Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty
Strona główna » Orichalcum » Program » Multisesja: Pasje

Multisesja: Pasje

Opisy Pasji, w których Głosicieli wcielą się gracze:

Garlen

Pasja ogniska domowego.
Podczas Pogromu wszystkie kaery i cytadele błagały Garlen o opiekę, do tej pory jest ona jedną z najbardziej czczonych Pasji w całej Barsawii. Dawcy Imion nazywają ją troskliwą matką a ona traktuje wszystkich jak swoje dzieci. Poprzez swoich Głosicieli pomaga rannym i chorym, daje ukojenie umierającym. W świecie pełnym przemocy opiekuje się tymi, którzy przedkładają spokój domowego zacisza ponad życie pełne przygód, w szczególności dziećmi i rodzinami.

Ideały
Ognisko domowe, leczenie.

Typowy wygląd
Zazwyczaj objawia się w postaci zmysłowej kobiety z rozpostartymi zapraszająco ramionami, czasem wybiera postać łagodnego mężczyzny.

Typowe elementy
Dom, dzieci, kaer, zamknięte pomieszczenia, woda.

Moce
Garlen leczy rannych, pociesza zalęknionych i w mgnieniu oka potrafi przenieść się do dowolnego domu.

Głosiciele
Wielu obywateli i nawet niektórzy Głosiciele innych Pasji błędnie wierzą, że Głosiciele Garlen chronią się w domowym zaciszu i poświęcają leczeniu ponieważ boją się konfliktów. Jednak każdy, kto kiedykolwiek widział jak umiera ukochana osoba, podczas gdy robił absolutnie wszystko żeby temu zapobiec, wie, że taki akt opieki wymaga dużo więcej odwagi i siły niż ten potrzebny do pokonania wroga.
Większość Głosicieli Garlen to kobiety. Niektórzy wierzą, że Pasja sama zachęca kobiety do podążania jej ścieżką ponieważ ukazuje się jako jedna z nich. Inni przypuszczają, że dzieje się tak dlatego, że kobiety, które noszą nowe życie, potrafią lepiej zrozumieć i bardziej docenić wartość życia, co sprawia że wykazują większe współczucie dla wszystkich żyjących istot.
Nawet najsurowsi Głosiciele Garlen nie tracą swojej wyrozumiałości i hojności. Jeżeli ktoś mylnie uzna ich zdolność do współczucia za słabość może się przekonać, że są zdolni do zdecydowanych działań w obronie tych, którzy znajdują się pod ich opieką. Do tej pory znana jest opowieść o piątce Głosicieli Garlen, którzy odwiedzili kiedyś wioskę niedaleko Powietrznej Przystani. Podczas ich pobytu wioska została napadnięta przez łowców niewolników. Najeźdźcy zostali wycięci w pień a ich krew suto zrosiła szaty Głosicieli.

Przykładowe akty wiary
Uleczyć kogoś z fizycznych ran (mały), otoczyć opieką kogoś cierpiącego na poważną chorobę (średni), ochronić dom/mieszkanie przed atakiem (duży), znaleźć lek na śmiertelną chorobę (epicki).

Floranuus

Pasja zabawy i współzawodnictwa.
Floranuus jest wiecznym optymistą i motywatorem Dawców Imion. Płonie w sercach każdego kto z ochotą wstaje z łóżka witając nowy dzień. Inspiruje Dawców Imion do osiągania sukcesów, do zwycięstwa oraz stoi w centrum każdej uroczystości. Jako uosobienie radości, wesołości i ekscytacji nie ma za grosz zrozumienia dla rozpaczy. Wysyła swoich Głosicieli żeby pomóc osobom w głębokiej depresji oraz tym pogrążonym w smutku wiedząc, że potrafią oni odbierać negatywne uczucia w sposób, który jemu jest obcy.

Ideały
Zabawa, energia, zwycięstwo, ruch.

Typowy wygląd
Zwykle manifestuje się jako humanoidalna istota złożona z płomieni. Ogień ten nie grzeje ani nie podpala.

Typowe elementy
Ogień, przyjęcia, radosne pozdrowienia, zwrotne szybkie statki powietrzne i wodne, wino, drogi.

Moce
Floranuus wzmacnia wytrzymałość, potrafi wpłynąć na zmianę nastroju (od przygnębienia do ekscytacji) i potrafi przemieszczać się po świecie z zapierającą dech prędkością pod postacią kuli ognia.

Głosiciele
Ponieważ czują nieustający optymizm na początku każdego nowego dnia, Głosiciele Floranuusa zachęcają wszystkich wokoło do dzielenia z nimi tego entuzjazmu. Ci mężczyźni i kobiety znajdą pozytywny aspekt każdej sytuacji, potrafią dostrzec smugę światła w burzowej chmurze albo uśmiech ukryty pod łzami. Manifestacją ideałów ich Pasji są żywe, jaskrawe kolory, w które się ubierają. Taki strój sprawia, że Dawcy Imion instynktownie się uśmiechają i wypogadzają, a o to właśnie chodzi Głosicielom. Poświęcają swoje życie na podróżowanie po Barsawii w poszukiwaniu tych, którzy utracili nadzieję, kiedy już ich znajdą nie spoczną dopóki nie rozpalą w ich duszach iskierki nadziei. Często w swoich wysiłkach posuwają się za daleko i zachowują nieco lekkomyślnie, chcąc płomieniem Pasji rozpalić cały świat, dlatego wiele osób uważa ich za wścibskich intrygantów. Jednak nikt nie neguje życzliwości i szczerości ich intencji.

Przykładowe akty wiary
Wziąć udział w wyścigu lub innej sportowej rywalizacji (mały), zorganizować ucztę na sto lub więcej osób, wymagającą minimum tygodnia przygotowań (średni), podnieść sztandar własnej strony w środku obozu wroga zmieniając tym losy bitwy (duży), zakończyć wojnę pomiędzy dwiema zwaśnionymi społecznościami albo narodami (epicki).

Jaspree

Pasja przyrody.
Niezliczona ilość Dawców Imion wzywała imienia Jaspree w ciągu ostatnich stu lat, w czasie odnawiania farm i lasów zniszczonych przez Pogrom.
Miłujący wszystkie żywe stworzenia Jaspree odpowiadał na te modlitwy wspomagając odbudowę fauny i flory Barsawii. Do tej pory wędruje w cieniu wysokich drzew i pochyla się nad każdym kwiatem by zachwycić się jego zapachem. Dzięki jego wsparciu, w czasie który upłynął od Pogromu, Barsawia znów stała się kwitnąca i pełna życia.

Ideały
Wzrost, Troska nad ziemią, Miłość do dzikiej przyrody.

Typowy wygląd
Jaspree zwykle ukazuje się jako pół Dawca Imion pół zwierzę.

Typowe elementy
Drzewa, farmy, lasy, nasiona.

Moce
Jaspree wspomaga wzrost roślin, rozwój zwierząt i Dawców Imion, animuje rośliny, rozmawia ze zwierzętami a także porusza się poprzez ziemię z równą sprawnością jak pływak tnie taflę wody.

Głosiciele
Większość Głosicieli Jaspree poświęca moce darowane im przez Pasje na użyźnienie małych skrawków Barsawii, na których rośliny przetrwały Pogrom oraz ożywianie ziem przez niego wyjałowionych. Uważają, że świat roślinny jest budulcem dla całego pozostałego życia dlatego uznają za swój obowiązek uczyć Dawców Imion szacunku dla roślin i uświadamiać im jak ważna jest flora Barsawii dla ich wygodnego życia. Dla nierozsądnych lub nieuważnych podróżnych bywają bardzo surowi zaś w obronie dzieła i ideałów swojej Pasji są gotowi nawet poświęcić życie.
Część Głosicieli Jaspree podąża nieco mniej restrykcyjną drogą, na równi ceniąc życie roślin, zwierząt i Dawców Imion, i to życie chronią. Mieszkają zwykle w społecznościach, broniąc ich przed tymi, którzy niszczą. Jednocześnie rozumieją, że Dawcy Imion muszą zabijać zwierzęta czy karczować lasy po to, żeby przeżyć. Ci Głosiciele dbają żeby było to robione z umiarem i rozsądkiem. Postrzegają życie jako niekończący się cykl narodzin i śmierci i akceptują równą wagę obydwu.
Głosiciele Jaspree chętnie korzystają z możliwości wyruszenia nawet w najdalszą podróż, żeby dowiedzieć się więcej na temat roślin, życia świata, chronić zagrożone gatunki i zmieniać jałowe ziemie w tętniące życiem oazy.

Przykładowe akty wiary
Zasiać rośliny na powierzchni minimum 1 akra (mały), opiekować się farmą lub lasem przez minimum tydzień (średni), ochronić las, farmę lub stado zwierząt przed zagrożeniem (duży), odwrócić efekty Pogromu na zniszczonym fragmencie ziemi (epicki).

Rola Jaspree w ED
Jaspree jest jedną z popularniejszych Pasji, z upodobaniem wykorzystywanych w legendach, opowieściach i samej historii Barsawii. Przypisuje się jej nawet stworzenie Smoczej Puszczy, zwanej obecnie Krwawą Puszczą, a także późniejszą opiekę nad mieszkającymi tam elfami.

Oto fragment legendy opisującej powstanie Puszczy:
„Dawno temu, tak dawno, że nawet Smoki nie pamiętają, Serce Dębu przyszło na świat. Było ukochanym Jaspree i Jaspree podarował mu wszelkie dobra życia – światło słońca i łagodny deszcz, delikatny wiatr by jego liście mogły śpiewać, żyzną glebę by mogło rosnąć. I wielkie drzewo wraz z Pasją byli bardzo szczęśliwi razem.
Ale świat był dziki i Jaspree wiedział, że inne miejsca potrzebują jego błogosławieństwa. Musiał ruszyć w świat i zanieść dar życia wszystkim, pozostawiając drzewo samotnie. Myśl o rozstaniu rozrywała serce Pasji, bał się, że jego ukochane drzewo uschnie i umrze z samotności zanim zdąży wrócić. Podarował więc Sercu Dębu nieco swojej magii, tak by mogło stworzyć cały las wokoło siebie."

Thystonius

Thystonius jest Pasją fizycznej konfrontacji i męstwa. Większość żołnierzy mylnie uważa go za Pasję wojny ale Thystoniusa nie interesuje zabijanie jako takie. Mieszka w żywych kościach i mięśniach a nie w ciałach poległych. Uwielbia gibkość i wysiłek ciała poddawanego fizycznym wyzwaniom. Wyścig, siłowanie na rękę, walka z oszalałym żywiołem w celu uratowania własnego życia sprawia mu dużo większą przyjemność niż rzeź w trakcie bitwy.
Prócz tych, którzy kochają go całym sercem, Thystonius wspiera także tych, którzy czują się zranieni fizycznym wyzwaniem. Epicki poemat "Wojna Łez" opowiada o dwóch wrogich obozach, przerażonych podjęciem bitwy następnego ranka. Thystonius odwiedził tej nocy każdy z obozów i przemawiał do armii mówiąc o chwale bitwy i o tym, że każdy z żołnierzy może zostać bohaterem. Zainspirowani słowami Pasji żołnierze rankiem stanęli do wielkiej bitwy. Thystonius dotrzymał słowa - ich wysiłek i bohaterstwo zostało uwiecznione w poemacie. Niemniej jednak zwyczaj Thystoniusa do zachęcania Dawców Imion żeby rzucali się w wir walki, wydaje się wielu osobom niewygodny.

Ideały
Fizyczna konfrontacja, męstwo

Typowy wygląd
Zwykle objawia się jako wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna albo kobieta dowolnej rasy.

Charakterystyczne elementy
Broń, banery i proporce, zbroja, pole walki

Moce
Może zwiększyć zdolność i siłę bojową, zniwelować ból i błyskawicznie przemieszczać się pomiędzy miejscami konfliktów.

Głosiciele
Głosiciele Thystoniusa uważają, że życie nie ma sensu jeśli jest pozbawione fizycznego ryzyka i zawziętej walki. Ich życiowym celem jest szukanie nowych przeciwników, żeby poddać próbie swoje zdolności bojowe i męstwo. Zgodnie z ich interpretacją ideałów Pasji powinni nie tylko walczyć sami ale też skłaniać innych do potyczek. W związku z tym wyzywają na pojedynki tak chętnych jak i opornych przeciwników.
Są niezmordowanymi i dzielnymi wojownikami. Bez wahania podejmą się nawet samotnej obrony całej wioski przed najeźdźcami. Ci bohaterscy wojownicy są nieocenionymi sprzymierzeńcami w każdej bitwie. Nie można jednak na nich polegać jeśli chodzi o dowodzenie oddziałem czy armią ani o jakąkolwiek strategię. Ich, wręcz religijne, oddanie walce wyklucza jakiekolwiek racjonalne planowanie i strategię. Niektórzy pacyfiści, którzy są skłonni unikać starć za wszelką cenę, oskarżają Głosicieli Thystoniusa o bezmyślne wciąganie w bój Dawców Imion.

Przykładowe akty wiary:
Zaangażowanie się w próbę sił związaną z fizycznym starciem (mały), poprowadzenie żołnierzy do boju (średni), walka z bardzo potężnym przeciwnikiem aż do granic wytrzymałości obu lub jednego z wojowników (duży), poprowadzenie do zwycięstwa całego narodu w pełnowymiarowej wojnie (epicki).

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl