Jankoś" Jankowski (Stowarzyszenie "Topory")
Konkurs drużynowy (2-3 osoby) dla fanów systemu Earthdawn. Pisemny test, kalambury, pytania o różnym stopniu trudności, grafiki do rozpoznania - takie wyzwania czekają na uczestników tego arcytrudnego konkursu. Każdy z uczestników wybierze też dyscyplinę z, którą będę wiązały się różne przydatne podczas konkursu talenty.

15:00: 8x ??? - Aleksandra "Olka" Włodarczyk
Ósma Toporiada... osiem systemów RPG... osiem konkurencji... jeden zwycięzca! Nie będę o nic pytać, sprawdzę tylko Wasze umiejętności, o których jeszcze nie wiecie. Nigdzie indziej nie przyjdzie Wam robić tak zaskakujących i ciekawych czynności, wymagających odrobiny refleksu, zręczności i pomysłowości.

17:00: Do szabli... - Michał Mochocki
Wprowadzenie w arkana szermierki szablowej po raz wtóry na Toporiadzie, tym razem na specjalne zamówienie gorącogłowej młodzi szlacheckiej rwącej się do siekaniny. Sińce i guzy gwarantowane.

18:00: "One does not simply walk into Mordor... sober" - Bartosz "Nurgling" Czapnik, Anna "drBlonde" Chlebicka
ChLARP +18 w realiach Władcy Pierścieni. "Nazywam się Aragorn, syn Arathorna, i będę was upijał, choćby za cenę życia." - Aragorn "You shall not pass out!" - Gandalf "Ze mną się nie napijesz?" - Elrond. Już w momencie gdy wuj podarował ci pierścionek, powinieneś był zacząć coś podejrzewać. Niestety, zmyślny staruch zrobił to podczas imprezy i wątpliwości pojawiły się dopiero na drugi dzień. Wraz z nimi konsekwencje, w postaci podróży przez pół kontynentu, celem wrzucenia niechcianej błyskotki do wulkanu. A droga jest usiana trudnościami... jednak konsekwentnie biegnie w przód i w przód choć się zaczęła tuż za progiem. Zapraszamy do udziału w fabularyzowanej grze pijackiej rozgrywanej w realiach Władcy Pierścieni. Ponownie zmierzą się ze sobą cztery drużyny. Każdą z grup śmiałków zmierzy się z wieloma przeciwnościami, z których największą będzie zew kieli... znaczy pierścienia.

Konkursy II / Warsztaty

10:00: Konkurs filmowy by pi - Piotr "pi" Szczurek
Kolejna odsłona konkursu filmowego by pi. Nic się nie zmieni - uczestnicy będą krzyczeć na prowadzącego że to pytanie w kategorii za 2 punkty jest za łatwe, a to w "za jeden punkt" za trudne i tak na prawde nikt nie widział tego filmu :D. Oczywiście zgodnie z tradycją będzie kategoria dla wytrawnych znawców kina - UberUltraPr0 która będzie zawierać filmy o których istnieniu nie słyszeli nawet studenci trzeciego roku filozofii. Jeśli chodzi o pozostałe propozycje : na pewno będą filmy proste, trudne. Od amerykańskiej sieki dla mass po z lekka ekscentryczne kino brytyjskie przechodząc przez kino francuskie zahaczając o kino polskie jak i produkcje niszowe. Słowem - DLA KAŻDEGO COŚ MIŁEGO. Zapraszam ^.^

12:00: Sztuka z piwa czyli nauka repusowania - Jarosław "Shadus" Dyjas
Wiele osób zastanawia się co zrobić kiedy już przeczytało się wszystkie książki, nie ma składu na sesję bądź po prostu chce się zrobić coś nowego. Na warsztatach pokaże jak można ponownie wykorzystać wszelkiego rodzaju puszki, zamieniając przyjemność płynącą z jej wnętrza w sztukę.

15:00: Jak napisać dobrą książkę? - Jacek Komuda

16:00: Warsztaty scenariuszowe - Mateusz "Craven" Wielgosz
Spróbujemy wspólnymi siłami i w krótkim czasie stworzyć dobry scenariusz RPGowy.

18:00: Drama w RPG - z czym to się je? - Ewelina "Ewelinkia" Opryszczko (Armia Goblinów)
Czy RPG to tylko "turlanie"? Jeśli wiesz, że tak nie jest (albo nie wiesz, a chcesz wiedzieć) przyjdź i... posłuchaj, pogadaj i wypróbuj metody dramy. Warsztaty dla każdego: dla początkujących i zaawansowanych, starych i młodych. Potrzebna jest tylko odrobina chęci.

19:00: Jeden z Dziesięciu - Zawisza Maria Bzdęga (Armia Goblinów)
Jest to konkurs taki sam jak program telewizyjny o tym samym tytule prowadzony przez Pana Sznuka.

20:00: Kalambury Seksmistyczne! - Mikołaj "Sam Szajb" Kowalski (Armia Goblinów)
Jak ja na przykład biorę dwie łyżeczki tego różowego, to znaczy: padnij! Albo na przykład ściągam koszulę, to znaczy: do mnie! - Panie Maksu, abstrahuje pan od układu odniesienia. A WY, abstrahujecie, czy nie abstrahujecie? Dobrze pamiętacie Seksmisję? Dobrze ściągacie koszulę? Wpadnijcie, sprawdzimy.

Prelekcje I

10:00: Co to jest RPG i "Sczym" to sie je? - Jarosław "Shadus" Dyjas
Jak co roku tak i teraz wielu młodzików nas odwiedzi. Spragnieni uczestnictwa w wielkim świecie, nieświadomi "spacenia" jakie ich czeka. Przygotujmy ich wspólnie by przeszli na drugą stronę... (nie, nie mówiłem o tym, schowajcie noże, siekiery i wszelkie ostre narzędzia). Bez owijania w bawełnę i inne mięciutkie cosie - zapraszam wszystkich młodych by wysłuchali kilku...dzie...stu... no, aby trochę posłuchali na temat RPG, klimatu, mistrzowania i (nie)spożywania % podczas sesji.

12:00: Prezentacja gry Neuroshima Hex - Karol "Bombiś" Bomba, Katarzyna Sarniak
Po upadku cywilizacji, nie wiele zostało już zasobów. Bez państwa ludzie to tylko gromady gangów, czy większe formacje. Gdy ktoś odkryje fabrykę, sklep czy choćby obiecujący kawałek ruin pojawiają się Gangi, Pojawiają się Mutanci, Pojawia się Moloch a za nim Ludzie posterunku. Armie ścierają się ze sobą o resztki przeszłości... Neuroshmia Hex. Gra taktyczna osadzona w klimatach post-apo. Stań na czele jednej z frakcji i daj łupnia gamoniom po drugiej stronie, Gambel jest Twój, Muszą zrozumieć! Gratka dla każdego miłośnika szybkich planszowych gier taktycznych oraz fanów Neuroshimy!

13:00: Wilkołak: Odrzuceni (prezentacja systemu) - Jerzy "Greg" Nowak
Utraciliśmy nasz raj - ZNISZCZYLIŚMY go własnymi rękoma roznieśliśmy na naszych kłach i pazurach. Przez to zostaliśmy ODRZUCENI. SKRYWAMY SIĘ wśród ludzkiej trzody, nosząc owcze skóry, a zmysły wiodą nas ku ZWIERZYNIE. Zwrócili się przeciw nam nawet krewni, naszym tropem podążają istoty z cienia Ziemi. Gdy Księżyc rośnie, w naszej KRWI dudni SZAŁ.

15:00: Crystalicum - kryształowa gra fabularna (prezentacja systemu) - Joanna "Aćka" Kruczyk (Stowarzyszenie "Topory")
Zapomnij o pustce między gwiazdami - Znany Wszechświat jest pełen życia. Unoszą się w nim niezwykłe stworzenia, kolorowe ławice cudacznych ryb, potężne lewiatany, śmiertelnie niebezpieczne krakeny i węże pustki. Wśród tych cudów zawieszone są światy zamieszkane przez istoty rozumne. Czas je poznać.

16:00: Kobiety w RPG - Anna "drBlonde" Chlebicka
Garść porad dotyczących płci pięknej na sesji - jak stworzyć realistyczną i ciekawą bohaterkę niezależną i dlaczego nie powinna to być kolejna ruda wojowniczka w stalowym bikini oraz jak poradzić sobie na sesji z graczką.

17:00: Dlaczego powstała Neuroshima?Marcin "Kaczor" Baryłka
Historyczne smęcenie Kaczora, jednego z twórców Neuroshimy. Dlaczego powstała, jak powstała i po co, a także czego tam nie ma i dlaczego nie nazywa się Necropunk?

18:00: "Magiczny Świat Odmieńców" czyli wstęp do Changeling: The Lost - Marcin "Różyk" Różycki
Gąszcz, Hałastra, Fant, Prawdziwi Fae, Odmieńcy. Świat Changeling: The Lost jest uznawany za jeden z ciekawszych systemów RPG. Podczas tej prelekcji poznasz podstawy systemu i postawisz pierwszy krok w kierunku poznania magii Dziwu.

19:00: Gra Nim - Maciej "Ślimak" Winnicki (Stowarzyszenie "Topory")
Chcesz zadziwić kumpli przy piwie? Masz ochotę zaszpanować grą w którą zawsze wygrywasz? Szukasz gry, którą możesz wykorzystać jako element przygody? Nim jest dla Ciebie! Wystarczy znać układ pionków i dwie proste zasady i można grać. Na prelekcji zademonstruję grę Nim w wariancie Marienbad oraz taktykę umożliwiającą wygrywanie za każdym razem, przy spełnieniu jednego drobnego warunku. Jeżeli taka będzie wola uczestników, możemy też zorganizować mały turniej.

20:00: Prezentacja Gry Karcianej Konwój - Karol "Bombiś" Bomba, Katarzyna Sarniak
Moloch nadciąga! Jego stalowe kolumny suną niestrudzenie przez Stany, kolejne miasta płoną a cel, jak się wydaje to pierwsze miasto które próbuje podźwignąć się z gruzu - Nowy York. Stalowe Machiny nie długo spotkają obrońców, mobilnych i kreatywnych bohaterów Posterunku! Stań do bohaterskiej walki przeciwko stalowemu przeciwnikowi przewodząc partyzancką grupą Posterunku, albo poprowadź hordę maszyn i spal doszczętnie Enklawę ludzkości jako program Molocha! Gra konwój, jest asymetryczną grą karcianą dla dwóch osób gdzie jeden wciela się w tytułowy konwój i stara się zmieść ludzkość, a drugi, kieruje heroiczną partyzantką Posterunku która będzie nękać maszyny aż do ostatecznej bitwy! Obie armie wymagają różnych strategii ze względu na swoje zupełnie odmienne wady i zalety.

LARP

10:00: "DZIKI LAS" - czyli Goblińskie ZŁO - Tomasz "Smok" Wolski, Monika "Hajduczek" Koseska
LARP w klimacie Fantasy nastawiony na zgniło zielone potwory i wszystko co się z nimi łączy. A dzieje się w pewnym lesie najdzikszym jaki znacie jak nie znacie to poznacie. ;)

15:00: Wycie Kojota - Paweł "Samuraj" Cholewa
Początek XX wieku, Meksyk, cholerna pustynia a na jej środku nie wiadomo skąd i po co najgorsza speluna jaką w życiu świat widział... Obskurna karczma o wdzięcznej nazwie "Wycie Kojota". Nie wiadomo co bardziej zaskakujące: taka sceneria czy to, że do tej speluny ciągnie cała masa różnych dziwaków, choć to w czasach rewolucji jest normalne... No cóż... Każdy musi czasem odpocząć nawet ty... Zresztą, przecież będziesz tam tylko od zmierzchu do świtu.

17:00: Łzy Ishy - Obóz Elfów
Jedna z naszych najstarszych legend opowiada o Łzach Ishy. Mówi, że u zarania dziejów, gdy pierwsi z Elfów zrodzili się z Ishy, Matki Ziemi i Kurnousa, Pana Zwierząt, Asuryan, najwyższy z naszych bogów, zadecydował o losie ich dzieci. Wybrał dla nas życie trwające eony, lecz nie wieczne jako, że w końcu wszyscy, znużeni rozciągniętą egzystencją, musimy poddać się śmierci. "Inaczej - rzekł w swej mądrości bóg-feniks - Elfy mogłyby zacząć pożądać boskich tronów." Jednak bogini Isha, która kochała swoje dzieci ponad wszystko, roniła łzy wielkiego żalu nad losem swych potomków, na zawsze wyrwanych z kochających objęć matki.
Vaul, bóg-kowal, ulitował się nad nią, zebrał jej łzy i w swojej kuźni ukształtował je w lśniące klejnoty. Następnie Lileath, mistrzyni magii, zaklęła je tak, aby Isha za ich pomocą mogła obserwować i rozmawiać ze swymi dzieci, ilekroć w nie spojrzały.
Łzy Ishy to okruchy mocy samej bogini. Niektóre z nich posiadają moc leczenia ciała, duszy, podczas gdy inne mogą obdarzyć posiadacza wielką wiedzą i mądrością. Według legendy istnieje dwanaście tych cudownych klejnotów nazywanych Quyl-Isha czyli Łzami Ishy.
Łzy mają wielkie duchowe znaczenie dla wszystkich Elfów, w tym również naszych upadłych braci z Naggaroth. Druchii poszukują dróg obcowania z Khainem, Bogiem Mordu, pali ich zazdrość, ponieważ sami nie posiadają żadnego z klejnotów. Niejednokrotnie poddani Wiedźmiego Króla próbowali je zdobyć, lecz za każdym razem udaremnialiśmy ich próby. Jednak po dziś dzień legiony Naggarondu nie ustają w wysiłkach, aby złożyć moc klejnotów u stóp swemu panu, Malekithowi, który użyje jej, by utopić królestwo Ulthuanu w oceanie krwi. Z tego powodu Łzy są bezpiecznie przechowywane w ukryciu, z dala od czarnych szponów Wiedźmiego Króla.
Mówi się, że jedna z Łez jest strzeżona przez Mistrzów Miecza z Białej Wieży, gdzie wielcy mędrcy używają jej do komunikowania się z boginią. Druga jest pod pieczą dziewiczych wyroczni Wiecznej Królowej w Gaen Vale, Ukrytej Dolinie. Trzecia jest w posiadaniu Leśnych Elfów z Loren, bezpiecznie ukryta wewnątrz Dębu Wieków. Dwie kolejne osadzone są w głowniach bliźniaczych mieczy, należących do szlachetnego rodu Coraith.
Dziś stoimy na progu nowego rozdziału tej historii. Alarielle, Wieczna Królowa, miała proroczą sen. Wizję pełną krwi i śmierci swych poddanych. W sercu prastarego boru stoi zapomniana kapliczka, odwiedzana jedynie przez nielicznych mieszkańców pobliskiej osady, czczących bezimienne bóstwo ziemi. W opuszczonym sanktuarium, pod zaniedbanym ołtarzykiem Alarielle zobaczyła spaczenie i destrukcję potężnej relikwii. Nie wolno nam dopuścić, by proroctwo się wypełniło.

Punkty obozowe I

10:00: Gang szuka twardzieli! - Wojownicy Szos
Myślisz że jesteś twardy? Bystry? Spostrzegawczy? Że przetrwasz na szosie, kiedy mutanty czają się tuż za wydmą, a do picia masz tylko trochę lekko świecącej wody? Kto by się tym przejmował? Złap muta, sprzedaj łowcom niewolników, golnij radio-wody i zagryź tym co się akurat znalazło w starej chłodni jakiegoś cpn-u. Mamy dla ciebie kilka wyzwań byś pokazał na co cie stać! Atrakcje: Walki gladiatorów. Mutancki Konkurs Piękności. Wyżerka! Dorwać Frajera. I wiele wiele innych! Przetrwaj to i ciesz się honorem bycia w Gangu!

13:00: Totem demonów - Obóz Anioły i Demony
Chcesz się upaprać czymś czerwonym? Czarnym? A może tęczowym??? Posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne? Obóz demonów daje Ci niepowtarzalną możliwość uczestnictwa w tworzeniu obozowego totemu, dla potomności i ku wieczności. Chcemy pokazać, że demony nie gęsi i swój totem mają. Opętanych manią tworzenia rzeczy dziwnych i dziwniejszych zapraszamy.

15:00: Wielobój Amberycki - Zamek Amber
W najbliższych dniach na zamku Amber odbędą się zmagania otwarte dla wszystkich chętnych. Próbie poddane zostaną Siła, Psyche, znajomość Sztuk Wojennych i Wytrzymałość kandydatów. Nagrodą jest pozwolenie na przejście Wzorca, co, jeśli się powiedzie, dowiedzie królewskiej krwi płynącej w żyłach kandydata i da mu prawo do ubiegania się o koronę Amberu. Tych, którzy na zamku jeszcze nie bywali, ostrzegam, że w programie są bezlitosne pojedynki na miecze, podłe intrygi i rzut koniem.

17:00: Łap złodzieja! - Obóz Banitów
Istnieje legenda w prawdziwość której nikt nigdy nie wierzył. Historia traktuje o prastarej Łzie Smoka, która swą przejrzystą barwą zasłużyła na miano Kryształowej. Mówi się, że posiada ona moc wpływania na umysły zamieniając najsłabszego nawet męża w prawdziwego bohatera. Przez wieki poszukiwali jej wielcy magowie, władcy, rycerze. Jednak nigdy nikomu nie udało się jej odnaleźć. Nigdy... aż do teraz. Mówi się że wpadła ona w ręce jakiegoś łotra, który skrył się w pobliskim lesie. Pragnąc by jego osoba zasiliła nasze szeregi ogłaszamy że temu, który pojmie go i doprowadzi do nas żywym, oddamy w posiadanie artefakt Kryształową Łzą zwany.

19:00: Trollowisko - Magda"Mada" Karońska (Armia Goblinów)
Szybki konkurs, którego tematem są trolle oraz inne rasy zasilające szeregi Armii Goblinów w literaturze oraz innych gałęziach sztuki.

20:00: Magiczne Atuty - Zamek Amber
Księżniczki Florimel i Fiona urządzą magiczny turniej w rysowaniu najpotężniejszych kart. Ludzie i miejsca znane Toporiadowej braci, narysowane na kartach atutami się staną. Sprawdź, na ile wiernie możesz je odtworzyć, aby mogły w magiczny sposób Cię tam przenieść kiedy tylko tego zapragniesz.

Punkty obozowe II

10:00: Najlepiej ubrany demon i anioł - Obóz Anioły i Demony
No to tak krótko , konkurs polega zrobieniu emblematy/naszyjniku/branzy czy cokolwiek innego poświęconego ich bogom jako element stroju.

12:00: Elfie Nowinki Technologiczne, czyli współczesny łuk myśliwski - Asur Ehtat (Obóz Elfów)
Turniej strzelecki organizowany przez Obóz Elfów.

13:00: Nadchodzi Afterbomb RPG - Rafał Olszak
Nadchodzi nowa postapokaliptyczna gra fabularna AFTERBOMB MADNESS. Zapraszamy wszystkich serdecznie na prezentację, którą poprowadzi jeden z autorów. Podczas prelekcji ujawnione zostaną niepublikowane dotychczas szczegóły, ilustracje oraz będzie czas na zadawanie pytań na temat gry.

15:00: Konkurs Wszechmocy - Zamek Amber
Myślisz, że umiesz wszystko? Twierdzisz, że radzisz sobie zawsze? A co, jeśli Twoje problemy będą równie nieograniczone, jak możliwości? Zapraszam na kreatywno-narracyjny Konkurs Wszechmocy!

16:00: Kreacja Cienia - Zamek Amber
"Nie istnieje nic prócz mnie, niczego nie możemy być w pełni świadomi prócz własnego istnienia i postrzegania. Potrafię odnaleźć w Cieniu wszystko, co zdołam sobie wyobrazić. Każde z nas to potrafi. Ale to nie wykracza poza granice ego. Można się spierać i w istocie większość z nas tego próbuje, że sami stwarzamy Cienie, które odwiedzamy, konstruujemy je z budulca naszej psyche, że tylko my istniejemy naprawdę, że światy, w które wkraczamy, są jedynie projekcjami naszych pragnień... Dokładniej jesteśmy stwórcami, ludzi miejsc i przedmiotów poza Amberem, a oni to nasze zabawki, czasem niebezpiecznie aktywne, ale to także stanowi część gry"

17:00: Konkurs "Mój mały Demon" - Obóz Anioły i Demony
Każde z nas uwielbia te małe, prześliczne stworzenia, pełne wewnętrznego uroku, słodyczy, rozkosznej niewinności, których samo ukłucie ich małych ząbeczków jest tak słodkie, że chciałoby się... Czekaj, szczeniaczki? Jakie szczeniaczki?! Demony parówo!!! Nie od dziś przecież wiadomo, że to Demon jest najlepszym przyjacielem człowieka. Teraz i Ty możesz sobie takiego sprawić! Dajemy ci niepowtarzalną okazję do stworzenia sobie Demonicznego przyjaciela, z którym wyruszysz w najbardziej tajemnicze i niebezpieczne zakątki tej planety (np. do McDonalda), by wspólnie zasiać ZŁO i ZNISZCZENIE! Ale! My najlepiej wiemy, że nie ma nic za darmo, a więc na twórców najlepszych Demonów oraz najlepszych scenek czekają nagrody! Przybywajcie! Demon broni! Demon radzi! Demon nigdy cię nie zdradzi! (powiedzmy)

19:00: Herszt - Obóz Banitów
W lasach namnożyło się od małych grup banitów. Rywalizacja jest zawzięta. Sytuacja zmusiła was do dokonania wyboru: albo połączycie się z większą grupą ludzi wyjętych spod prawa, albo przestaniecie istnieć. Aby móc przetrwać musicie się wkupić w łaski herszta, który zapewni Wam odpowiednią pozycję. Cztery frakcje, wspólny cel, zwyciężą najlepsi. Gra terenowa oparta na refleksie, sprycie i dozie szczęścia.

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl
could play a key fashion replica watches role in curbing the concussion problem for not just pro football, but many other sports. Earlier this week, fake uk watches 110 of them were found to have CTE, the disease caused by repeated impact to the head.If you don't like the idea of wearing fake replica handbags a fitness tracker clipped to your.your wrist, designer replica handbags now there's a new option: wear one on your face.Oakley outlet, a division of eyewear giant Luxottica rolex datejust replica with Intel