Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Goście

Jacek Komuda

Komuda

Pisarz, z wykształcenia historyk.

Komuda jest autorem czyniącym głęboki ukłon w stronę historii Rzeczpospolitej szlacheckiej. Od zawsze zafascynowany był opowiadaniami osadzonymi w realiach XVII wieku. Brał udział w tworzeniu gry "Dzikie Pola" oraz stworzył scenariusz do komputerowego "Wiedźmina".

Spod jego pióra wyszły bestsselery polskiej fantastyki takie jak np. "Imię Bestii", "Diabeł Łańcucki" czy "Galeony wojny".

Dla Komudy fantastyka jest jedynym pełnym środkiem wyrazu. Przyznaje się do pewnej obsesji związanej z kreowaniem świata fantasty. Specyficzny styl pisarza i typ poruszanych przez niego problemów wynikają z faktu, że fantastyka zawsze występowała u niego w bezpośrednim zazębieniu z historią. Konwencja w której tworzy jest dla niego wolnością i izolacją od "pisarstwa główno nurtowego", które nazywa zwykłym bełkotem przeznaczonym dla wąskiego grona odbiorców. Można z tego wywnioskować, że fantastyka jest dla niego nie tylko sposobem na życie, ale także na rozwój. Wróży literaturze fantastycznej długą i bogatą przyszłość, powołując się między innymi na coraz bardziej rozwiniętą zdolność ludzi do fantazjowania, wywołaną wewnętrznym sprzeciwem dla zwierzęcego postępu.

Marcin Przybyłek

Polski pisarz science fiction, z wykształcenia lekarz. Przybyłek jest współczesnym człowiekiem renesansu, w swoim życiu publikował grafiki, zajmował się kompozycją muzyki elektronicznej. Jednak literacko debiutował w 2000 roku. Autor nie zawsze wiązał swoją przyszłość z pisaniem, jak sam przyznaje, jako dziecko marzył o podróżach w kosmos, a ostatecznie skończył na uniwersytecie medycznym, gdzie został lekarzem. Dopiero później postanowił zmienić biały kitel na pióro i przedstawić nam swój świat. Od dzieciństwa zaintrygowany był lemowską pracą mózgu, który otrzymuje odpowiednie impulsy i nie jest w stanie odróżnić, czy postrzegany przez niego świat jest realny czy może spreparowany. Ta fascynacja ludzkim mózgiem oraz miłość do gier komputerowych, i fascynacja kobiecym pięknem przyczyniły się do powstania początkowo opowieści o gamedeku które szybko przemieniły się w opowieść „Gamedec. Granica rzeczywistości”, z którego wyłonił się w cykl książek z serii, Gamedec. Przybyłek od lat zainteresowany jest psychologicznym, technologicznym oraz finansowym rozwojem ludzkości, przekazuje swoje wizje w książkach, wykładach i podczas szkoleń.

Tomasz "SMOK" Wolski

Wolski

Fantastyka to większość jego życia. Jest autoryzowanym starostą gry "Dzikie Pola" brał udział w jej testowaniu i promowaniu. W związku z grą organizował LARPy na rozmaitych konwentach w obrębie całego kraju. W środowisku dziko polowym piastuje urząd Hetmana Wielkiego Koronnego.

Z pasją nagłaśniał temat fantastyki przy użyciu audycji radiowych, a także programów telewizyjnych. (w tych ostatnich występował w roli konsultanta i specjalisty do spraw Gier Fabularnych i Bitewnych).

Zapalony organizator imprez młodzieżowych dotyczących szeroko pojętej fantastyki Extrapole Janki. W swej "fantastycznej" karierze zajmował się także onirycznym portalem "Smoczy Sennik Babiloński" oraz pisaniem scenariuszy do "Magii i Miecza". Testował grę karcianą "Illuminati".

Należy do Sił Powietrznych Armii Goblinów. Stale współpracuje z DK "Rakowiec" współorganizując fantastyczne imprezy masowe, przy Domu Kultury Rakowiec. Prowadzi tam też cykliczne warsztaty modelarsko-fantastyczne dla dzieci i młodzieży. Członek Chorągwi Jazdy Rzeczypospolitej grupy rekonstrukcyjnej zajmującej się XVIIw. Dwukrotny zdobywca Złotego Topora i trzykrotny Brązowego Topora w kategorii Najlepszy Mistrz Gry. Członek honorowy Stowarzyszenia Avangarda i Stowarzyszenia "Topory"

Michał Mochocki

Mochocki

Członek honorowy Rawskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych i Fantastyki "Topory" i członek Kapituły Quentina - konkursu na najlepszy polski scenariusz RPG. W światku RPG-owym kojarzony przede wszystkim z Dzikimi Polami, z którymi związany jest od ponad 10 lat. Nim został dumnym współtwórcą drugiej edycji systemu, był redaktorem działu DP w "Portalu", autorem wielu artykułów i scenariuszy i organizatorem sarmackich punktów programu na konwentach. W środowisku dzikopolowym piastuje urząd Kasztelana Krakowskiego. Współautor pierwszego dodatku do II edycji Dzikich Pól - "Pan Brat", pisywał też materiały do Wiedźmina, Zewu Cthulhu, Wampira i Neuroshimy (w tym kampanię "Zabić szczura"), przetłumaczył na polski kilka dodatków do "Dungeons&Dragons". Niestety, z braku czasu nie grywa już w RPG, wyjąwszy okazjonalne sesje na konwentach. Również sarmackie zamiłowania do rekonstrukcji historycznych (Pospolite Ruszenie Szlachty Ziemi Krakowskiej) przełączył w tryb "wierzący, ale niepraktykujący". Zawodowo pracuje jako adiunkt na filologii angielskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Organizator specjalizacji "GAMEDEC - badanie i projektowanie gier" na innowacyjnym kierunku "Humanistyka drugiej generacji", otwartym na UKW w 2013/2014. Tam uczy i srogo egzaminuje z RPG-ów na przedmiocie "Projektowanie gier role-playing". Jest sekretarzem zarządu Polskiego Towarzystwa Badania Gier, a zajmuje się m.in. edukacyjnym zastosowaniem gier fabularnych, przede wszystkim larpów. Na Toporiadzie pierwszy raz gościł w 2008 i orzekł, że to najwspanialszy konwent w Polsce.

Aleksandra "Avril" Mochocka

Od zawsze fanka science fiction, w 1995 wzięła udział, w Trójmieście, w jednym z pionierskich polskich LARPów (o tym, że to LARP i że jest pionierski, nikt oczywiście wtedy nie wiedział :) ), po czym czegoś już jej w życiu brakowało. W 1996 odkryła, że to coś, to RPG, w które od owego mniej więcej czasu gra (obecnie niestety nie tak często, jak to drzewiej bywało - ale liczy się jakoś, nie ilość, prawda?). Razem z Michałem Mochockim pisywała scenariusze do Magii i Miecza oraz magazynu Portal; przetłumaczyła kilka podręczników do Dungeons and Dragons. Notoryczna prelegentka konwentowa. Zawodowo nauczyciel akademicki, anglistka-literaturoznawca, od dobrych kilku lat specjalizująca się w badaniu gier jako zjawiska (także jako członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier). Zaangażowana w stworzenie Humanistyki 2.0 na Uniwersytecie Kaziemierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji Gamedec: Badanie i projektowanie gier (yeah! egzamin z erpegów!). Najbardziej lubi stare dobre Cthulhu, ale w ogóle to wszystko lubi, byleby nie były to DeDeki.

 

Artur Machlowski

Machlowski

Szef działu Gier Bez Prądu w firmie CD Projekt, wyłącznego polskiego dystrybutora gry karcianej "Magic: the Gathering". Były Redaktor Naczelny portalu Valkiria Network. Autor Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Gry Karcianej "Jakub Wędrowycz". Współtworzył grę fabularną "Dzikie Pola: Rzeczpospolita w Ogniu".Jest współautorem pierwszego dodatku do II edycji Dzikich Pól - "Pan Brat". Publikował teksty w "CD Action", "Portalu" oraz "Magii i Mieczu". Internetowy celebryta świetnie znany na krakowskich a i od niedawna warszawskich salonach. Organizator niezliczonych LARPów, biesiad i sejmików sarmackich. Zwycięzca konkursu "Złote Topory" 2009 w kategorii Najlepszy Gracz. W środowisku dziko polowym piastuje urząd Kanclerza Wielkiego Koronnego.

Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski

inki

Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski - Krakus z Galicji (i Lodomerii). W wolnych chwilach bawi się sadownictwem, szermierką i pokątnym syceniem miodów pitnych. Pasjonat historii, szczególnie XVII wieku, rekonstruktor. W fandomie od 1998 roku. Dwukrotny zdobywca Pucharu Mistrza Mistrzów (2008, 2011),Drużynowy Mistrz Polski w VETO(2012) oraz laureat nagrody Quentina. Nad wszystkie nagrody przedkłada jednak drugie miejsce w konkursie "Złote Topory" w kategorii Najleprzy Mistrz Gry. W RPG-ach przedstawiciel mitycznej Krakowskiej Szkoły Grania. W środowisku dzikopolowym piastuje urzędy Hetmana Polnego Litewskiego i Wojewody Krakowskiego.

 

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl