Orichalcum
Toporiada XI
Topory
Toporiada
Złote Topory
Rawa Gra Szanty

Goście

Jacek Komuda

Komuda

Pisarz, z wykształcenia historyk.

Komuda jest autorem czyniącym głęboki ukłon w stronę historii Rzeczpospolitej szlacheckiej. Od zawsze zafascynowany był opowiadaniami osadzonymi w realiach XVII wieku. Brał udział w tworzeniu gry "Dzikie Pola" oraz stworzył scenariusz do komputerowego "Wiedźmina".

Spod jego pióra wyszły bestsselery polskiej fantastyki takie jak np. "Imię Bestii", "Diabeł Łańcucki" czy "Galeony wojny".

Dla Komudy fantastyka jest jedynym pełnym środkiem wyrazu. Przyznaje się do pewnej obsesji związanej z kreowaniem świata fantasty. Specyficzny styl pisarza i typ poruszanych przez niego problemów wynikają z faktu, że fantastyka zawsze występowała u niego w bezpośrednim zazębieniu z historią. Konwencja w której tworzy jest dla niego wolnością i izolacją od "pisarstwa główno nurtowego", które nazywa zwykłym bełkotem przeznaczonym dla wąskiego grona odbiorców. Można z tego wywnioskować, że fantastyka jest dla niego nie tylko sposobem na życie, ale także na rozwój. Wróży literaturze fantastycznej długą i bogatą przyszłość, powołując się między innymi na coraz bardziej rozwiniętą zdolność ludzi do fantazjowania, wywołaną wewnętrznym sprzeciwem dla zwierzęcego postępu.

Michał Mochocki

Mochocki

Członek honorowy Rawskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych i Fantastyki "Topory" i członek Kapituły Quentina - konkursu na najlepszy polski scenariusz RPG. W światku RPG-owym kojarzony przede wszystkim z Dzikimi Polami, z którymi związany jest od ponad 10 lat. Nim został dumnym współtwórcą drugiej edycji systemu, był redaktorem działu DP w "Portalu", autorem wielu artykułów i scenariuszy i organizatorem sarmackich punktów programu na konwentach. W środowisku dziko polowym piastuje urząd Kasztelana Krakowskiego. Współautor pierwszego dodatku do II edycji Dzikich Pól - "Pan Brat", pisywał też materiały do Wiedźmina, Zewu Cthulhu, Wampira i Neuroshimy (w tym kampanię "Zabić szczura"), przetłumaczył na polski kilka dodatków do "Dungeons&Dragons". Niestety, z braku czasu nie grywa już w RPG, wyjąwszy okazjonalne sesje na konwentach. Sarmackie zamiłowania realizuje także w rekonstrukcjach historycznych (członek Pospolitego Ruszenia Szlachty Ziemi Krakowskiej), prowadzi też Portal Sarmacki pod adresem sarmacja.wordpressy.pl. Zawodowo pracuje jako adiunkt na filologii angielskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Jest sekretarzem zarządu Polskiego Towarzystwa Badania Gier, a zajmuje się m.in. badaniem edukacyjnych zastosowań gier fabularnych. Na Toporiadzie pierwszy raz gościł w 2008 i orzekł, że to najwspanialszy konwent w Polsce.

Marcin Baryłka

MachlowskiWspółautor gier fabularnych "Dzikie Pola" i "Neuroshima", pracował z redakcjami pism "Magia i Miecz" oraz "Złoty Smok". W środowisku dziko polowym piastuje urząd Marszałka Wielkiego Koronnego.Wykazywał się także literacko - jest autorem opowiadań "Strach" oraz "Projekt Marszałek", które zostało zamieszczone w zbiorze "Niech żyje Polska! Hurra!".

Antologia była zwieńczeniem dwudziestopięciolecia istnienia "Klubu Tfurcuf". Wszystkie opowiadania, które w niej znajdziemy są połączone miejscem akcji - czyli naszym bezdyskusyjnie intrygującym krajem nadwiślańskim. Każdy kto pogrąży się w lekturze znajdzie coś dla siebie - od romantyzmu po tak zwaną ironię losu (patrz: zemsta martwego ateisty, który nie miał szczęścia na drodze ku wieczności i utknął między wymiarami).

Tomasz "SMOK" Wolski

Wolski

Fantastyka to 26 lata jego życia. Jest autoryzowanym starostą gry "Dzikie Pola" brał udział w jej testowaniu i promowaniu. W związku z grą organizował LARPy na rozmaitych konwentach w obrębie całego kraju. W środowisku dziko polowym piastuje urząd Hetmana Wielkiego Koronnego.

Z pasją nagłaśniał temat fantastyki przy użyciu audycji radiowych, a także programów telewizyjnych. (w tych ostatnich występował w roli konsultanta i specjalisty do spraw Gier Fabularnych i Bitewnych).

Zapalony organizator imprez młodzieżowych dotyczących szeroko pojętej fantastyki Extrapole Janki. W swej "fantastycznej" karierze zajmował się także onirycznym portalem "Smoczy Sennik Babiloński" oraz pisaniem scenariuszy do "Magii i Miecza". Testował grę karcianą "Illuminati".

Należy do Sił Powietrznych Armii Goblinów. Stale współpracuje z DK "Rakowiec" współorganizując fantastyczne imprezy masowe, przy Domu Kultury Rakowiec. Prowadzi tam też cykliczne warsztaty modelarsko-fantastyczne dla dzieci i młodzieży.

Artur Machlowski

Machlowski

Szef działu Gier Bez Prądu w firmie CD Projekt, wyłącznego polskiego dystrybutora gry karcianej "Magic: the Gathering". Były Redaktor Naczelny portalu Valkiria Network. Autor Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Gry Karcianej "Jakub Wędrowycz". Współtworzył grę fabularną "Dzikie Pola: Rzeczpospolita w Ogniu".Jest współautorem pierwszego dodatku do II edycji Dzikich Pól - "Pan Brat". Publikował teksty w "CD Action", "Portalu" oraz "Magii i Mieczu". Internetowy celebryta świetnie znany na krakowskich a i od niedawna warszawskich salonach. Organizator niezliczonych LARPów, biesiad i sejmików sarmackich. Zwycięzca konkursu "Złote Topory" 2009 w kategorii Najlepszy Gracz. W środowisku dziko polowym piastuje urząd Kanclerza Wielkiego Koronnego.

Mateusz "Craven" Wielgosz

cravenMateusz "Craven" Wielgosz - Grami fabularnymi zajmuje się od czternastu lat. Startował od Warhammera i produktu D&D-podobnego. Po dołączeniu do Galicyjskiej Gildii Fanów Fantastyki poszerzył horyzonty RPGowe, grał u różnych MG i w różne systemy, szczególnie upodobał sobie Legendę Pięciu Kręgów. W wolnym czasie tworzył i prowadził autorski system w uniwersum StarCrafta. Zdobywca nagrody za scenariusz do gry fabularnej "Quentin" w 2011 r., zwycięzca konkursu na gracza "Gramy!" w 2009. Współtwórca almanachu MG "Graj Trikiem", oraz bloga "Graj muzyką". Koordynator jednego z Imladrisów, prelegent na licznych konwentach. Prywatnie doktorant AGH, miłośnik filmu, nauki i techniki. Bloguje o filmach, o nauce i technice nie ma jeszcze odwagi. Sześciokrotnie sędziował w Pucharze Mistrza Mistrzów i trzykrotnie w konkursie "Złote Topory". Członek honorowy Rawskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Fabularnych i Fantastyki "Topory".

Mateusz "Inkwizytor" Budziakowski

inkiMateusz "Inkwizytor" Budziakowski - Krakus z Galicji (i Lodomerii). W wolnych chwilach bawi się sadownictwem, szermierką i pokątnym syceniem miodów pitnych. Pasjonat historii, szczególnie XVII wieku, rekonstruktor. W fandomie od 1998 roku. Dwukrotny zdobywca Pucharu Mistrza Mistrzów (2008, 2011),Drużynowy Mistrz Polski w VETO(2012) oraz laureat nagrody Quentina. Nad wszystkie nagrody przedkłada jednak drugie miejsce w konkursie "Złote Topory" w kategorii Najleprzy Mistrz Gry. W RPG-ach przedstawiciel mitycznej Krakowskiej Szkoły Grania. W środowisku dzikopolowym piastuje urzędy Hetmana Polnego Litewskiego i Wojewody Krakowskiego.

Copyrights © 2009 Topory
Powered by piechdesign.pl
could play a key fashion replica watches role in curbing the concussion problem for not just pro football, but many other sports. Earlier this week, fake uk watches 110 of them were found to have CTE, the disease caused by repeated impact to the head.If you don't like the idea of wearing fake replica handbags a fitness tracker clipped to your.your wrist, designer replica handbags now there's a new option: wear one on your face.Oakley outlet, a division of eyewear giant Luxottica rolex datejust replica with Intel